Ja men SD vill ju se så stora och starka ut som möjligt.Och SD själva.
Magdalena Andersson påstår att hon skall leda Sverige.
Alla har sina drömmar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men SD vill ju se så stora och starka ut som möjligt.Och SD själva.
Fast varför skulle hela Sverige gå åt till en främmande makt för att det fanns några som hyllade Hamas och Ryssland på listorna till ett kommunval? Och hur skiljer det sig mot SD:s tjänstemän med rysslandskopplingar och generella åsikten att Israels attacker mot Gaza är rimligt försvar?Det finns stora och det finns små risker.
Om hela Sverige går åt skogen åt främmande makt, så har vi inget och alla riskerar precis allt.
Ja det är samma.Återigen, de riskerna du ser hos dessa personer i V är exakt samma som andra ser som risker hos personer i SD.
Nej båda kan bli ett hot mot mig.Skillnaden är att det bara är det ena som kan bli ett hot mot dig och då anser du det vara ett hot mot Sverige.
Ja det är det.För mig är det ett hot mot Sverige att inte acceptera homosexuella, transpersoner, inskränka på aborträtten, backa i jämställdhetsfrågor och inte prioritera klimatfrågorna (utan det sista är vi definitivt körda i förlängningen). För det är vad jag ser som mitt Sverige.
Jag förstår inte den här formuleringen "Och många av de organisationer som V har fått in på sina valsedlar" Vad menar du med organisationer V har fått in på valsedlarna?Ja det är det.
Och många av de organisationer som V har fått in på sina valsedlar representerar just de åsikterna.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/har-sprider-v-kandidater-judehat-pa-natet-igen/
https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9293440
Litet snabbt och slarvigt.Jag förstår inte den här formuleringen "Och många av de organisationer som V har fått in på sina valsedlar" Vad menar du med organisationer V har fått in på valsedlarna?
Fast nu var det ju bara en i riksdagsvalet, övriga i kommunval, och kommunerna styr inte över såna frågor.Ja det är det.
Och många av de organisationer som V har fått in på sina valsedlar representerar just de åsikterna.
Fast nu var det ju bara en i riksdagsvalet, övriga i kommunval, och kommunerna styr inte över såna frågor.
Sen var det inte personer som var på valsedlarna. Alla kandidater på ett partis lista får inte plats på valsedlarna, vilket innebär att för att den personen ska få röster krävs att folk skriver dennes namn på en ”tom” partivalsedel. Inte jättestor sannolikhet att värst många gör, eftersom det till och med är rätt sällsynt att folk ens kryssar någon.
Så tycker du själv verkligen att enstaka personer, som inte ens går att kryssa på en valsedel, i ett relativt litet parti är ett större hot mot jämlikheten som ett av Sveriges största partier med den generella agendan?
Ja just nu så tycker jag det.Så tycker du själv verkligen att enstaka personer, som inte ens går att kryssa på en valsedel, i ett relativt litet parti är ett större hot mot jämlikheten som ett av Sveriges största partier med den generella agendan?
Men här så har du missuppfattat varför jag ser V som största risken just nu.Fast nu var det ju bara en i riksdagsvalet, övriga i kommunval, och kommunerna styr inte över såna frågor.
Sen var det inte personer som var på valsedlarna. Alla kandidater på ett partis lista får inte plats på valsedlarna, vilket innebär att för att den personen ska få röster krävs att folk skriver dennes namn på en ”tom” partivalsedel. Inte jättestor sannolikhet att värst många gör, eftersom det till och med är rätt sällsynt att folk ens kryssar någon.
Då är jag med och då har jag bättre förståelse.Men här så har du missuppfattat varför jag ser V som största risken just nu.
Det handlar inte om vilka som hittills har hittats utan om vilka som eventuellt fortfarande finns kvar.
V har brustit i sin bakgrundskontroll av de människor som de har tagit in på sina listor.
De behöver städa i sina led och det kommer att ta ett tag.
Så till nästa val har de säkert ordnat upp den här situationen, men inte nu.
Det finns vissa risker i att "alla är välkomna".
Jaha, det trodde jag!Då är jag med och då har jag bättre förståelse.
Tycker dock ändå det är viktigt att påpeka att de kandidater som tagits bort inte varit några tryckta namn på valsedlar, för det tror jag är en vanlig missuppfattning (tyvärr bidrar inte medierna där heller, då det för många idag är mer värt med sensationsjournalistik än att rapportera all korrekt fakta tydligt).
Tycker dock ändå det är viktigt att påpeka att de kandidater som tagits bort inte varit några tryckta namn på valsedlar, för det tror jag är en vanlig missuppfattning
Tidigare uteslutningar var ju riksdagsledamöter.Jaha, det trodde jag!
Menar du att de var med i Hamas eller Hizbolla?Tidigare uteslutningar var ju riksdagsledamöter.
Jag kan tycka att V borde ha hunnit städa tills nu.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lorena-delgado-varas-utesluts-ur-vansterpartiet
Jag menar att Vänsterpartiet verkligen borde ha sett till att kontrollera sina företrädare inför valet 2026.Menar du att de var med i Hamas eller Hizbolla?
Jag vet inte om det är bättre att vara öppet accepterande som jag upplever att vissa andra partier är.Jag menar att Vänsterpartiet verkligen borde ha sett till att kontrollera sina företrädare inför valet 2026.
Nu har de struntar i det och därför missat en massa Hamas-hyllare och andra säkerhetsrisker på sina listor och som förtroendevalda.
De borde ha ordnat upp detta för länge sedan.
Det var ju inte som att de inte hade fått en varning.
Denna naiva och slappa inställning är orsaken till att jag ser V som den största risken för Sveriges säkerhet just nu.
Kvinna i Socialnämnden i Upplands Väsby.
https://upplandsvasby.tromanpublik.se/person/82455d22-eb46-4405-af92-dc232cd90358
Sök på nätet på namnet.
Hon är dessutom Nämndeman för Vänsterpartiet i Förvaltningsrätten i Uppsala.
Jo öppet är möjligt att välja eller välja bort.Jag vet inte om det är bättre att vara öppet accepterande som jag upplever att vissa andra partier är.
Då tycker jag det är betydligt mer oroande att folk faktisk verkligen röstar på dessa partier som är öppna med sin problematiska människo syn. Det är ju även uppenbart att de fått gehör för sin politik utifrån det vi ser i samhället idag. Jag har inte upplevt en liknande ökning av antisemitism när Vänsterpariet agerat stödparti åt regeringen som den ökning av rasism och motstånd mot LBTQI som vi ser nu.Jo öppet är möjligt att välja eller välja bort.
Infiltratörer är svåra att förutse.
Det som jag ser som risken med V är just att de inte har någon ordning på sina företrädare.
Man vet inte vad man får.
Det riskerar att bli hur som helst utan att man vet vare sig vad detta hur som helst är eller hur stort det är.
V måste ta kontroll över sitt parti på något sätt.
"Vi visste inte'" är inte ett godkänt svar när man får in farliga människor som förtroendevalda.
Inte i senaste omgången i alla fall. Då hade det ju blivit rätt stora problem eftersom röstningen redan är igång och nya valsedlar hade behövt tryckas upp och levereras överallt. Jag tror dock bara det var på ett av de ställen jag läste om det som det uttryckligen stod att "valsedlarna behöver inte bytas ut eftersom de inte var så högt upp på mandatlistan". Jag blev lite fundersam nämligen när det första (och andra) jag läste bara beskrev det som att de "fanns på listan men tagits bort", men inget om hur det skulle ställa till det med att trycka nya valsedlar mitt i pågående förtidsröstning, för det borde ju vara högst relevant att rapportera om ifall det var så. Så jag snokade vidare och hittade till slut en som skrev att de inte var med som kryssbara alternativ på valsedlarna.Jaha, det trodde jag!
Ja absolut.Då tycker jag det är betydligt mer oroande att folk faktisk verkligen röstar på dessa partier som är öppna med sin problematiska människo syn.
Jag menar att Vänsterpartiet verkligen borde ha sett till att kontrollera sina företrädare inför valet 2026.
Nu har de struntat i det och därför missat en massa Hamas-hyllare och andra säkerhetsrisker på sina listor och som förtroendevalda.
De borde ha ordnat upp detta för länge sedan.
Det var ju inte som att de inte hade fått en varning.
Denna naiva och slappa inställning är orsaken till att jag ser V som den största risken för Sveriges säkerhet just nu.