Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 622

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Blä, jag tror min mäklare har skrämt bort en intresserad köpare. :( Ska inte gå in på detaljer, men om man inte har lånelöfte tar det väl ändå några dagar att få det? Suck.

Mäklaren ville sänka priset nu, jag sa ifrån. Lägenheten har legat ute en månad, inklusive över påsken. Jag tycker det är för tidigt att sänka priset, speciellt som jag redan förlorar på försäljningen.
Beror nog på. Jag ansökte om lånelöfte igår via min vanliga bank och fick det direkt jag klickade på skicka. Behövs saker kollas upp tar det naturligtvis längre tid.

Bra om du sätter ner foten. Uppsala är ju verkligen toppmarknad för din typ av lägenhet när antagningsbeskeden kommer/närmar sig. Är hon rädd för att du ska byta ut henne när tiden gått utan att den blivit såld? Är det efter tre mån man får "bryta" kontraktet.

Vänta till i sommar! Den mäklare jag använt vid både köp och en försäljning tar aldrig semester i juli för då säljer det så ”jävla bra” med liten insats (oftast utan visning) till de som kommit in på universitetet här. Och då bor jag iofs i en stad med universitet, men ingen utpräglad studentstad.

Jag känner att om lägenheten inte är såld i slutet på augusti, ja då kan vi diskutera saker som sänka priset eller hyra ut den (vilket mäklaren också föreslagit redan nu).

Jag känner att om lägenheten inte är såld i slutet på augusti, ja då kan vi diskutera saker som sänka priset eller hyra ut den (vilket mäklaren också föreslagit redan nu).
Tror du inte att det bästa vore att försöka byta mäkare så fort du har möjlighet? Måste ju vara jättejobbigt med en mäklare som bara tjatar och inte bryr sig om vad kunden vill och säger!

Lite gladare toner idag! Jag hade vägarna förbi kompisens förråd, så jag tog med mig några kartonger för avlämpning i lägenheten. Träffade målaren som bara hade lite lister kvar, yey!

Såhär blev det på väggen med sovalkoven. Helt okej ändå tycker jag.

IMG_9086.webp

Det här med hur färger ser ut/upplevs… Här har jag fotat sovalkovens hörn, så det är alltså exakt samma färg på både väggar och tak. Men solen träffar olika och då ser det ut såhär.

IMG_9088.webp

Såklart blir det skillnad när jag drar för draperiet och utestänger ljuset. Men jag tycker det är häftigt hur olika färgerna blir.

Nu fick jag möjlighet att lämna intresseanmälan för parkering vid gamla lägenheten. Vet inte alls vad jag ska tänka/känna längre. Just parkering var det största argumentet för att flytta. Men samtidigt är det kanske lättare att sälja en nymålad, stor etta på 51 kvm än en etta med lång kö på 25 kvm.

Måste åka till lägenheten nu och känna mig för lite.

Nä, hörru, nu har du gått framåt i livet då kliver du inte bakåt för en sån grej som parkering. Din nya lägenhet är ju sjukt mycket trevligare, bättre osv än din gamla så går du inte i personlig konkurs av din nya, vilket du och banken som gav lånet redan konstaterat att du inte gör, så finns inget argument för att backa bandet. Så.

Nu fick jag möjlighet att lämna intresseanmälan för parkering vid gamla lägenheten. Vet inte alls vad jag ska tänka/känna längre. Just parkering var det största argumentet för att flytta. Men samtidigt är det kanske lättare att sälja en nymålad, stor etta på 51 kvm än en etta med lång kö på 25 kvm.

Måste åka till lägenheten nu och känna mig för lite.
Men, va?! Inte ska du väl sälja den stora fina underbara nymålade lägenheten med uteplats :eek: :confused: ?!?!

Jag älskar att buke finns. :love: Kloka personer som räddar mig när min hjärna får panik över förändringar.

Men jag har iaf anmält intresse, så om lägenheten inte blir såld kanske den är lättare att hyra ut med parkering? Jag har ju inte heller fått parkering, finns ju ganska många före mig i kön (21 stycken sist jag kollade i höstas).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat