Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag är här!

Känns som temat kanske kan vara lilla sjöjungfrun, med tanke på siren = sjöjungfru?

Min kurs heter ”den ultimata marmeladmackan - allt du aldrig visste att du behövde kunna” så att jag kan skapa sådär riktigt goda skapelser till världens sötaste lilla björn ❤️
 
Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta

Räknas det som den allra första rösten även om man sedan ändrar röst?

Gäller det alla lyncher?

Kommer eventuellt borträknad röst att synas i spioninfon?

Annars så känns inte rollistan så jätte avancerad just nu. Lite lagom att analysera. Jag är tacksam över att fårulven inte är med. Sirenen kan bli en riktigt spännande roll.

Jag skulle även tippa på tre ulvar även om fyra vore möjligt. Med fyra onda så hade det troligen funnits en ond utanför lyan men det finns det inte. Men vem vet vad LL kan ha hittat på.
 
Räknas det som den allra första rösten även om man sedan ändrar röst?

Gäller det alla lyncher?

Kommer eventuellt borträknad röst att synas i spioninfon?

Annars så känns inte rollistan så jätte avancerad just nu. Lite lagom att analysera. Jag är tacksam över att fårulven inte är med. Sirenen kan bli en riktigt spännande roll.

Jag skulle även tippa på tre ulvar även om fyra vore möjligt. Med fyra onda så hade det troligen funnits en ond utanför lyan men det finns det inte. Men vem vet vad LL kan ha hittat på.

Jag tycker det låter lite med tre ulvar? 14/3 = 4,7. Jag tror jag gissar på fyra ulvar och så märker vi längs lekens gång om det är fem.
 
Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.
Jag ska läsa en kurs om geografi. Med tanke på Medusa, sirener mfl så känns det som vi kanske ska åka till Grekland denna lek :bump: .
 
Räknas det som den allra första rösten även om man sedan ändrar röst?

Gäller det alla lyncher?

Kommer eventuellt borträknad röst att synas i spioninfon?

Annars så känns inte rollistan så jätte avancerad just nu. Lite lagom att analysera. Jag är tacksam över att fårulven inte är med. Sirenen kan bli en riktigt spännande roll.

Jag skulle även tippa på tre ulvar även om fyra vore möjligt. Med fyra onda så hade det troligen funnits en ond utanför lyan men det finns det inte. Men vem vet vad LL kan ha hittat på.
Nä tre ulvar tror jag är för lite, hur kom du fram till det? 1/3 är lite extra drygt 4 ju.
De goda rollerna är inte begränsade, dvs spionen får all info varje natt, siaren siar varje natt osv - MEN iom att förmågorna inte är spridda finns alltid risken att siaren lynchas i första DL och spionen käkas, då är scenen drastiskt ändrad. (den sista meningen är ett mer eller mindre direkt citat från vår kära LL som hon sa nångång när vi diskuterade balans i lekarna)
 
Nä tre ulvar tror jag är för lite, hur kom du fram till det? 1/3 är lite extra drygt 4 ju.
De goda rollerna är inte begränsade, dvs spionen får all info varje natt, siaren siar varje natt osv - MEN iom att förmågorna inte är spridda finns alltid risken att siaren lynchas i första DL och spionen käkas, då är scenen drastiskt ändrad. (den sista meningen är ett mer eller mindre direkt citat från vår kära LL som hon sa nångång när vi diskuterade balans i lekarna)
Jägaren kan ju dessutom lika gärna ta med sig en god in i döden, det kan vara en god som röstar på Medusa första gången så rösten inte räknas sen, och sirenen kan ju råka få alla att rösta på en god… Utan spridd info är det ju inte lätt att pricka onda.
 
Jag tycker det låter lite med tre ulvar? 14/3 = 4,7. Jag tror jag gissar på fyra ulvar och så märker vi längs lekens gång om det är fem.

Nä tre ulvar tror jag är för lite, hur kom du fram till det? 1/3 är lite extra drygt 4 ju.
De goda rollerna är inte begränsade, dvs spionen får all info varje natt, siaren siar varje natt osv - MEN iom att förmågorna inte är spridda finns alltid risken att siaren lynchas i första DL och spionen käkas, då är scenen drastiskt ändrad. (den sista meningen är ett mer eller mindre direkt citat från vår kära LL som hon sa nångång när vi diskuterade balans i lekarna)

Jag kunde tydligen inte räkna Igår kväll. Givetvis så är fyra ulvar det som känns mest rimliga :o

Då är det fem stycken jag är tvekam till, även om det är möjligt.
 
Jag kunde tydligen inte räkna Igår kväll. Givetvis så är fyra ulvar det som känns mest rimliga :o

Då är det fem stycken jag är tvekam till, även om det är möjligt.
Jag undrade just jag med hur du egentligen räknat :confused:
Jag håller med @Hedinn att vissa goda specialroller kan orsaka att goda åker ut istället för onda. (Siren jägaren och Medusa )
Jag håller också med @cirkus att spelet kan förändras drastiskt beroende på om goda roller som siare ängel och spion ryker tidigt i leken.
Så balansen från lekstart kan se annorlunda ut mot det vanliga om man väger in allt sammantaget

Psykopaten tar ju garanterat med sig en god förvisso men mindre än 4 ulvar tycker jag är orimligt att det kan vara
 
Jägaren kan ju dessutom lika gärna ta med sig en god in i döden, det kan vara en god som röstar på Medusa första gången så rösten inte räknas sen, och sirenen kan ju råka få alla att rösta på en god… Utan spridd info är det ju inte lätt att pricka onda.
Ja exakt!
Balansen kan rubbas snabbt som blixten
 
Jag undrade just jag med hur du egentligen räknat :confused:
Jag håller med @Hedinn att vissa goda specialroller kan orsaka att goda åker ut istället för onda. (Siren jägaren och Medusa )
Jag håller också med @cirkus att spelet kan förändras drastiskt beroende på om goda roller som siare ängel och spion ryker tidigt i leken.
Så balansen från lekstart kan se annorlunda ut mot det vanliga om man väger in allt sammantaget

Psykopaten tar ju garanterat med sig en god förvisso men mindre än 4 ulvar tycker jag är orimligt att det kan vara
Tur att de var myrten som bestämde antal onda i förra leken 🙈🙈

Det där med balansen är anledningen till varför jag tror just 4 och inte 5.

14 är gränsfall till en till ond. I förra leken hade vi en extra ond men det är sällan jag gör så som LL men hur bra balans men än har ifrån början så kan leken sluta hur som helst.
 
Jag skabstrax börja jobba, så vill rösta nu för säkerhets skull.

Här har vi 2 somnfjäskar för LL🤔

Jag tror också att vi ska plugga grekisk mytologi. Men frågan kanske är vad vi ska plugga utan när. Vi kanske blir erbjudna en gratis tidsresa.

Jag räknar inte med att få högre betyg än E på denna uppsats men denna höst vill jag gå kurs i att göra skulptur. Slutmålet är att göra en som efterliknar vår kära LL.

Jag är här!

Känns som temat kanske kan vara lilla sjöjungfrun, med tanke på siren = sjöjungfru?

Min kurs heter ”den ultimata marmeladmackan - allt du aldrig visste att du behövde kunna” så att jag kan skapa sådär riktigt goda skapelser till världens sötaste lilla björn ❤️

Räknas det som den allra första rösten även om man sedan ändrar röst?

Gäller det alla lyncher?

Kommer eventuellt borträknad röst att synas i spioninfon?

Annars så känns inte rollistan så jätte avancerad just nu. Lite lagom att analysera. Jag är tacksam över att fårulven inte är med. Sirenen kan bli en riktigt spännande roll.

Jag skulle även tippa på tre ulvar även om fyra vore möjligt. Med fyra onda så hade det troligen funnits en ond utanför lyan men det finns det inte. Men vem vet vad LL kan ha hittat på.
Artline räknade fel, lågt, på antalet ulvar. Trots att hon nyss varit med-LL. Kan här vara en ulv som vill inlagda goda i falsk trygghet?

Blacksmithfarm röstar på Artline pga ovan.


Edit, stavfel.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 145
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 448
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 024
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp