Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det ett helt år sedan vi hämtade hem Atan :heart
Sommarpälsen gör att det vita syns mer men helt hopplöst att försöka få till en bild där hon står snyggt :p Tack @AraSlei för finaste Atan :love:

Visa bifogad fil 35535
:heart Att det redan har gått ett helt år sen vi fick hem våran Ville. Tusen tack @AraSlei för att vi fick chansen att förvalta våran pärla. :heart
 
Vi har varit på vift en vecka (är inte hemma än). Fjällvandrat 4+3 dagar med en gammal bukefalist och hennes hund. Första dagarna utgick vi från Hemavan och andra vändan Ammarnäs.
Alla fyra är vi nu väldigt nöjda och trötta.

86DF8BA4-9D5C-4459-8C17-A92426AF7E75.jpeg


Imorrn påbörjar vi resan söderut igen men vi delar upp bilåkandet så vi passar på att se bla Skuleskogen på vägen!
 
Fick höra på omvägar att maken ställt ut Helga idag.
Hon blev BIR, Bästa tik och Excellent 1:a med CK.

Kul för henne. Hon lär även tagit IGP1 utöver sin IPO1.
Mamma Mu lever. Mer än så vet jag inte om "mina" gamla hundar.

Saknar Mamma Mu så det skär i hjärtat :cry:
 
Fick höra på omvägar att maken ställt ut Helga idag.
Hon blev BIR, Bästa tik och Excellent 1:a med CK.

Kul för henne. Hon lär även tagit IGP1 utöver sin IPO1.
Mamma Mu lever. Mer än så vet jag inte om "mina" gamla hundar.

Saknar Mamma Mu så det skär i hjärtat :cry:
Blev hon Bir med ck så borde hon även fått certet.
 
Lång, varm och tröttsam dag idag på Stoxa, särskilt med tanke på att vi var på Solvalla hela dagen igår som funkisar. Maken hade också en lång dag på agility tävling med Nike. Vi fick bägge utdelning för mödan, jag och Nessie kom på 2 :a plats i rallylydnad fortsättningsklass och maken och Nike vann och fick pinne i sista hopploppet!
Nu ska det bli skönt att lägga sig i sängen 😁.

IMG_20190825_185311.jpg
 
Lemmy har varit på återbesök hos fysion idag och nu får han vara utan ortosen! Han ska bara ha den i hundgården för där kan vi ju inte ha så bra koll på honom. Han är jämnare musklad och rör sig bättre. Hoppas hoppas att lång vila och rehab gör honom bra! :heart
 
Äntligen online igen med bättre grejer än bara ajfånen :) Jag kommer aldrig kunna läsa ifatt vad som hänt här, men men. Här är full rulle med valp som vägar resa båda öronen :banghead: hon ser ut som en fåntratt just nu, men jag har lite hopp kvar då tänder rasar ut för fullt just nu :D annars kan det blir en liten tejpbit framöver....:angel:
Petra 5 månader och Skalman
IMG_0094.jpg
 
Äntligen online igen med bättre grejer än bara ajfånen :) Jag kommer aldrig kunna läsa ifatt vad som hänt här, men men. Här är full rulle med valp som vägar resa båda öronen :banghead: hon ser ut som en fåntratt just nu, men jag har lite hopp kvar då tänder rasar ut för fullt just nu :D annars kan det blir en liten tejpbit framöver....:angel:
Petra 5 månader och SkalmanVisa bifogad fil 35664
Jag gillar Skalmans uttryck. Han ser ut att vara full av liv och väldigt alert - men du får ursäkta mig. Jag älskar Petras uppsyn. Hon ser ut att vara cool och full i fan.
 
Jag gillar Skalmans uttryck. Han ser ut att vara full av liv och väldigt alert - men du får ursäkta mig. Jag älskar Petras uppsyn. Hon ser ut att vara cool och full i fan.
Hehe, Petra är en klurig liten valp med mycket eget tyckande och tänkande. Har börjat få ur henne ur hennes egna lilla självupptagna bubbla mer och mer :D Kommer dock få jobba hårt för att få en hund som inte jagar där skulle jag tro, för hon visar redan stort intresse för vilda spår ute och har inte alls samma förighet, föremålsintresse och will to please som Skalman har. Här krävs mer list och jobba upp intresset för att jobba med mig.
 
Blev så ledsen idag. Maken har tydligen lämnat bort Mamma Mu. Sen ett par veckor bor hon hos hans nya. Han frågade inte ens mig som levt med och skött hunden i 4,5 år :cry:
Inte omöjligt att jag hade tagit hit henne beroende på hur uppgörelsen ser ut.
 
Blev så ledsen idag. Maken har tydligen lämnat bort Mamma Mu. Sen ett par veckor bor hon hos hans nya. Han frågade inte ens mig som levt med och skött hunden i 4,5 år :cry:
Inte omöjligt att jag hade tagit hit henne beroende på hur uppgörelsen ser ut.
Men åh, du inte be att få henne tillbaka nu då? :(
 
Men åh, du inte be att få henne tillbaka nu då? :(

Han svarar inte på några kontaktförsök utöver om jag vill ha ut personliga ägodelar och även det har varit under stora problem.
Få se vad som händer under bodelningen. Djuren är trots allt gemensam egendom som gifta. Avvaktar. Beror på hur Mamma Mu har det också. Rör inte upp något i onödan.
Men tydligen fystränas hon 8 km. Hon är 11,5 år, har flera sammanväxta ryggkotor pga ålder och höfterna är nästan slut (genomgången av fysio) Vi slutade ta med henne på långpeommenader förra hösten pga att hon fick ont dagen efter så jag är mycket orolig.
 
Han svarar inte på några kontaktförsök utöver om jag vill ha ut personliga ägodelar och även det har varit under stora problem.
Få se vad som händer under bodelningen. Djuren är trots allt gemensam egendom som gifta. Avvaktar. Beror på hur Mamma Mu har det också. Rör inte upp något i onödan.
Men tydligen fystränas hon 8 km. Hon är 11,5 år, har flera sammanväxta ryggkotor pga ålder och höfterna är nästan slut (genomgången av fysio) Vi slutade ta med henne på långpeommenader förra hösten pga att hon fick ont dagen efter så jag är mycket orolig.
Förlåt, läste fel, trodde det var din förra som hade hunden (som jag förstått att ni har lite bättre kontakt). Då förstår jag att det blir svårt. Och vilken jobbig sits :( :heart
 
Förlåt, läste fel, trodde det var din förra som hade hunden (som jag förstått att ni har lite bättre kontakt). Då förstår jag att det blir svårt. Och vilken jobbig sits :( :heart

Då hade det inte varit några problem. Vi är jättegoda vänner :)
 
Nya hunden hade inte några erfarenheter av spår när vi hämtade honom. Nu har hussen lagt ett gäng spår och det kan nog bli en bra eftersökshund. I normalfallet så är han ”lite” yster men när han spårar så sänker han tempo, blir lugnare och spårar jättefint :) Älg verkar vara favoriten :D Får bli anlagsklass snart!

Jag har varit lite lat och gått alla spåren efteråt med Ata :o Hon är också duktig men har så rolig stil! Först är nosen nedtryckt ordentligt i marken, efter en liten bit ställer hon sig på bakbenen och vindar. Går gärna så ett par steg och sedan ner med nosen en bit, upp på bakbenen igen, ner med nosen osv. Gullhunden:love:
 
Nya hunden hade inte några erfarenheter av spår när vi hämtade honom. Nu har hussen lagt ett gäng spår och det kan nog bli en bra eftersökshund. I normalfallet så är han ”lite” yster men när han spårar så sänker han tempo, blir lugnare och spårar jättefint :) Älg verkar vara favoriten :D Får bli anlagsklass snart!

Jag har varit lite lat och gått alla spåren efteråt med Ata :o Hon är också duktig men har så rolig stil! Först är nosen nedtryckt ordentligt i marken, efter en liten bit ställer hon sig på bakbenen och vindar. Går gärna så ett par steg och sedan ner med nosen en bit, upp på bakbenen igen, ner med nosen osv. Gullhunden:love:
:arghh: Jag vill också ha någon som lägger spår åt mig! ;) Jag är lite less på att lägga själv, men hittar inga kurser som passar vårt övriga liv. Så jag får väl ta och anmäla till anlagsprov snart åtminstone så vi får det avklarat. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
718
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
850
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 072
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp