Bukefalos 28 år!

Den siarlösa ulvleken

Nä det är det inte kan jag tala om. Det är helt meningslöst och kommer bara föra er tillbaka till ruta 1.
Hade vi vetat säkert att en av oss var ulv och en god tex av mig och harryssen hade jag kunnat offrat mig för att få ulven nästa dag. Men nu vet vi ju ingenting.
Nä, vi gör ju inte det. Och jag är ändå lite rädd att det kan ha varit lottning mellan goda.
Men jag har inte mer än ditt ord på att du själv inte är ond - men kanske "bara" en vanlig ulv. Och lottning mellan 2 goda och en ond. Kanske fårulven redan röstat på någon annan tidigt liksom.

Mitt andra alternativ för dagen är nog Q, vilket känns sådär iom att hon ändå teoriat en del. Men jag håller inte med henne om att jag skulle ha varit så extremt skum igår som hon verkar vilja få det till.

Jag måste rösta nu, så jag hinner sova innan jobbet, så... just nu väger nog vågskålen över mot Q, så det går bli så.

Blacksmithfarm röstar på qitis
Hon teoriar, men svarade inte riktigt på vad hon oom fram till om fio när jag frågade. Hon tycker jag är skummare än vad jag tycker att hon har orsak till att tycka. Och hon röstade på mig igår. Såhär långt in i leken är min den enda rollen jag är säker på.
 
Menar du med detta att du vet att BSF är god ? Vet du mer än oss andra ?
Att du håller dig själv som god ja så är det ju
Men här känns det ju som du vill inte heller offra BSF? Varför ?
Så dina fem cent är att både du och BSF är goda och lyan hade julafton igår ?
Jag utesluter inte det -jag framförde själv liknade argument igår men mer intressant att veta varför du inte vill syna BSF ?
Ser ju att du skriver om harrysen. Men det är min poäng. Varför skriver du inte om BSF?
Det skrev hon inte? Hon pratade om sig och Harrysen?
 
Nä, vi gör ju inte det. Och jag är ändå lite rädd att det kan ha varit lottning mellan goda.
Men jag har inte mer än ditt ord på att du själv inte är ond - men kanske "bara" en vanlig ulv. Och lottning mellan 2 goda och en ond. Kanske fårulven redan röstat på någon annan tidigt liksom.

Mitt andra alternativ för dagen är nog Q, vilket känns sådär iom att hon ändå teoriat en del. Men jag håller inte med henne om att jag skulle ha varit så extremt skum igår som hon verkar vilja få det till.

Jag måste rösta nu, så jag hinner sova innan jobbet, så... just nu väger nog vågskålen över mot Q, så det går bli så.

Blacksmithfarm röstar på qitis
Hon teoriar, men svarade inte riktigt på vad hon oom fram till om fio när jag frågade. Hon tycker jag är skummare än vad jag tycker att hon har orsak till att tycka. Och hon röstade på mig igår. Såhär långt in i leken är min den enda rollen jag är säker på.
Du hann säkert inte se det jag skrev nyss så jag citerar in det till dig.
Menar du med detta att du vet att BSF är god ? Vet du mer än oss andra ?
Att du håller dig själv som god ja så är det ju
Men här känns det ju som du vill inte heller offra BSF? Varför ?
Så dina fem cent är att både du och BSF är goda och lyan hade julafton igår ?
Jag utesluter inte det -jag framförde själv liknade argument igår men mer intressant att veta varför du inte vill syna BSF ?
Ser ju att du skriver om harrysen. Men det är min poäng. Varför skriver du inte om BSF?
 
Menar du med detta att du vet att BSF är god ? Vet du mer än oss andra ?
Att du håller dig själv som god ja så är det ju
Men här känns det ju som du vill inte heller offra BSF? Varför ?
Så dina fem cent är att både du och BSF är goda och lyan hade julafton igår ?
Jag utesluter inte det -jag framförde själv liknade argument igår men mer intressant att veta varför du inte vill syna BSF ?
Ser ju att du skriver om harrysen. Men det är min poäng. Varför skriver du inte om BSF?
Va?
 
Jag är helt ok med att bli lynchad om det ger lite svar för er andra. Jag är inte så viktig för leken att jag nödvändigtvis ska vara kvar
 
DL1
16.32 cirkus röstar på
LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på
LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28
LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
 
Jag är inte säker på att jag riktigt hänger med på hur du menar här. Om lyan ville skapa ett läge med lottning mellan två goda så förutsätter det väl att både fio och BSF är goda (eftersom det var de två som, i tråden, såg ut att ha flest röster)? I så fall undrar jag var som får dig att fundera i de banorna, dvs varför både fio och BSF skulle vara goda?

Jag säger inte att det är fel, för jag vet inte. Men är nyfiken på hur du tänker kring det och kommer fram till det :)

Eftersom både BSF och fio hade tre öppna röster var och det bara finns en röst i tråden som inte räknas (fårulvens öppna röst) så kan lyan max ha plockat bort en röst från fio eller BSF. Så någon av dem hade tre faktiska röster oavsett var fårulvens öppna röst låg. LenaH hade 2 röster i tråden, med fårulvens dolda röst kunde hon max få tre röster vilket skulle leda till en lottning mellan henne och BSF eller fio (möjligtvis även någon mer med två röster, beroende på röstfifflarens extraröst). Så att vi skulle skapat ett läge där lyan endast kunnat använda fårulvens dolda röst för att säkert få ut LenaH ser jag som omöjligt (det är inte omöjligt att LenaH hade röstfifflarens extraröst, men vart den rösten låg vet bara LL och röstfifflaren själv).

Men ja, det är en nackdel med spridda röstningar. Det blir enklare för onda att avgöra genom att antingen peta in en sen röst på någon utanför lyan (= någon som mest troligt är god) eller använda en dold fårulvsröst. Samtidigt är det många goda som inte vill avgöra, och då framför allt i DL1, eftersom man inte vet om den man spikar igen för är bybo, ond eller viktig god specialroll.
Förlåt, såg inte att du svarat mig förrän nu. Jag vet inte riktigt hur jag tänker, har inte fått till det än. Försökte få till någon sorts infallsvinkel bara.
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo

Blacksmithfarm 3
fio 3
LenaH 2
Harrysen 2
qitis 1
Jfrelin 1
Kilauea 1



Okej, jag har varit med under dagen och lite igår efter lynch och kollat in lite men behöver gå igenom leken mer på allvar med början från lynchen.

Igår lynchades alltså LenaH och var bybo. Det kunde rimligen ingen veta. Ulvarna hade koll på att hon är god (eller får). Jag utgår från enkelhetens skull att ingen med 1 röst eller mindre var med i eventuell lottning, visst det är möjligt, men dels är det inte så troligt och dels lychnhades de inte så en eventuell lottning med dem är kanske inte så intressant.

Jag tror det troligaste är att LenaH och eventuellt Harrysen fått extraröster och att det blivit lottning med Fio och/eller BSF beroende på om någon av dem fått fårulvsrösten. Frågan då är om någon av Fio och BSF är en ulv som skulle skyddades av ulvarna genom röstmanipulation? Ulvarna ville ha ut LenaH eller om de är goda och ulvarna vill lura lite?

Tittar jag på när rösterna läggs så kommer den sista på BSF bara 2 min före DL, det är marginal nog att slänga in en snabb dold röst om man sitter och bevakar men då ska ulvarna nog antingen planerat det och röstat där eller sitta och ha stenkoll. Det gick snabbt på slutet så jag skulle snarast sätta mitt kort på att ett eventuellt försök att skydda någon i första hand handlar om fio då det blir tight att hinna med, så om utifall någon av BSF och fio skyddats genom fårulvsrösten så tror jag på fio.

Sen har vi alternativet att ingen ond skyddades, då lekte nog mest ulvarna och lade sin röst dolt på den som upplevdes som smaskigast och det är ju lite personligt vad man tycker där och det borde ändå blivit lottning med 2 eller 3 personer.

Sen kan jag också spekulera lite om var fårulvsrösten, den öppna lades, det blir ännu mer gissade som om det inte var det tidigare. Jag tror mest på att fårulven inte haft någon egentlig agenda där, det var många röster som kom sent och flera som fick flera röster. För vad det nu är värt så gissar jag att fårulven inte ville sticka ut så någon som röstade i mitten eller slutet och ingen 3:e röst och troligen inte på någon ulvkompis. Men det kan var vilken som helst egentligen. Det kanske går att gissa bättre längre fram.

Så sammantaget jag har två ganska svagt misstänkta utifrån röstningen och det skulle i så fall vara fio som eventuellt blev skydda och kanske då bsf av samma anledning. Jag höll på att glömma Harrysen också. Eftersom både rösterna på fio och framförallt på BSF kom sent så kan avsikten också ha varit att skydda Harrysen som fick sin andra röst ganska tidigt. Lite långsökt kanske men fullt möjligt så 3 svaga misstankar, men jag får ta vad som bjuds i form av info eller ska man säga icke info.
 
Jag tycker att detta är skitsvårt och det känns typ som en andra DL1, med enda skillnaden att vi nu har lite mer att prata och diskutera om (då tänker jag lekrelaterat, eftersom det trots allt varit både en lynch och en (visserligen lugn) natt). Jag känner dessutom att det är många som varit rätt anonyma och som jag gärna vill se mer av för att kunna försöka bilda mig en uppfattning.

Men jag ska försöka sammanfatta mina tankar lite ur minnet, så får vi se.

1. Heffaklumpen - Jag.
2. Harrysen - Möjlig fårulv sett till gårdagens lynch. Har inte skrivit så mycket idag utan bara några kortare kommentarer. Vill gärna se mer.
3. Blacksmithfarm - Röstade som nr2 på Q igår med en teori som jag har för mig att hon delvis tog tillbaka, men det säger mig inte så mycket just nu. Möjligtvis att det säger något om vi får reda på BSF eller Qs roll, men för nu så tänker jag inte haka upp mig där. Har skrivit och teoriat en del idag (även igår har jag för mig) och vi har haft en del liknande tankar under dagen. Vet inte om det säger något eller om vi "bara" dragit samma slutsatser utifrån informationen i tråden. Har i alla fall inte reagerat på något speciellt.
4. Kilauea - Fick min röst igår och jag erkänner frivilligt att det var en av de sämre rösterna jag lagt i min (förhållandevis korta) ulvlekskarriär. Men med tidsnöd ståendes i duschen är jag mest förvånad över att jag över huvud taget fick iväg en röst :laugh: Och jag fattade faktiskt inte teorin där när jag stod i duschen igår. Men nu när jag läst om tror jag att jag fattar: att Harrysen skulle prata så mycket/tydligt om vinkar från fåret att det i sig skulle vara en vink. I övrigt inget jag reagerat på men jag ser gärna mer från dig ikväll Kilauea (efter tid och ork så klart :heart) :)


5. qitis - Röstade på BSF igår och är väl därmed också en trolig fårulv om vi tror att fårulvens röst låg på BSF eller fio igår (vilket inte är säkert, den kan ju faktiskt ha legat på någon helt annan också). Liksom BSF en av de som varit mer aktiva och teoriat. Även jag och Q har haft en del liknande tankar under dagen men också lite saker som vi kanske inte är helt överens om. Det blev lite snurrigt där med Harrysen, fio och BSF saken men jag tycker ändå att vi rett ut det och att uttrycka sig slarvigt/otydligt är inte ulvigt i sig. Sen håller jag väl inte med om Harrysen, fio och BSF i lyan är det mest troliga, det känns på något sätt lite för enkelt för att vara sant? Men det är inte uteslutet förrän motsatsen är bevisad. Nu medan jag skriver röstar BSF på Q också och nu blir jag ännu mer förvirrad, jag tycker inte att Q är så skum att jag vill syna henne idag. Så här kommer inte min röst hamna idag (om det inte händer något drastiskt)... mest för att jag inte tycker att Q skrivit något så skumt att det är befogat men också för att det alltid är enklare att misstänka de som är aktiva och teoriar.
6. cirkus - Hade jag nästan glömt var med i leken (förlåt cirkus! :o). Utifrån gårdagens röstning så är jag rätt säker på att hon inte försökte rädda LenaH med sin förstaröst. Jag ser även henne som mindre trolig fårulv pga rösten på LenaH, enligt tidigare sannoliksberäkningar. Ser gärna mer av dig också sedan cirkus.
7. Gabby_Ossi - Också en potentiell fårulv sett till gårddagen (också förutsatt att fårulvens röst låg på BSF eller fio, det är ju inte helt omöjligt att den kan ha legat på någon helt annan heller). Gjorde en bra sammanfattning över gårdagens röstning tidigare idag tillsammans med lite egna reflektioner om samma röstning. I övrigt inte jättemycket lekrelaterat, även om morgonens sammanfattning var lång och utförlig. Har, i övrigt, inte reagerat något särskilt på något hon skrivit.
8. LenaH - bybo

9. Glimra
- Röstade på fio igår så blir också en potentiell fårulv utifrån det, men fortfarande förutsatt att fårulvens röst inte låg på någon helt annan. Fortfarande ny spelare och vår första lek tillsammans (jag räknar inte med förra leken här eftersom jag lynchades DL1 :)). Har egentligen ingen uppfattning om Glimra, men har inte reagerat något vidare på något mer än det jag kommenterade tidigare idag och såg att jag fick svar på precis i skrivande stund.
10. Jfrelin - Lade andrarösten på LenaH igår vilket gör att jag tänker mig Jfrelin som mindre trolig fårulv av samma anledning som cirkus. Har inte skrivit så mycket mer pga tidsbrist (?). Har ingen uppfattning om Jfrelin och hoppas se mer under kvällen.
11. Niyama - Har jag inte heller någon uppfattning om och hoppas också att se mer tankar från dig Niyama.
12. fio - Har skrivit en del men mest korta kommentarer och konstateranden utifrån saker andra skrivit. Är en potentiell ulv i scenariot Harrysen-fio-BSF-lyan. Men är även en potentiell ulv som lyan försökte rädda igår. Läste fel/snabbt och missade mitt "/" vilket så klart är jätteulvigt :D Skämt åsido, jag minns inte jättemycket av vad du skrivit fio vilket generellt sett brukar betyda att jag inte reagerat nämnvärt på något som skrivits.
13. Lobelia - En den kommentarer under gårdagen precis innan DL med frågor/kommentarer på saker andra skrivit. Har inte skrivit så mycket idag så jag ser fram emot att se mer även av dig Lobelia :)
Edit: Såg precis att du postat ett inlägg medan jag skrev det sista Lobelia, men jag ser ändå gärna mer av dig :)
 
@fio, BSF sa tidigare idag att hon funderar på om det skulle vara värt att syna dig idag för att förhoppningsvis få svar. Jag vet inte om den tanken fortfarande står kvar. Men eftersom det var du och BSF som fick tre röster var igår (utgår från vad som syns i tråden nu) och det varit på tal om det eventuellt varen räddningssanktion av lyan undrar jag vad du tänker om det motsatta? Dvs hur tänker du kring att syna BSF som också potentiellt skulle kunnat bli räddad av lyan?

Jag säger inte alls att detta är vad som borde göras eller att det är rätt sak att göra. Utan det är en rent hypotetisk fråga. Bara för att jag gärna hör dina tankar om saken :)
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo

Blacksmithfarm 3
fio 3
LenaH 2
Harrysen 2
qitis 1
Jfrelin 1
Kilauea 1



Okej, jag har varit med under dagen och lite igår efter lynch och kollat in lite men behöver gå igenom leken mer på allvar med början från lynchen.

Igår lynchades alltså LenaH och var bybo. Det kunde rimligen ingen veta. Ulvarna hade koll på att hon är god (eller får). Jag utgår från enkelhetens skull att ingen med 1 röst eller mindre var med i eventuell lottning, visst det är möjligt, men dels är det inte så troligt och dels lychnhades de inte så en eventuell lottning med dem är kanske inte så intressant.

Jag tror det troligaste är att LenaH och eventuellt Harrysen fått extraröster och att det blivit lottning med Fio och/eller BSF beroende på om någon av dem fått fårulvsrösten. Frågan då är om någon av Fio och BSF är en ulv som skulle skyddades av ulvarna genom röstmanipulation? Ulvarna ville ha ut LenaH eller om de är goda och ulvarna vill lura lite?

Tittar jag på när rösterna läggs så kommer den sista på BSF bara 2 min före DL, det är marginal nog att slänga in en snabb dold röst om man sitter och bevakar men då ska ulvarna nog antingen planerat det och röstat där eller sitta och ha stenkoll. Det gick snabbt på slutet så jag skulle snarast sätta mitt kort på att ett eventuellt försök att skydda någon i första hand handlar om fio då det blir tight att hinna med, så om utifall någon av BSF och fio skyddats genom fårulvsrösten så tror jag på fio.

Sen har vi alternativet att ingen ond skyddades, då lekte nog mest ulvarna och lade sin röst dolt på den som upplevdes som smaskigast och det är ju lite personligt vad man tycker där och det borde ändå blivit lottning med 2 eller 3 personer.

Sen kan jag också spekulera lite om var fårulvsrösten, den öppna lades, det blir ännu mer gissade som om det inte var det tidigare. Jag tror mest på att fårulven inte haft någon egentlig agenda där, det var många röster som kom sent och flera som fick flera röster. För vad det nu är värt så gissar jag att fårulven inte ville sticka ut så någon som röstade i mitten eller slutet och ingen 3:e röst och troligen inte på någon ulvkompis. Men det kan var vilken som helst egentligen. Det kanske går att gissa bättre längre fram.

Så sammantaget jag har två ganska svagt misstänkta utifrån röstningen och det skulle i så fall vara fio som eventuellt blev skydda och kanske då bsf av samma anledning. Jag höll på att glömma Harrysen också. Eftersom både rösterna på fio och framförallt på BSF kom sent så kan avsikten också ha varit att skydda Harrysen som fick sin andra röst ganska tidigt. Lite långsökt kanske men fullt möjligt så 3 svaga misstankar, men jag får ta vad som bjuds i form av info eller ska man säga icke info.
Jag tycker Qs röst på BSF kommer lägligt.
I det läget har Lena 2 Fio 2 och Harrysen 2
Tror inte hon hinner se din röst på BSF så hon kanske trodde hon var själv med den.

Jag tycker Q spelar annorlunda mot senast men det är ju rörigt IRL så full förståelse för det. Det är också konstigt att man säger att det gör inget om ni lynchar mig, jag har ingen specifik roll….. alla goda behövs. Speciellt eftersom vi inte har någon info på goda sidan.
 
Känns kanske märkligt om goda fifflaren väljer att rösta ut nån i Dl 1 utan info?
Det är inte helt ologiskt att göra det. Antingen så låter man de onda manipulera och välja hur de vill eller så får man försöka motverka det och försöka avslöja ulvarna. Ett sätt är att försöka välja vem som ska åka ut, då blir det mindre risk att det blir en god än om de onda väljer och vrakar.
 
Det är inte helt ologiskt att göra det. Antingen så låter man de onda manipulera och välja hur de vill eller så får man försöka motverka det och försöka avslöja ulvarna. Ett sätt är att försöka välja vem som ska åka ut, då blir det mindre risk att det blir en god än om de onda väljer och vrakar.
Ah, det har jag inte alls tänkt på!
 
Det gör ju lite att man undrar över BSF och fio, som fick tre röster var. Är nån av dom i lyan och tex cirkus eller jfrelin kollegor?
Var det ett räddningsförsök mot dom?
Varför tänker du dig att cirkus skulle vara ulv? Jag köper helt fio, BSF och att faktiskt Harryson (med viss tvekan) kan ha räddats, och att eventuellt skulle Jfrelin kunnat rösta på LenaH som ulv för att rädda Harrysen (eller få ett bättre läge), men en tidig första röst från Cirkus låter som en dålig plan för att rädda någon som inte ens fått röster än. Cirkus röstade först och att ulvarna skulle ens bry sig om att planera i förväg på det viset låter långsökt.

Visst, Cirkus kan vara ulv men inte av den anledningen.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 041
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 813
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 727
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp