Bukefalos 28 år!

den *ävla PMS:en

vinkelina

Trådstartare
Min "kära" PMS har lyckats förstöra både min kväll, och hela helgen. Samt säkert även pojkvännens

Vi var idag bjudna över till svärföräldrarnas sommarstuga för att fira att sommarsäsongen är slut (firas alltid sista helgen i augusti här i Finland) Dock har det varit lite småprat om att jag inte skulle komma med då jag redan i går kände mig trött, det är bla 2 timmars körning enkelväg, visserligen skulle vi sova över, men de tar på krafterna, speciellt för mig som har en ledsjukdom i botten som gör mig trött

Nå, redan vid frukosten berättar killen om sina planer, att han skall hjälpa mig att städa, sedan åker han och tränar och så far HAN iväg. Surar till och frågar men jag då? jooo jooo, klart att jag skall med, han bara berättar om sina planer

Senare på dagen funderar han om han skall åka och hämta sin katt, den skall nämligen bo hos mig på prov ifall den kommer överens med mina djur då den inte verkar trivas i hans lilla lägenhet. Men jaha, om han tar hit katten så betyder det väl att jag måste stanna hemma, eller?

Upps, nej nej, jag skall nog med, han bara tänkte fel. (här brast det totalt för mig och jag började storgrina)Han passade på att smita till gymmet *trippelmorr*

Och så spiken i kistan. Han kommer tillbaka och säger att naturligtvis skall jag med och att han bara är lite ovanligt klantig idag. Säger att jag måste äta först vilket är ok. Går och lagar mat, han hugger lite ved. jag packar min väska, men lämnar den kvar på vinden. Han kommer in och håller mig sällskap då jag äter. Och så säger han att nu skall HAN fara, men att han kommer hit i morgon och hälsar på. Då släpper det för tredje gången, Va då, jag har ju just packat. Då jag inte sagt nått rakt ut så trodde han att jag inte skulle med. Trots massiv övertalning vägrar jag komma med.

Så nu är jag sur, ledsen och besviken. Jo, hade verkligen en klantig kille idag, men blev ju inte bättre av min PMS som gör att allt svämmar över. Tusan vad jag inte gillar det, som tur skall jag börja med p-piller igen och slippa eländet.

Tips på vad jag skall hitta på ikväll? har ännu en hög irritationsfaktor, har som blivit sur på en SKRUV idag
 
Sv: den *ävla PMS:en

Oj, verkar som att kommunikationen inte riktigt funkade idag. Tänk om ni bara pratat om hur ni planerade dagen rent ut, inte bara förutsatte det ena eller det andra. Hoppas det reder ut sig!
 
Sv: den *ävla PMS:en

Vadå klantig? Han har väl inte gjort nåt fel.

Kanske du borde prata med nån på gyn? Jag slapp alla humörsvängningar genom att äta två kartor Yasminelle åt gången. Mådde hur bra som helst!
 
Sv: den *ävla PMS:en

Om jag har sagt att jag meddelar om jag INTE kommer med är det ju lite klantigt att tre gånger säga att han åker själv.
Har dessutom varit en vecka full av klant från hans sida. Tex låste han ut oss i torsdags då jag var iväg själv på ett ärende. Och tydligt fråga om han blir här så att jag ej behöver ta nån nyckel. Gick jättebra. Kom hem och hitta honom på trappan, utlåst.


Har av olika orsaker haft paus med p-medel men orkar inte själv med mitt humör mera så skall börja igen med en sort som verkligen fungerar
 
Sv: den *ävla PMS:en

Tycker inte att det låter som om det har med PMS att göra alls. Tycker att det låter mest som om ingen av er lyssnar på vad den andra säger. Du sa, enl din berättelse, i flera olika sammanhang att du skulle med, och han sa (utan att säga det rakt ut) att han ville åka själv. Vilket han till slut gjorde.
 
Sv: den *ävla PMS:en

Håller med Tussinussen om att ni verkar ha jättesvårt att förstå varandra. Ni hade ju pratat flera gånger under dagen om att du skulle med, men ändå hade han inte fattat det? Han är inte klantig, han är otroligt tankspridd och glömsk. Att han genast glömmer bort allt du säger verkar vara ett mycket större problem än PMS.
 

Liknande trådar

Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 881
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 526
Senast: Lillefrun
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 463
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag känner mig riktigt nedstämd. Jag fyller snart jämnt, så hade tänkt bjuda hit hela släkten. Jag var hemma hos mamma och glatt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 104
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp