Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jägaren kan ju dessutom lika gärna ta med sig en god in i döden, det kan vara en god som röstar på Medusa första gången så rösten inte räknas sen, och sirenen kan ju råka få alla att rösta på en god… Utan spridd info är det ju inte lätt att pricka onda.
Just det där att rösten inte räknas när det ligger på en god gynnar ju bara goda oavsett vem som lagt rösten väl?

Jag har inte sett om Artline fick svar på sina frågor runt just Medusa
 
Just det där att rösten inte räknas när det ligger på en god gynnar ju bara goda oavsett vem som lagt rösten väl?
Fast riktigt så fungerar det väl inte , inte som jag läste rollbeskrivningen iaf ?

Kopierar in vad LL skrev i rollbeskrivningen

”Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.”
Det är ju inte rösten på medusa som inte räknas utan rösten i nästa Lynch ? Och den rösten kan ju lika gärna vara lagd på en ulv ?

Tillägg :förstås bra om det är en ulv som blir förstenad -det borde ju troligen läggas en röst på en god av en ulv 👍
Problemet är att det lika gärna kan vara en god som blir förstenad och det kan ställa till det i röstningen I så fall
 
Fast riktigt så fungerar det väl inte , inte som jag läste rollbeskrivningen iaf ?

Kopierar in vad LL skrev i rollbeskrivningen

”Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.”
Det är ju inte rösten på medusa som inte räknas utan rösten i nästa Lynch ? Och den rösten kan ju lika gärna vara lagd på en ulv ?

Tillägg :förstås bra om det är en ulv som blir förstenad -det borde ju troligen läggas en röst på en god av en ulv 👍
Problemet är att det lika gärna kan vara en god som blir förstenad och det kan ställa till det i röstningen I så fall
Ahaaa ja jag fattar! Jag tolkade det som att en röst på Medusa inte räknades 🫤🤔
 
Enda gången jag tycker alla verkar goda är när jag är ond, annars känns alltid alla onda. Alltså är det skumt att tycka att alla verkar goda.

Mirtai röstar på Harrysen
Tycker ingen skrivit något misstänksamt men det kanske handlar om oerfarenhet 😂. Men nu känns du som misstänkt ulv eftersom det känns omöjligt att ha någon teori om någon redan.

Edit: eller är du på goda sidan och liksom jag letar efter minsta lilla att kunna teoria och rösta på. 😬

Jag veeet inte!
 
Det enda jag hittills reagerat på är att Artline och Mirtai smörar för LL. Känns ulvigt då jag upplever det som att de försöker få nån fördel i leken, men jag hittar ingenting i beskrivningen om att det kan dyka upp fördelar.

Men här är ett äpple @Paddington 🍏

Vidare är det lite konstigt att Artline gissar på tre ulvar. Kan det vara så att Artline är i lyan och vet att det är tre ulvar och en psykopat? Hm... Jag noterar det men avvaktar med att rösta där.

Ska läsa igenom rollerna en gång till och påbörja mitt pussel i excel, så blir jag kanske klokare sen (för er som inte lekt med mig tidigare eller kanske glömt, så gillar jag att placera in personer både på onda och goda roller, även om jag numera försöker undvika att nämna de goda rollerna i leken...).
 
Ahaaa ja jag fattar! Jag tolkade det som att en röst på Medusa inte räknades 🫤🤔
Jag tänkte som du :
Det enda jag hittills reagerat på är att Artline och Mirtai smörar för LL. Känns ulvigt då jag upplever det som att de försöker få nån fördel i leken, men jag hittar ingenting i beskrivningen om att det kan dyka upp fördelar.

Men här är ett äpple @Paddington 🍏

Vidare är det lite konstigt att Artline gissar på tre ulvar. Kan det vara så att Artline är i lyan och vet att det är tre ulvar och en psykopat? Hm... Jag noterar det men avvaktar med att rösta där.

Ska läsa igenom rollerna en gång till och påbörja mitt pussel i excel, så blir jag kanske klokare sen (för er som inte lekt med mig tidigare eller kanske glömt, så gillar jag att placera in personer både på onda och goda roller, även om jag numera försöker undvika att nämna de goda rollerna i leken...).
En av ulvarna är ju psykopat, om du läser rollistan. Så det är inte ulvar + psykopat. Har läst flera gånger nu.
 
Jo, det förstod jag. Men jag menade att en av ulvarna titulerar sig psykopat, så det blir tre ulvar + en ulvpsykopat. Förstår du då hur jag tänker?
Fast menar du att någon i lyan då skulle tänka att de är tre fast de är fyra därinne?
Känns lite väl långsökt om du frågar mig.
 
Fast menar du att någon i lyan då skulle tänka att de är tre fast de är fyra därinne?
Känns lite väl långsökt om du frågar mig.

Jaaa. Alltså jag kan ju bara relatera till hur jag skulle tänka. Men så brukar jag glömma bort nån/några i lyan när jag är ulv. :oAlternativt att Artline sitter i lyan och glömt räkna med sig själv.
 
Jag tycker att @Habina snurrar in sig lite i hur @Artline skulle ha kunnat tänkt, frågan är om habina tänker rätt och Artline är ulv eller om det är habina som är ulv och försöker göra artline till ulvig?
 
Räknas det som den allra första rösten även om man sedan ändrar röst?

Gäller det alla lyncher?

Kommer eventuellt borträknad röst att synas i spioninfon?.
Pga nedskärningar så kommer kursadministrationen ha stängt stora delar av terminen och bara finnas tillgänglig provisoriskt så lärare och elever får helt enkelt hjälpa varandra till rätta.
Allra första rösten.
spelar ingen roll om ngn ändrar sig. inga andra gånger, bara första gången.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 203
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 461
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 238
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 033
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp