Bukefalos 28 år!

Den onämnbara lösningen - Buke-style

Jag tror jag nog kan uppfattas olika ungefär som @Shetlandskusk säger, eftersom jag har svårt att formulera mig i tal. Det går långsamt och blir lite tokigt emellanåt (pga ett bra tag med afasi som är mkt bättre nu men jag lär aldrig komma tillbaka till nivån innan), men i skrift kan jag skriva normalt fort och inte minst sudda när det blir galet. Så jag tar förmodligen mer plats i skrift än i tal helt enkelt för att det ena är mycket svårare för mig, men det är mycket möjligt att det skulle kunna tolkas som att jag är feg av mig irl. Så är inte fallet, men det kan ju vara svårt för andra att veta...

Jag tror dock att det inte är så vanligt att folk skriver saker i vanliga diskussioner som de skulle vara för "mesiga" för att säga irl, jag kan tänka mig det i "kasta skit på varandra"-gräl men sådant är vi ju rätt förskonade från här. I en normal diskussion, varför skulle man vara någon annan, tänker jag? Sen är det ju som du säger i viss mån olika sociala situationer, diskussionerna här är ju ämnesstyrda på ett helt annat sätt än de vanligen är ute i verkliga världen plus att man skalar bort en massa runtomkring-prat, så strukturen blir en annan. Men jag tror inte människorna oftast är det.
Jag kan ju bara tala för mig själv, klart jag har samma åsikter IRL som jag har här, men jag är ganska tystlåten och säger sällan vad jag tycker om inte någon frågar mig rakt ut. Pratar dessutom lite tyst så min åsikt hörs inte så ofta. Här är det ju mycket lättare, man har ett blankt papper framför sig och det är bara att skriva det man vill ha sagt, man behöver inte vara högljudd eller så. Så jag är nog en person som uppfattas lite olika här mot vad jag gör i verkligheten, tror jag i alla fall.
 
Det råder ingen tvivel att vi uppfattas olika i skrift och tal osv.

Så tänkte vi kunde ha en liten tråd, där vi kan skriva hur vi uppfattar varandra och kanske lite konstruktiv feedback hur vi kan förbättra oss om det är något som inte är bra? Vad säger ni?

Hur uppfattar vi varandra här på buke? :)

STACKARS DIG!

Vilken katastrofstart på en tråd på Buke. Oj oj oj oj....

:crazy::arghh::nailbiting::rage::cautious:
 
Vilken katastrofstart på en tråd på Buke. Oj oj oj oj....
Fast det ordnade ju upp sig :). Jag minns nån tråd där man skulle skriva om vilka man saknade på Buke och några riktigt socialt skillade bukefalister ramlade såklart in och började orera om vilka de verkligen INTE saknade och varför O_o:cautious::meh::arghh:.

Jag förstår om @RedHyuuga är missnöjd med tråden men bortsett från några dumma inlägg om TS inläggshistorik så tycker jag nog tråden klarat sig förvånansvärt bra med tanke på vad den handlar om :D.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 368
Senast: hundtant
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 437
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: niardasp
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 483
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp