Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag har förstått det rätt är det en polis som köpt valpen privat och placerat den hos fodervärden. Jag har vetat vilken kennel men kommer inte ihåg det just nu.

Resonemanget är helt obegripligt för mig. Har aldrig hört nått liknande och det var därför jag undrade om det möjligtvis var en rookie som fodervärd.
 
Precis hemkommen från dragkurs som hållit på sen tidigt i förmiddags. Alltså så otroligt kul det var! :D Ascot och jag gick kurs i barmarksdrag för samma tränare under våren förra året och har därefter tränat själv. På förfrågan styrde tränaren upp en fortsättningskurs (heldagskurs). De saker som ha strulat för oss i draget fick vi superbra tips på hur vi ska jobba med dom och jag kunde redan under kursen se vilken skillnad dessa tips gjorde för Ascot. Som han drog! 🙌🏻 Först tränade vi intervaller, sen störningar, sen omkörningar och sist en slinga/bana på 4 km. Så oerhört stolt över Ascot, som han kämpade.

Nu är både Ascot och jag däckade för dagen 😂. Men vad många bra tips och metoder vi har fått för att jobba vidare med draget. Så kul!
 
Gissa vem som gjorde en godkänd exteriörbed idag och därmed är korad? 🥳🥳

20191006_191341.jpg
 
Här hemma sliter vi på med konvalescenten som inte tror han är konvalescent. Visst, benet är ju ömt och jobbigt tycker han, men vi kan väl köra fullt ös medvetslös ändå? Nej, försöker vi förklara. Idag fick vi i alla fall honom att bajsa för första gången sen operationen. Tjohoo vad det stank. Största problemet är absolut instruktionen "strikt vila, bara ut för att kissa & bajsa" -- han är inte precis snabb på att kissa, det ska ju hittas rätt ställe.
 
Här hemma sliter vi på med konvalescenten som inte tror han är konvalescent. Visst, benet är ju ömt och jobbigt tycker han, men vi kan väl köra fullt ös medvetslös ändå? Nej, försöker vi förklara. Idag fick vi i alla fall honom att bajsa för första gången sen operationen. Tjohoo vad det stank. Största problemet är absolut instruktionen "strikt vila, bara ut för att kissa & bajsa" -- han är inte precis snabb på att kissa, det ska ju hittas rätt ställe.

Låter som en typisk boxer... :angel: :D
 
Var evigheter sedan jag var aktiv på Buke kändes det som, men nu är jag åter. :D

Tollarungen börjar ju bli annat än valp, hon är 16 månader nu. Vi gjorde BPH i söndags och jag är helt klart nöjd med vad vi fick se. Kände helt enkelt igen min hund väl och hon löste alla situationer på ett fint sätt. Mer tänkte jag lägga upp i BPH-tråden.

Senaste veckorna har jag varit sjuk i princip hela tiden till och från, så stackaren har inte fått någon direkt stimulans men hon är förvånansvärt nöjd ändå. Himla lättsamt med en hund som ger 100 % på träning alltid, som är så energisk och explosiv men som fortfarande klarar flera veckor av vanligt sällskapsliv även om det såklart inte är optimalt. Men hoppas bli frisk här snart och ta tag i allt igen. Saknar allt vad lydnads- och jaktträningarna innebär. Blir alltid så glatt överraskad över vad den lilla röda kan åstadkomma :D
 
Här hemma sliter vi på med konvalescenten som inte tror han är konvalescent. Visst, benet är ju ömt och jobbigt tycker han, men vi kan väl köra fullt ös medvetslös ändå? Nej, försöker vi förklara. Idag fick vi i alla fall honom att bajsa för första gången sen operationen. Tjohoo vad det stank. Största problemet är absolut instruktionen "strikt vila, bara ut för att kissa & bajsa" -- han är inte precis snabb på att kissa, det ska ju hittas rätt ställe.
Krya på Breeze och hoppar att allt löser sig nu efter operation och med rehab! :up:
Var evigheter sedan jag var aktiv på Buke kändes det som, men nu är jag åter. :D

Tollarungen börjar ju bli annat än valp, hon är 16 månader nu. Vi gjorde BPH i söndags och jag är helt klart nöjd med vad vi fick se. Kände helt enkelt igen min hund väl och hon löste alla situationer på ett fint sätt. Mer tänkte jag lägga upp i BPH-tråden.

Senaste veckorna har jag varit sjuk i princip hela tiden till och från, så stackaren har inte fått någon direkt stimulans men hon är förvånansvärt nöjd ändå. Himla lättsamt med en hund som ger 100 % på träning alltid, som är så energisk och explosiv men som fortfarande klarar flera veckor av vanligt sällskapsliv även om det såklart inte är optimalt. Men hoppas bli frisk här snart och ta tag i allt igen. Saknar allt vad lydnads- och jaktträningarna innebär. Blir alltid så glatt överraskad över vad den lilla röda kan åstadkomma :D
Vad kul med en uppdatering! Tänkte faktiskt på dig och Cessna typ förra veckan, att det var länge sen jag såg dig här :)
 
Ruben fortsätter att äga min kille. Upplyft i soffan, såklart 🙄 och ger mig samma blick som när han har ett ben. Han är min nu, du kan skaffa en egen!
20191007_201323.jpg


Ruben trilskades med att gå och blev såklart buren.
När de kom in igen åt killen en bulle och sa till Ruben att du var dum så du får inte smaka.
Sämsta lögnen ever, självklart fick han sista biten som alltid 😂
 
Skrev precis ett inlägg i en LC-grupp på facebook om att Aysu kan vara stödhund nu. Hon har fyllt 8 år och får därför inte tävla mer, men eftersom hon är minst lika pigg och snabb som när hon var yngre så ser jag ingen anledning till att inte låta henne springa mer. Med tanke på hur bra och genomsnäll hon är så tippar jag på att det kan vara väldigt uppskattat från andra att kunna låna henne och Aysu, ja hon struntar ju i om det är tävling eller träning, hon är lycklig bara hon får springa :love:

(För att få tävlingslicens måste hundarna springa tre lopp med erfaren stödhund för att visa att de jagar trasan på rätt sätt, men det är inte alltid lätt att få stödhundar eftersom många undviker att åka på träningar med sina aktiva tävlingshundar.)
 
Jag har haft semester från valp. Herr valp (herr tonåring nu kanske?) åkte med sambo till hans familj, medans jag var hos min. Såg fram emot långa skogspromenader på landet med familjens tik, men tji fick jag när damen är mitt uppe i löp och bara vill ta hundra varv runt byn och sniffa på varje hanhundstomt :p. Hon fick även spana killar från tomten medan vi trädgårdspysslade. Trots löp är hon tusen gånger lättare än en valp, man glömmer hur lugnt hundliv kan vara :D

Nu är alla hemma. Valpis är suuuupertrött och vill bara sova. Nu kikar jag hundkurser på nätet. Vilken ska man välja :bump:
 
Ruben fortsätter att äga min kille. Upplyft i soffan, såklart 🙄 och ger mig samma blick som när han har ett ben. Han är min nu, du kan skaffa en egen!
Visa bifogad fil 37737

Ruben trilskades med att gå och blev såklart buren.
När de kom in igen åt killen en bulle och sa till Ruben att du var dum så du får inte smaka.
Sämsta lögnen ever, självklart fick han sista biten som alltid 😂
Ruben kommer konvertera till ett monster - ett egotrippat litet slött monster ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
717
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
848
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 069
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp