Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 624

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Det är såååå mycket med styling som jag inte begriper. Vem vill ha blommor i ett badrum utan fönster? Vem vill ha grejer som tar upp all köksyta? Vem i hela friden kammar (!) fransarna på mattorna?

Alltså det finns säkert de som gör det och trivs med det, men för mig är det obegripligt. Jag är glad att jag inte ska bo i en lägenhet som nån annan ”fixat till”. :crazy:

Jag har förvisso både grejer som har sin permanenta plats på köksbänken och blommor i badrummet (med växtlampa om det inte finns fönster), men poängen är ju inte att du ska leva i stylingen. Poängen är att det gör sig bra på bild. Precis som att få av oss väl stylar våra kläder till den nivå man ser på reklambilder varje dag?

Ett par bra och inbjudande bilder kan vara det som gör att en potentiell köpare fastnar för annonsen och bestämmer sig för att gå dit. Det räcker att ha 2-3 intressenter istället för bara en för att få ut betydligt mer. :)

Idag åker jag och en kompis och kollar på färg. Är fortfarande kluven över om jag ska måla sovalkoven i en annan färg. Främst för att det då blir en vägg som har två färger på sig (färgbyte där draperiet dras). Eller om jag ska ha samma färg på den väggen, men en annan på långsidan vid sängen och sen kortsidan som har en liten vägg.

Fattar nån hur jag menar? :confused:

Idag åker jag och en kompis och kollar på färg. Är fortfarande kluven över om jag ska måla sovalkoven i en annan färg. Främst för att det då blir en vägg som har två färger på sig (färgbyte där draperiet dras). Eller om jag ska ha samma färg på den väggen, men en annan på långsidan vid sängen och sen kortsidan som har en liten vägg.

Fattar nån hur jag menar? :confused:
Du kan inte ha samma i hela sovalkoven plus väggen draperiet sitter på? Och resten av själva rummet i en annan färg

Du kan inte ha samma i hela sovalkoven plus väggen draperiet sitter på? Och resten av själva rummet i en annan färg

Hm… Det tror jag blir mer konstigt. Är den största väggen.

IMG_8625.webp

Från den vinkeln om du tänkt ha draperi liknande (någon skena i taket och något hängande mot väggen vi tittar rakt emot) tycker jag absolut det ser mysigt ut att ha en mörkare färg på väggarna och även taket om man vill inne i sovalkoven! Mem kanske blir ett klurigare avslut på andra sidan vi inte ser här?

Nä, på andra sidan är det en egen vägg som sticker ut, det är väggen med speglarna som är den kluriga tycker jag. Kanske skilja åt med en list, men jag vet inte om det bara blir fult.

Från den vinkeln om du tänkt ha draperi liknande (någon skena i taket och något hängande mot väggen vi tittar rakt emot) tycker jag absolut det ser mysigt ut att ha en mörkare färg på väggarna och även taket om man vill inne i sovalkoven! Mem kanske blir ett klurigare avslut på andra sidan vi inte ser här?

IMG_8622.webp

Syns kanske dåligt. Men det är en vägg till vänster om sängens fotända.

Jag är smått lyrisk nu. Äntligen får jag göra roliga saker! Var till färgbutiken och förklarade att den här färgen vill jag ha.

IMG_8675.webp

Eftersom jag hade namnet på färgföretaget och färgens namn, så kunde personalen ta fram rätt mix och blanda exakt samma färg. :love: Jag fick med en provburk och t.o.m. en bit kartong jag kunde måla på, så jag kunde flytta runt den i lägenheten och se hur ljuset träffade olika.

Hur ska jag kunna vänta fyra veckor till?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat