Den stora namntråden

Då vi mest troligt blir med valp inom en snar framtid har vi börjat fundera smått på ett namn. Och sen såg jag helt plötsligt det här forumet :D Ni kanske har några tips.
Det vi väntar på är en schäfer hane. Och det enda vi vet att vi INTE vill ha är ett jätte vanligt namn och det ska inte heller vara ett typiskt "skrämmande"/respektgivande namn då det ändå kommer vara en stor schäfer.
Sen önskar vi inget namn som kan blandas ihop med Jax då vi kommer umgås väldigt mycket med en hund som heter Jax. (Om det fungerar såklart)
Och om man får önska får namnet gärna börja på G, då det kommer vara från g-kullen, men det är absolut inget krav för jag tycker att det var extremt svårt att komma på ett bra G-namn.
 
Då vi mest troligt blir med valp inom en snar framtid har vi börjat fundera smått på ett namn. Och sen såg jag helt plötsligt det här forumet :D Ni kanske har några tips.
Det vi väntar på är en schäfer hane. Och det enda vi vet att vi INTE vill ha är ett jätte vanligt namn och det ska inte heller vara ett typiskt "skrämmande"/respektgivande namn då det ändå kommer vara en stor schäfer.
Sen önskar vi inget namn som kan blandas ihop med Jax då vi kommer umgås väldigt mycket med en hund som heter Jax. (Om det fungerar såklart)
Och om man får önska får namnet gärna börja på G, då det kommer vara från g-kullen, men det är absolut inget krav för jag tycker att det var extremt svårt att komma på ett bra G-namn.

Gandalf. PUNKT.:D
 
Då vi mest troligt blir med valp inom en snar framtid har vi börjat fundera smått på ett namn. Och sen såg jag helt plötsligt det här forumet :D Ni kanske har några tips.
Det vi väntar på är en schäfer hane. Och det enda vi vet att vi INTE vill ha är ett jätte vanligt namn och det ska inte heller vara ett typiskt "skrämmande"/respektgivande namn då det ändå kommer vara en stor schäfer.
Sen önskar vi inget namn som kan blandas ihop med Jax då vi kommer umgås väldigt mycket med en hund som heter Jax. (Om det fungerar såklart)
Och om man får önska får namnet gärna börja på G, då det kommer vara från g-kullen, men det är absolut inget krav för jag tycker att det var extremt svårt att komma på ett bra G-namn.
Garm
Gero
Gus
Gert
 
Då vi mest troligt blir med valp inom en snar framtid har vi börjat fundera smått på ett namn. Och sen såg jag helt plötsligt det här forumet :D Ni kanske har några tips.
Det vi väntar på är en schäfer hane. Och det enda vi vet att vi INTE vill ha är ett jätte vanligt namn och det ska inte heller vara ett typiskt "skrämmande"/respektgivande namn då det ändå kommer vara en stor schäfer.
Sen önskar vi inget namn som kan blandas ihop med Jax då vi kommer umgås väldigt mycket med en hund som heter Jax. (Om det fungerar såklart)
Och om man får önska får namnet gärna börja på G, då det kommer vara från g-kullen, men det är absolut inget krav för jag tycker att det var extremt svårt att komma på ett bra G-namn.

Gullo:D
Gillis
Gibson
Gustav
Gusten
Gisso
Gosse
 
Totalt knäpp (hund) men på det positiva sätter. Väldigt valpig, glad, positiv, knasig. Går mest under smeknamnet Salladen men det är ju inte ett namn. Min första tanke var Max men det är så vanligt och lite tråkigt. Jag gillar namn som betyder något framför namnnamn. Ex. Tia, Treo, Kaxa, Fjant framför Max, Stella, Frans.

Tillägg: Han är svart, gillar bara att smutsa ner sig.Visa bifogad fil 16779
Jag tycker ju att salladen är rätt gulligt och inte alltför vanligt :D :love: Men han har inget namn alltså?
 
Jonja! :idea: Kombination med ditt tidigare önskemål av början på Jon och som kan passa ihop med Tinja. De slutar likadant men i och o låter ju olika så ingen risk att blanda ihop dem ändå.
Jonja är gulligaste namnet alltså! Min kompis dotter hävdar bestämt att hon heter det - inspirerad av Jonja Jövajdotter :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 162
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 242
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 629
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 843
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp