Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Härligt! Det verkar ha lossnat för er nu:)

*kl*

Min fd halvfodervärd/medis var hade Stanley två dagar nu,och bekräftade min känsla. Hon var helt salig när hon tagit ett dressyrpass i paddocken!:D

Han är verkligen OTROLIGT fin just nu,lugn,samlad och stabil i alla gångarter! Vänster galopp: lugn, samlad, takten fin och formen stabil, samma höger :laugh:

Jag har satt lite högre krav på honom, strechat mycket,jobbat över bommar och små hinder i tömkörningen och det verkar ha gjort mkt.

Och det är nu man ska sälja..det suger rätt rejält:crazy:
Det är nu man skulle ut o tävla..eller iaf se framemot det..Blä.

Har inte hittat nån bra än till Stanley. Hade en tjej ute som var superfin med honom från marken, rätt inställning och lugn och sansad. Jag red först,och han var superfin, i alla gångarterna, var riktigt stolt över oss, trost publik! Hon satt upp,och herren valde gångart helt..Han "stack" inte, för han höll samma tempo, men han galoppera lite, trava lite och såg skitglad ut:o
Jag fick gå ut och stoppa honom, för hon fick inte honom att stanna!!(tror inte hon ville ta för hårt heller, för jag upplever inte att han tar bettet och drar,men ibland måste man sitta till lite för att få honom att stanna helt) Synd på en trevlig tjej. Men han kräver ändå sin ryttare, inte mycket men man måste vara konsekvent men ändå mjuk.och relativt stabil för han är känslig för hjälperna. Tror även hon sände ut lite mixat och det var därför han föll in i galopp lite mellanåt. Han har aldrig gjort nåt dumt så, men här bestämde han sig för att han skulle jogga runt banan,lite som han ville..Hästaskrälle;)
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Det verkar ju som om hästarna fått vårkänslor för som det låter på de flesta så går det riktigt bra just nu :)

Tråkigt när man är inne i säljar och låna ut banorna, mina tankar är lite där just nu också men när det ko0mmer till kritan så tror jag inte att jag kan släppa ifrån mig min dam. Räcker hon ser mig så gnäggar hon på för fullt, hur skulle jag kunna klara mig utan det och veta att hon står helt tyst ngn stands. :( Ush nej..

Just nu så är jag mer kär i damen än någonsin. Allt går tipp topp på ridbanan. Har alltid haft svårt att få henne att suga på bettet, hon liksom hänger sig i båda händerna o grejjar med bettet och huvudet. Sätter man på en martingal eller en graman ( behöver inte spänna den) då går det mycket bättre. Men just nu går hon jätte fint utan några hjälper. Hon har vilat i säkert 3 månader. :o
Men hon kanske behövde det? Jag fasade ju för att få börja om en massa nu när hon stått, speciellt med galoppen. Men nädå, super fint väder igår och hon gick jätte bra på ridbanan så jag gjorde en galopp fattning och hon lyssna direkt. Rulla på jätte fint i båda varv, även in på volt. Det gick lite snabbt men alla ben va med och hon höll igång så länge jag bad henne om det. :love::love:
Jag har bara lyckats få henne i nått sånär form på stor volt på fält innan och hon ligger gärna i kurverna på mindre yta. Så snacka om att jag är stolt :D

Får nog tvinga med mig min karr så jag kan få några foto på oss. :p
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

JIPPIE!! Idag när jag släppte ut hästarna och de skrittade ut till hagen så gick "Gammelman" helt rent!! :banana: Han får vila några dagar till, och sen ska han kollas upp ordentligt på lördag. SKÖNT. Var orolig att jag skulle behöva börja läsa "Till-Salu-Annonser"......
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Kl*

För lite mer än 1 timma sedan åkte Kadde iväg till sin fodervärd. Känns så overkligt och konstigt. Men ändå bra på någotvis. Jag har ju inte sålt honom =)
Jag och min syster ska strax åka dit för att se hur han får det. Har sett bilder men vill gärna se live. Meningen var först att jag och min syster skulle åka efter dem direkt men det gick inte att planera in då syrran jobbar till kl 14 och fodervärden kunde inte hämta honom senare.
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

kl

Har lite dåligt samvete då Buster bara gått i hagen sen i måndags trots det underbara vädret.. Har varit som klistrad vid skrivbordet från tidig morgon till sen kväll pga en jäkla hemtenta.. Kommer vara samma visa imorgon, men imorgon ska den iaf lämnas in så till helgen ska vi ut.
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Ja det verkar som hästarna har fått rejäla vårkänslor :D......

Tyvärr blev det inga hallelujaupplevelser i onsdags på ridlektionen :grin:..men va fasiken det gick bra till slut.
Våra dressyrpass har gått åt skogen ett tag pga ett högbrunstigt sto och en PMS-kärring på ryggen :p..ingen bra komnation :crazy:....så jag la dressyren på hyllan ett tag och bara hållt på med annat (klättring,rida ut etc) tills min instruktör kom ut.
Första delen gick det bra ,i mitten av passet gick det rent ut sagt skit men på slutet av lektionen gick det kanon....ibland tackar man för sina instruktörer som kan lotsa en rätt.
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

JIPPIE!! Idag när jag släppte ut hästarna och de skrittade ut till hagen så gick "Gammelman" helt rent!! :banana: Han får vila några dagar till, och sen ska han kollas upp ordentligt på lördag. SKÖNT. Var orolig att jag skulle behöva börja läsa "Till-Salu-Annonser"......

Va skönt :banana:
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Kl

Fått besked att allt har gått så bra med Kadde!! Fodervärden älskar honom och tackar så otroligt mycket för att hon får ha honom. Igår kväll hade han blivit ordentligt ompysslad och fått morötter och äpplen. Idag har dem skrittat ut en sväng på 20 min, gick super! Jag är så glad att han hamnade där! Är inte ett dugg orolig.
Kaddes flickvän Alectra klarar sig fint utan honom. Går själv i sin hage med kompisar runt omkring. Vill att hon ska gå själv till betesläppet.
Hon blev longerad och efteråt gick vi en kort sväng förbi kossorna. En kalv som stod vid staketet blev rädd och sprang. Trodde Alectra skulle skita ner sig av skräck. Visste inte vilket ben hon skulle stå på, haha så rolig hon är. Men hon stannade kvar och vill inte direkt lämna mig. Och så stod vi länge och myste i stallet. Glad att jag har en häst kvar.
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Hoppar in här :)

Tog hem en ny kille på foder i början av december. Hade egentligen inte tänkt skaffa mig någon ny då jag tappade lusten lite när jag hade min förra foderhäst, men såhär i efterhand förstår jag att det troligtvis berodde på att vi inte passade så bra ihop. Jag ville ha en lite tryggare häst som inte bockade, stegrade och försökte slita sig, men som ändå skulle vara pigg, arbetsvillig och lite av en utmaning. Det var ju då inte fullblodet eftersom han bara var 6 år och inte sådär jättepålitlig :p

Jag såg i alla fall något speciellt hos "Flash" när jag kollade på annonsen så jag åkte och provred honom. Han var helt underbar att rida, men ändå något av en utmaning eftersom han behöver mer träning för att kunna bära sig ordentligt i galoppen, gå i en bra form i alla gångarter osv. Han var även en stjärna att hantera och urmysig att pyssla med :D

Nu har vi börjat träna mer och mer på allvar efter att han har fått lära känna mig och den nya miljön. Ägaren till honom har tävlat i dressyr med honom, men tyvärr vet jag inte vad de fick för poäng osv, men de tävlade på LB-nivå. Har ännu inte lyckas få någon att ta ridbilder på oss, men såhär ser han ut i alla fall :laugh:

golden-bean-11_189202738.jpg

golden-bean-1_189203320.jpg


Hade tidigare ett ridtravarsto som jag fick ta bort i maj 2010 efter ett års kämpande med hennes hälta.. Hon var min första häst och efter det har jag alltid dragits till ridtravare. Jag tycker de är speciella på ett bra sätt! :idea:
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Tror det måste varit din häst jag såg ute på annons för ett tag sen när jag kollade, har för mig att det stod Stanley. Han såg såg riktigt fin ut! Hoppas du hittar ett bra hem till honom :)
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Jätte fin :)
kl
Har varit tyst från mig här ett tag .Men jag är in här och läser ofta :)
Tänkte bara kika in och visa lite bilder på grabbarna grus.Den på knas är från i vintras någon gång och den på Mellis är ett par dagar gammal. :)
32923428.jpg


32915207.jpg

Äh en till på Mellis också bara för att han är så rolig att rida :D
32915205.jpg
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Riktigt fina pållar du hade där! :d Är så roligt när man kollar i tråden och ser så många välutbildade och välmusklade ridtravare och även de som är "på väg"!

Känns som att de flesta av oss är "dressyrnördar"? :D Är det så eller är det någon där ute som hoppar lite mer med sin ridtravare? Vore kul att veta bara :)
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Han ser jättefin ut. :laugh: Ridbilder efterlyses. ;)

*kl*
Min kompis, som var kamikazepilot när vi satte Lidos framför vagnen första gången, fick för första gången sen dess åka en riktig runda i skogen. Plockade med kameran och kompisen fick agera fotograf medan vi körde rundor på ängen. Lidos blev liiiite överladdad och jag satt lite löst i sista svängen. Min kompis tyckte det var väldigt retligt att hon inte fick med det på bild (behöver jag säga att jag inte höll med henne?) :p Blev en del bilder i alla fall, så jag bjuder på bildbomb:

32925726.jpg


32925729.jpg


32925732.jpg


32925742.jpg


32925755.jpg


Fortsättning följer...
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

32925759.jpg


32925764.jpg


32925768.jpg


32925778.jpg


32925788.jpg



Kul att inte bara ha rumpbilder, det blir ju lätt så när man kör och fotar själv. :p
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Riktigt fina pållar du hade där! :d Är så roligt när man kollar i tråden och ser så många välutbildade och välmusklade ridtravare och även de som är "på väg"!

Känns som att de flesta av oss är "dressyrnördar"? :D Är det så eller är det någon där ute som hoppar lite mer med sin ridtravare? Vore kul att veta bara :)

Jag hoppar med min :)..inga höjder direkt men iaf.
Ska hoppa imorgon och jag ska se om det blir några bra bilder på oss.
Hon blir som en jakthund som får syn på ett byte :D när hon ska hoppa.

Vilka fina bilder ni har lagt ut :love:....alltid en fröjd för ögat att se fina varmblod :love:
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Han ser så glad ut! Är glad att ni hittat något ni kan hitta på tillsammans som båda verkar gilla..Fina L:)
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Det stämmer :)

Ja,vi får se hur det går,vi tar det lugnt,och njuter av tiden vi har tillsammans nu. Han är underbar att rida nu, allt lossnade efter hans tillfrisknande och pausen vi fick pga det!

Fin din nya:)
Rolig tid att lära känna varandra!:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 467
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 417
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp