Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 624

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Helt slut efter dagens möten. Men banken var positiv iaf och jag kan t.o.m. få ett överbryggslån om lägenheten hinner säljas innan tillträdet.

Stylisterna var väldigt energiska och typ allt skulle bort. Jag förstår inte riktigt hur jag ska få bort brudkistan eller extrafrysen. Förklarade att de inte går in i min bil, men det var tydligen helt omöjligt att ha kvar dem i lägenheten.

De ska bidra med stolar, lampor och utemöbler, då jag inte kommer köpa nåt som passar både till nuvarande balkong och nya uteplatsen.

I övrigt ska jag köpa in en massa textilier till badrum och säng, men de kunde jag iaf välja färg på själv. Tydligen är det nu inne med mer färg och lite mer personligt, så tavlorna på mina hästar fick godkänt.

IMG_8700.webp

Men stressen är enorm och jag begriper inte hur jag ska hinna på 1-2 veckor. :(

Ett litet hopp dök iaf upp. En kompis har kanske plats i sitt förråd och ska svänga förbi på torsdag. Kanske kan vi få med brudkistan i hennes bil som är större än min pluttbil.

Helt slut efter dagens möten. Men banken var positiv iaf och jag kan t.o.m. få ett överbryggslån om lägenheten hinner säljas innan tillträdet.

Stylisterna var väldigt energiska och typ allt skulle bort. Jag förstår inte riktigt hur jag ska få bort brudkistan eller extrafrysen. Förklarade att de inte går in i min bil, men det var tydligen helt omöjligt att ha kvar dem i lägenheten.

De ska bidra med stolar, lampor och utemöbler, då jag inte kommer köpa nåt som passar både till nuvarande balkong och nya uteplatsen.

I övrigt ska jag köpa in en massa textilier till badrum och säng, men de kunde jag iaf välja färg på själv. Tydligen är det nu inne med mer färg och lite mer personligt, så tavlorna på mina hästar fick godkänt.

Visa bifogad fil 181981

Ett litet hopp dök iaf upp. En kompis har kanske plats i sitt förråd och ska svänga förbi på torsdag. Kanske kan vi få med brudkistan i hennes bil som är större än min pluttbil.
Jag har aldrig haft en bostadsrätt så har noll koll, men måste man gå med på allt stylisterna säger?
Är det verkligen svårare att sälja en lägenhet för att det står en kista i den vid visningen?

Jag har aldrig haft en bostadsrätt så har noll koll, men måste man gå med på allt stylisterna säger?
Är det verkligen svårare att sälja en lägenhet för att det står en kista i den vid visningen?

Gissningsvis inte. Men jag är väldigt regelstyrd, så säger stylisten åt mig att ta bort kistan har jag svårt att stå emot. Tänker att jag då riskerar att lägenheten inte blir såld. :(

Nej, jag hade några grejer jag inte redde ut när jag sålde min förra lägenhet, de fick vara kvar (fick bra betalt ändå). Grannar sålde otroligt dyrt för bara några veckor sen men ett stort skåp kvar som de inte tänkte flytta. Jag tror att styling är toppen i vissa fall (min gamla lägenhet var dels lite mörk, dels ganska taffligt möblerad och var sista 2 åren mest en förvaringsplats för mina saker då jag knappt bodde där) men om vi skulle sälja nuvarande lägenhet skulle vi inte lägga pengar på stylingen. Tänker att det beror lite på vad man har att jobba med, din nuvarande lägenhet @Habina är väl ganska nyproducerad? En extra frys kan jag förstå att den kan göra rum mindre, men är det en liten lägenhet så lär det väl främst vara studenter/ensamstående som är intresserade, tror inte de bryr sig så mycket? Hinner du så hinner du annars får du faktiskt känna att du är kund och de ska göra sitt bästa av sitt jobb, jag kände inte heller så med de stylister jag hade att göra med, snarare tvärtom (ett plus var dock att de glömde saker i både min och sambons lägenheter som de aldrig hörde av sig om 🤣)

Andra inköpet till lägenheten gjord. Överkast, badrumsmatta och handdukar. Jag kommer använda det på visningen först, men sen ska nya lägenheten piffas med det.

Var orolig att det skulle ta tid att få grejerna, så jag beställde redan idag. Om inget går snett kommer alltihop imorgon. :rofl:

Men fy vad jag saknar att ha ett fullstort ikea, jag vill ju klämma och känna på grejer innan. Ska förbi Hemtex efter jobbet tror jag…

Andra inköpet till lägenheten gjord. Överkast, badrumsmatta och handdukar. Jag kommer använda det på visningen först, men sen ska nya lägenheten piffas med det.

Var orolig att det skulle ta tid att få grejerna, så jag beställde redan idag. Om inget går snett kommer alltihop imorgon. :rofl:

Men fy vad jag saknar att ha ett fullstort ikea, jag vill ju klämma och känna på grejer innan. Ska förbi Hemtex efter jobbet tror jag…
Är det fortfarande nerstängt i Uppsala? Vet du hur länge det ska vara det?

Är det fortfarande nerstängt i Uppsala? Vet du hur länge det ska vara det?

Det finns en mindre butik där xxl (tror jag det var?) låg förut. Men den har inte alls hela utbudet. Har inte hört nåt exakt datum för öppnande, men det lär nog inte bli i år. :(

Inför fotografering/visning har vi plockat bort alla personliga foton osv efter råd från vår mäklare och hens fotograf. Men vi har absolut inte slängt ut några möbler ..

Mina hästar räknas tydligen inte som personliga. ;)

Men jag tror stylisterna vill visa hur luftig lägenheten kan vara.

Blev två kuddar inköpta. Lite klurigt då de både ska funka till beige överkast och sen blå soffa. Men jag tror det blir bra. :)

IMG_8703.webp

Visa bifogad fil 181981

Jösses blev trött bara av att läsa ditt inlägg..När vi sålde bostadsrätt sist sa vi nej till styling. Den blev såld iallafall.

Jösses blev trött bara av att läsa ditt inlägg..När vi sålde bostadsrätt sist sa vi nej till styling. Den blev såld iallafall.

Då ska du se de fem sidorna med anteckningar jag har om allt som ska göras. :crazy: Men jag gör det jag hinner tänker jag. Ska höra med mäklaren om vi kan fota i slutet på nästa vecka (stylisterna kunde inte tidigare).

När jag sålde, tyckte mäklaren att det inte var värt att styla bostaden. Nu var detta 2024. Att det inte var värt pengarna, för det skulle inte underlätta försäljning

Idag kom kompis förbi med reservnyckeln så jag kan ge den till mäklaren. Väldigt skönt! Hon fick även med sig en stor hög med T-shirts som jag rensat ut och tänkt skänka bort. :)

Jag har även bokat in målare till nya lägenheten, det ska bli så härligt att välja färger och se hur det blir. Men det får jag göra när gamla lägenheten är klar för försäljning.

Ikväll ska jag se om det går att ta bort nåt mer från förrådet, det borde gå att få in några fler flyttkartonger. Får se om jag hinner förbi nån affär ikväll för att köpa.

Idag är det tungt. Har rensat bort träplattor på balkongen och förberett för att flytta kistan i eftermiddag. Kanske åker även utemöblerna (utlagda på blocket, alla vill ha dem men ingen kommer och hämtar) till återvinningen när jag ändå har en kompis med släpvagn som kommer förbi.

Men det är sånt totalt kaos med grejer överallt att jag får sån ångest och vill bara lägga mig ner och gråta. Men det går inte, för sängen är upptagen med grejerna som var i kistan eller stod på den. :sorry:

Jag hatar kaos och jag hatar att mina grejer är utspridda på tre, snart fyra ställen. Måtte det här vara sista flytten i mitt liv (jag har aldrig bott längre än fem år på samma ställe sen jag blev vuxen).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka