Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 621

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Jag hade ringt mäklaren för att signalera att du är seriöst intresserad. Det går ju att säga att de inte ska sälja den utan att kontakta dig innan för att du vill vara med i en budgivning.

Risken är ju annars att någon kollade på den förra söndagen och lägger ett bud med krav att din visning ställs in. Vet mäklaren att fler är seriöst intresserade kan de få till en diskussion med dig också

Fast jag vill inte vara med i en budgivning. Tycker priset är alldeles lagom som det är nu och blir det dyrare så kan jag lika gärna köpa en nyare lägenhet än denna.

Kontakta mäklaren! Finns minst två anledningar som gör att du kan få den före nästa visning.
1 det kan vara så att andra lagt bud under utgångspris som inte accepterats. I så fall säger du att du är beredd att betala det de begär (men inte mer) eller kanske lite under mot snabb affär
2 intresset har varit helt dött i så fall kan du lägga ett lägre pris.
Det är inte säkert att mäklaren avslöjar om det inte varit ngt intresse men hen vill kanske inte lägga ner mer jobb/tycker priset är för högt och kan vara beredd att säga till säljaren att Habina är beredd att göra en snabb och smidig affär till priset xx (som är yy% under utgångspris). Om ditt utgångspris är lägre än annonsen kan säljaren höja lite men inte hela vägen och ändå vara nöjd.
Självklart ska du se lägenheten innan du bestämmer dig. Säg till mäklaren att du vill se den idag eller annan dag före utannonserad allmän visning. Det är mindre jobb för mäklaren än att ha allmän visning.
Har köpt hett objekt när det var högt tryck genom att göra på samma sätt. Fick bjuda ngt högre eftersom säljaren skulle gå miste om väntad budgivning. Affären gick snabbt och smidigt och alla var nöjda. Man brukar se det här förfarandet på att det står ”borttagen före visning” i annonserna.

Kontakta mäklaren! Finns minst två anledningar som gör att du kan få den före nästa visning.
1 det kan vara så att andra lagt bud under utgångspris som inte accepterats. I så fall säger du att du är beredd att betala det de begär (men inte mer) eller kanske lite under mot snabb affär
2 intresset har varit helt dött i så fall kan du lägga ett lägre pris.
Det är inte säkert att mäklaren avslöjar om det inte varit ngt intresse men hen vill kanske inte lägga ner mer jobb/tycker priset är för högt och kan vara beredd att säga till säljaren att Habina är beredd att göra en snabb och smidig affär till priset xx (som är yy% under utgångspris). Om ditt utgångspris är lägre än annonsen kan säljaren höja lite men inte hela vägen och ändå vara nöjd.
Självklart ska du se lägenheten innan du bestämmer dig. Säg till mäklaren att du vill se den idag eller annan dag före utannonserad allmän visning. Det är mindre jobb för mäklaren än att ha allmän visning.
Har köpt hett objekt när det var högt tryck genom att göra på samma sätt. Fick bjuda ngt högre eftersom säljaren skulle gå miste om väntad budgivning. Affären gick snabbt och smidigt och alla var nöjda. Man brukar se det här förfarandet på att det står ”borttagen före visning” i annonserna.

Jag har inte tid att se den innan söndag. Men jag ska maila mäklaren och säga att jag är väldigt intresserad och vill lägga ett bud om lägenheten motsvarar mina förväntningar.

Mäklaren svarade bara med en länk där jag kan anmäla mig till visningen. Jag är redan anmäld, så han känns inte särskilt intresserad av den här försäljningen. Lite som typ alla manliga mäklare jag stött på.

Vid närmare koll visade det sig inte ens vara en länk till anmälan, utan en länk till objektet. Suck liksom…

Jag vet inte jag… Lägenheten var jättefin, möjligtvis lite annan färg på väggarna (jag är inte så förtjust i gult).

Men det var en familj där som högljutt pratade om allt de skulle riva ut och förändra. Det gjorde mig så ledsen så jag tappade all lust att leta lägenhet. :(

Men jag sa iaf till mäklaren att jag lägger utgångsbudet men att jag inte har råd med mer än så.

Jag vet inte jag… Lägenheten var jättefin, möjligtvis lite annan färg på väggarna (jag är inte så förtjust i gult).

Men det var en familj där som högljutt pratade om allt de skulle riva ut och förändra. Det gjorde mig så ledsen så jag tappade all lust att leta lägenhet. :(

Men jag sa iaf till mäklaren att jag lägger utgångsbudet men att jag inte har råd med mer än så.
Men den familjen har kanske varit runt på ett antal lägenhetsvisningar och sagt precis samma saker? Det kan vara en taktik för att skrämma iväg andra. Misströsta inte alltför mycket!

Men du ska väl inte bo där tillsammans med dem?

Det där är sånt som en del gör för att inte verka för intresserade, de tror de kan få ner priset genom att prata om alla ändringar de måste kosta på sig. Är det andra på visningen kan det dessutom vara ett försök att skrämma bort dem.

Fast va andra skulle göra med en lägenhet om de köpt den ska ju inte inverka på DITT letande av DITT boende ?

Lägenheten va KANONFIN ! Förstår att du tycker den är perfekt !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka