Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 625

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Usch vad jag inte vill längre. :( I morse vägrade kroppen kliva upp ur sängen. Stor varningsflagg för mig. Till slut kom jag upp ändå, men en del av mig hoppas att det inte blir visning till helgen, så jag får en helg där jag kan ligga platt. Imorgon ska jag bara jobba och fixa Pål, sen får det vara vila. Men sen är det dags att börja städa för visning, prio 1 är frosta av frysen och rengöra kylen.

Idag gjorde jag klart allt för fotografering. Till slut fick jag säga åt mig själv att det räcker nu, perfektionisten ville bara fortsätta.

Bilen är knökfull, så låt oss hoppas på bra bilder… Jag antar att det räknas som reklam att posta länken till annonsen här?

IMG_8767.webp

Usch vad jag inte vill längre. :( I morse vägrade kroppen kliva upp ur sängen. Stor varningsflagg för mig. Till slut kom jag upp ändå, men en del av mig hoppas att det inte blir visning till helgen, så jag får en helg där jag kan ligga platt. Imorgon ska jag bara jobba och fixa Pål, sen får det vara vila. Men sen är det dags att börja städa för visning, prio 1 är frosta av frysen och rengöra kylen.

Idag gjorde jag klart allt för fotografering. Till slut fick jag säga åt mig själv att det räcker nu, perfektionisten ville bara fortsätta.

Bilen är knökfull, så låt oss hoppas på bra bilder… Jag antar att det räknas som reklam att posta länken till annonsen här?

Visa bifogad fil 182593
Jag tycker inte att det är reklam. Du vill ju bara visa upp din fina lägenhet, ellerhur? Det är inte som att du säger till alla på buke att bjuda på din lägenhet liksom.

Visa bifogad fil 182593
Har svårt för att tänka mig att det skulle räknas som reklam.

Den här tråden har gjort mig helt övertygad om att jag aldrig ska tacka ja till styling om jag ska sälja lägenhet igen.

Jag tror att den kostnadsfria delen kan vara bra, om man tar det mer som rådgivning än krav. Jag är lite dålig på sånt… Sen hjälpte det såklart inte att jag hade två som sa emot varandra.

Men jag är väldigt tacksam över att jag fått snygga lampor i taket, stolar som matchar köksbordet och en jättefint stylad balkong. Det hade inte blivit ens hälften så snyggt om jag köpt grejer själv och jag hade dessutom behövt sälja/skänka bort de sen.

Så man får känna efter vad som passar en själv bäst. :)

Jag tror att den kostnadsfria delen kan vara bra, om man tar det mer som rådgivning än krav. Jag är lite dålig på sånt… Sen hjälpte det såklart inte att jag hade två som sa emot varandra.

Men jag är väldigt tacksam över att jag fått snygga lampor i taket, stolar som matchar köksbordet och en jättefint stylad balkong. Det hade inte blivit ens hälften så snyggt om jag köpt grejer själv och jag hade dessutom behövt sälja/skänka bort de sen.

Så man får känna efter vad som passar en själv bäst. :)

Självklart är det så och jag är glad om du känner att det har hjälpt dig 😀 tycker bara det verkar otroligt stressigt.

Hemma igen, kan direkt säga att nån varit i lägenheten (antar att mäklaren hör av sig sen) då det anteckningsblock som låg bredvid tangentbordet är borta.

Blir lite uppgiven då stylist 1 var tydlig med att jag måste ha ett anteckningsblock där med en penna och texten ”att göra” skrivet på (men inget mer skrivet). Stylist 2 sa inget om det öht. Men nån av fotograf eller mäklare tyckte att det var opassande.

Tur för mig att blocket var nytt och aldrig använt, för nu är det puts väck. O_o

Var tvungen att ta fram bilderna på nya underbara lägenheten för att påminna mig själv om varför jag gör detta.

IMG_8618.webp

Hemma igen, kan direkt säga att nån varit i lägenheten (antar att mäklaren hör av sig sen) då det anteckningsblock som låg bredvid tangentbordet är borta.

Blir lite uppgiven då stylist 1 var tydlig med att jag måste ha ett anteckningsblock där med en penna och texten ”att göra” skrivet på (men inget mer skrivet). Stylist 2 sa inget om det öht. Men nån av fotograf eller mäklare tyckte att det var opassande.

Tur för mig att blocket var nytt och aldrig använt, för nu är det puts väck. O_o

Var tvungen att ta fram bilderna på nya underbara lägenheten för att påminna mig själv om varför jag gör detta.

Visa bifogad fil 182605

Varför är det två olika stylister inblandade? Har du någon gång frågat den ena eller den andra stylisten om varför de säger diametralt motsatta saker och varför de rekommenderar att göra på ett visst sätt?

Varför är det två olika stylister inblandade? Har du någon gång frågat den ena eller den andra stylisten om varför de säger diametralt motsatta saker och varför de rekommenderar att göra på ett visst sätt?

Jag antar att det körde ihop sig så det blev en som körde gratistipsen och en som kom med grejer och stylade. Frågade den som var där senast men hon blev bara nervös, skrattade och sa ”ja, så det kan bli” när jag påpekade att första stylisten sa tvärt emot.

Men sen är det dags att börja städa för visning, prio 1 är frosta av frysen och rengöra kylen.
Alltså - jag har aldrig hållit på och gjort sånt inför visning?
Ingen tittar väl i kyl & frys (mer än möjligen för att se om det är hyllor eller korgar) och att det kommer städas före inflytt är ju ändå givet?
Jag städade inte (rent) inför fotografering heller, det skulle ändå inte synas på bilderna.
Simma lugnt!

Första offret till flyttgudarna är nu gjort (för er som inte vet det offrar man alltid nåt till flyttgudarna. När jag flyttade från Norrland till Uppsala offrade jag stambok II för fjordhästar, senaste flytten offrade jag en bokhylla).

IMG_8775.webp

Souvenirer är ovanligt hos mig, men jag köpte denna i början av 00-talet då mamma och jag var på bussresa på Gotland. Så den har hängt med ett tag.

Jag skulle sätta fast termometern till balkongen i fönstret och glömde alldeles bort att stylisten lagt en trave böcker där med fåret på toppen. Jaja, sånt händer och det var ingen viktig sak.

Men intressant i allt det här är hur frenetiskt jag började flytta om grejer igår kväll, som om jag försökte få bort känslan av att nån annan varit i mitt hem. Minnen från inbrottet 2003 misstänker jag…

Sen tänker jag lyssna på @LenaH och ta det lite piano med städningen. Inga fina böcker i fönstret heller… :devil:

Orkar inte ringa mäklaren idag, utan det blir imorgon. Hjärnan behövs till jobbet just nu.

Ingen rast och ingen ro… Pga påsken vill mäklaren ut med annonsen ikväll för att kunna ha visning på söndag och tisdag. :crazy:

Men bilderna blev superfina! Ser såklart inte ut som min lägenhet, men det ser ut som en fin lägenhet iaf.

Det kommer dock vara anmälan till visningen, så om ingen anmäler behöver jag inte fixa i ordning allt igen.

Nu ligger den ute. Så fritt fram att gnälla på stylisterna. ;)

https://www.lansfast.se/till-salu/b...=boneo&utm_medium=referral&utm_content=lasmer

Det är absolut inte såhär den ser ut när jag bor där, jag hatar grejer på köksbänken. Men jag gillar hur mäklaren skrivit om cykelavstånd och buss, mer realistiskt än alla som skryter om E4:an och Bärbyleden…
Jag tycker det är superfint ut! Nu vet jag att man inte köper inredningen osv osv men jag blev lugn och lycklig av de blå färgtonerna som går igenom i rummen. Och fjordingtavlan 😍

Nu ligger den ute. Så fritt fram att gnälla på stylisterna. ;)

https://www.lansfast.se/till-salu/b...=boneo&utm_medium=referral&utm_content=lasmer

Det är absolut inte såhär den ser ut när jag bor där, jag hatar grejer på köksbänken. Men jag gillar hur mäklaren skrivit om cykelavstånd och buss, mer realistiskt än alla som skryter om E4:an och Bärbyleden…

Det ser lyxigt ut! Var har du köpt överkastet/filten? Jag letar efter en sån att täcka en kattriven soffa med...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat