Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var iväg och tränade för tränare med Floki igår. Kunde skicka Floki till att hämta fåren, och det gick! Blir fortfarande lika förvånad över att det fungerar. Han lyssnar såklart inte helt lika bra på mig, jag är inget proffs och jag gör lite fel osv. Men när jag gör rätt så gör han precis som för tränaren, även om han kanske gör allting lite, lite snabbare.

Sen var det roligt för min tränares hund hade ingen lust att vara med när man tränar unghund, så när min tränare skulle fixa lite med fåren så sa hon "Äsch jag tar Floki istället". Han har även fått vara med och hjälp henne hämta tackor och lamm innan så det går verkligen framåt. :)

Typiskt nog så fick jag feber igår, och sitter nu hemma med feber, ont i halsen och täppt i näsan. Bra timing....
 
Varit och tränat lite lydnad med Nessie på förmiddagen och så klippte jag gräset på agilityplanen, sen blev det hundsim för alla vovvarna.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190617_145649.jpg
    IMG_20190617_145649.jpg
    259,4 KB · Visningar: 18
Modo var ensam hemma en stund på förmiddagen och dörren till garaget var visst inte helt stängd vilket innebar att lilla loppan plockat med sig halva pappersinsamlingen och lite sopor in i huset :love: Dessutom dragit ut kläder från två lådor ur husses garderob :D Skönt att det inte var jag som var först hem :angel:
 
Åhå. Nu i helgen är det EM i lure coursing (största tävlingen som finns, för det finns inget VM eller liknande tyvärr). Nytt för i år är att det hela ska livesändas på nätet :banana: Totalt 23 azawakh är anmälda och 78 saluki. Jag ska utan tvekan försöka titta (hoppas att det inte blir teknikstrul, att det inte kostar för mycket eller så..). Hoppas på att kunna se samtliga azawakhs och de mest intressanta salukiloppen. Inte minst för att jag verkligen vill se hur det går för en väns saluki. Tänk så kul det vore om det gick bra!
 
Åhå. Nu i helgen är det EM i lure coursing (största tävlingen som finns, för det finns inget VM eller liknande tyvärr). Nytt för i år är att det hela ska livesändas på nätet :banana: Totalt 23 azawakh är anmälda och 78 saluki. Jag ska utan tvekan försöka titta (hoppas att det inte blir teknikstrul, att det inte kostar för mycket eller så..). Hoppas på att kunna se samtliga azawakhs och de mest intressanta salukiloppen. Inte minst för att jag verkligen vill se hur det går för en väns saluki. Tänk så kul det vore om det gick bra!

Vet du vart man kan titta på det? Vore extremt intressant att se :love:
 
Vet du vart man kan titta på det? Vore extremt intressant att se :love:
Jag ska försöka ta reda på det! Det är lite oklart kring allting med den där sändningen just nu. Men när jag vet något så skriver jag ett inlägg om det här.

Det jag vet är hur de olika raserna är uppdelade. Såhär ser det ut (direktkopierat från hemsidan, därav engelskan):
Friday: Galgo Español, Magyar Agar, Cirneco Dell’Etna, Podenco Ibicenco, Pharao Hound, Podenco Canario, Italian Greyhound, Italian Greyhound Sprinter, Whippet Sprinter

Saturday: Afghan Hound,Borzoi, Deerhound, Irish Wolfhound, Sloughi, Greyhound

Sunday: Saluki, Azawakh, Chart Polski, Whippet
 
Orkar inte med FB. Någon undrar om dom kan vandra lite med en unghund på sex månader. Men folk är ju hysteriska "MINST 12 månader" eller ännu bättre; 18-24 månader innan hunden får promenera ordentligt. :meh: Hundarna kan ju faktiskt få led och ryggproblem!!!1111oneone om dom går en dagstur. :banghead:

Undrar var missuppfattningen kommer från egentligen. Jag tror inte att någon skulle höja ett ögonbryn om man tog med ett sexårigt barn på vandring. Det borde ju vara samma lika just vad gäller fri rörelse i naturen eller monotona rörelser på t.ex. ständig asfalt.
 
Orkar inte med FB. Någon undrar om dom kan vandra lite med en unghund på sex månader. Men folk är ju hysteriska "MINST 12 månader" eller ännu bättre; 18-24 månader innan hunden får promenera ordentligt. :meh: Hundarna kan ju faktiskt få led och ryggproblem!!!1111oneone om dom går en dagstur. :banghead:
Jag såg också det där och tänkte "undrar hur lång tid det tar innan den här tråden spårar ur" :p
 
Orkar inte med FB. Någon undrar om dom kan vandra lite med en unghund på sex månader. Men folk är ju hysteriska "MINST 12 månader" eller ännu bättre; 18-24 månader innan hunden får promenera ordentligt. :meh: Hundarna kan ju faktiskt få led och ryggproblem!!!1111oneone om dom går en dagstur. :banghead:

Klassiker. Och låt för bövelen inte valpen ens lukta på ett trappsteg! Förstörd för livet!
 
Orkar inte med FB. Någon undrar om dom kan vandra lite med en unghund på sex månader. Men folk är ju hysteriska "MINST 12 månader" eller ännu bättre; 18-24 månader innan hunden får promenera ordentligt. :meh: Hundarna kan ju faktiskt få led och ryggproblem!!!1111oneone om dom går en dagstur. :banghead:

Såg också det och funderade på om jag skulle berätta att Viktor var 10 veckor när han var med på sin första resa med dagsvandringar men bestämde mig för att låta bli.
 
Orkar inte med FB. Någon undrar om dom kan vandra lite med en unghund på sex månader. Men folk är ju hysteriska "MINST 12 månader" eller ännu bättre; 18-24 månader innan hunden får promenera ordentligt. :meh: Hundarna kan ju faktiskt få led och ryggproblem!!!1111oneone om dom går en dagstur. :banghead:
Tack för påminnelsen om varför jag snabbt gått ur alla hundgrupper jag varit medlem i. Hundvärlden kan banne mig vara lika dömande och hysterisk som småbarns-världen :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
707
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
846
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 063
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp