Den stora namntråden

Shoot var ju bra :angel:

:D Helst svenska verb!

Tigga
Ragga
Paja
Sota
Stirra
Röja (:love:)
Tappa
Tåla
Ympa
Tycka
Ryka
Jaka
Jaga

:angel:
Jag kan garantera att du blir den ende med det namnet isåfall :D

Kom tänka att många verb slutar på A, vilket kan ju lätt uppfattas som en feminin form av ett namn.

Ja, det är lite klurigt eftersom många slutar på A som sagt. Korkad uppfödare som väljer ett sådant tema när fyra hanar ska döpas :angel: två av hanarna är redan döpta dock.
 
:D Helst svenska verb!



Ja, det är lite klurigt eftersom många slutar på A som sagt. Korkad uppfödare som väljer ett sådant tema när fyra hanar ska döpas :angel: två av hanarna är redan döpta dock.
Här är några verb som inte slutar på a:

Ange
Stå/Bistå
Förstå
Umgås
Se/Återse
Gå/Föregå
Varsko
Gno
Tro/Tilltro/Betro
Slå/Slåss
Klå
Sno
Gny
Fly

Kanske inte så lämpliga namn till viss del dock :D.
 
:D Helst svenska verb!



Ja, det är lite klurigt eftersom många slutar på A som sagt. Korkad uppfödare som väljer ett sådant tema när fyra hanar ska döpas :angel: två av hanarna är redan döpta dock.
Googlade och hittade den här listan: https://sv.m.wiktionary.org/wiki/Appendix:Verb_på_svenska_som_inte_slutar_på_kort_a

Gno
Sno
Förtro
Tilltro
Bry
Kry
Gny
Gry
Ty
Brås
Förslå :D
Bistå
Bestå
Klå
Flö
Knö
(Försökte ta de som skulle kunna passa med några som skulle ha en passande betydelse)

Fortfarande väldigt unika :D
 
Googlade och hittade den här listan: https://sv.m.wiktionary.org/wiki/Appendix:Verb_på_svenska_som_inte_slutar_på_kort_a

Gno
Sno
Förtro
Tilltro
Bry
Kry
Gny
Gry
Ty
Brås
Förslå :D
Bistå
Bestå
Klå
Flö
Knö
(Försökte ta de som skulle kunna passa med några som skulle ha en passande betydelse)

Fortfarande väldigt unika :D
Ingen aning vad Flö betyder dock... :o

*googlar*
Åhå Flö är visst göteborgska för Flytta, som i stick iväg, flytta på dig! :rofl: Känns passande! Speciellt om hunden är uppfödd i Göteborg @AraSlei :D:D
 
Totalt knäpp (hund) men på det positiva sätter. Väldigt valpig, glad, positiv, knasig. Går mest under smeknamnet Salladen men det är ju inte ett namn. Min första tanke var Max men det är så vanligt och lite tråkigt. Jag gillar namn som betyder något framför namnnamn. Ex. Tia, Treo, Kaxa, Fjant framför Max, Stella, Frans.

Tillägg: Han är svart, gillar bara att smutsa ner sig.
DSC_0102.JPG
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 194
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 314
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 658
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 887
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp