Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 624

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Tack för specifika färgtips! Ska försöka hinna förbi affären i veckan, men det är massor annat som ska hinnas med också.

I eftermiddag flyttades ponnyns vagn + stora stallkistan till nya stallet, så efter en sväng hemma igen var jag i stallet till tio. :crazy:

Jag vet att det lugnar sig snart, men lite stressad blir jag.

Angående blått ..

1000038797.webp

Är det samma kulör på väggen som lilla rutan längst ner? Ser ut som två totalt olika :nailbiting:

Det är det som är så knäppt med kulörprover och dataskärmar! Det kan se rätt så annorlunda ut i verkligheten.

Jag köpte en gång en som såg ut som beige på datorn (Beckers Opal) men som blev en perfekt neutral grå, nästan mot grön, i det rummet jag hade den i. Med just den belysningen, dom fönstrena, det läget, så blev den så.

Man måste nästan provmåla för att veta säkert (jag brukar provmåla på stora kartonger).

Det är det som är så knäppt med kulörprover och dataskärmar! Det kan se rätt så annorlunda ut i verkligheten.

Jag köpte en gång en som såg ut som beige på datorn (Beckers Opal) men som blev en perfekt neutral grå, nästan mot grön, i det rummet jag hade den i. Med just den belysningen, dom fönstrena, det läget, så blev den så.

Man måste nästan provmåla för att veta säkert (jag brukar provmåla på stora kartonger).

Och inte ens provmåla hjälper alltid...

När vi målade om i två rum på övervåningen så köpte vi tre olika grå kulörer som alternativ till rum 1. Målade upp tre st 1x1m stora rutor i rum 2. Valde kulör. Den grå kulören ser helt lila ut i rum 1 O_o Vi hade kvar provrutorna i rum 2 rätt länge innan vi målade om där också. Ingen som såg dem trodde att det var samma kulör i det angränsande rummet som på en av provrutorna. Och alla som vi tvingade gissa vilken som var samma gissade fel :rofl:

(Varför vi målade dessa provrutor i angränsande rummet och inte där den sen skulle vara minns jag inte. Men var ju uppenbarligen en dålig idé 😅 )

I min förra lägenhet var bägge sovrummen målade med samma färg. Ena sovrummet hade gott om sol, andra sovrummet var mer mörkt. Det såg ut som två totalt olika färger! I det mörka rummet var färgen en varm beige och i det ljusa var färgen kall grön :confused: Det var lite häftigt att se hur olika de var när man stod i hallen utanför sovrummen och kunde kolla in i båda rummen samtidigt.

Hörde av mig till mäklaren nu, hon förstod inte alls mitt argument varför ingen kommit på visningen, så nu blev det fast pris ändå. Känner mest att jag vill slippa allt det här trasslet. Blä.
Kom ihåg att det är du som styr, du som har sista ordet. Om du inte vill ha fast pris så är det så.

Mäklare vill ha snabba affärer. Men det är hon som är anlitad av dig, inte tvärtom :)

Hörde av mig till mäklaren nu, hon förstod inte alls mitt argument varför ingen kommit på visningen, så nu blev det fast pris ändå. Känner mest att jag vill slippa allt det här trasslet. Blä.
Vilket är ditt argument för att ingen kommit på visningen? Av ren nyfikenhet alltså 🙂 Är ju i samma sits själv, men efter samtal med mäklare igår så kommer jag ta bort min lägenhet från marknaden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat