Det är inte sant!!!!!!!! HJÄLP!!!!!!!!

R

Rallebralle

Ni vet ju att jag tog över en hund,en svart labradortik för fyra månader sedan.Hon är ett och ett halvt år och vi passade ihop från första dagen.
Jag har ju inte vågat skaffa hund på 12 år......det var då min första labradortik dog(ålder,15 år)

Sedan hittade jag ju min Vera,vackraste och mest tillgivna flickan i världen. :cry: :cry: :cry: :cry:
Vi har tränat och haft oss sedan första dagen,anmält oss till lydnadskurser som börjar i höst osv.
Ni har varit behjälpliga vid rådfrågningar och det har varit bra .

Nu till det värsta.

I fredags så började min semester ,(maken och amanda hade redan åkt till farfar i Örebro) och jag o Vera tog tåget till Örebro på fredag morgon.
Allt var bra ,om jag bara vetat att denna resa skulle troligtvis bli hennes död. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

På kvällen skulle vi gå en långpromenad och tog med oss "dummien" så att hon skulle få söka lite och bli trött mentalt,skulle hjälpa henne att sova bättre i ett annat hem än vårt ,tänkte jag.

Efter att vi gått i en timma så slängde jag upp dummien i ett träd och Vera hoppade efter den,den satt alltså fast i grenarna.
Hon landar,det låter som om åskan går och så skriker hon till och snurrar runt i 280.......hon hoppar alltså på tre ben.

Maken tar henne och bär henne till bilen,varpå vi ringer till strömsholm.....som tydligen är det närmsta från Örebro.....mkt dumt bara det! :mad: :cry: :cry: :cry:

Åker dit då i 190 och när vi väl kommer fram är väl klockan elva -tolv på natten.

Hon får lugnande och filtar å sig i väntan på att chocken ska släppa.

efter röntgen så ser vi en fraktur.....lårbenet har gått av!!!! :eek: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
De sätter dropp och jag ringer förra ägaren för att ta reda på försäkringsnummer och så vidare.

Då kommer smällen,hon hade inte vågat berätta för mig att hon fått en räkning på 750:- efter att jag frågat om hon var försäkrad eller om det skulle betalas snart.Detta var kanske en månad sedan.
Hon tycker att hunden ska avlivas...jag är så arg....är inte min Veras liv mer värt än ynkliga 750 spänn?????

Hon skämdes och betalade aldrig räkningen.Och vågade heller inte säga nå´t så att jag fick en chans att betala den själv,vilket jag naturligtvis hade gjort.

Nu står jag här med en hund som jag älskar mer än livet självt ,som ligger på Strömsholm i vänatn på en operation som jag aldrig kan betala.Finns liksom inget alternativ för mig ....jag måste rädda min hund,Jag ska ta kontakt med Nellie-fonden för att fråga om hjälp där också ....men jag börjar här.
Dottern på tre och ett halvt frågar hela tiden var Vera är ,o säger att vi ska hämta hem henne och att hon snart blir frisk.
Jag har satt ut min bil på annons,tavlor(litografier) som jag samlat på mig är också till salu,även en moraklocka....och lite annat antik grejs....pm:a om ni vill köpa något....det är akut.
Snälla moderatorer ,ta inte detta som en salu-annons .....jag vill bara ha hjälp.
Med hjälp av mina vänner så finns det 4700:- på mitt konto nu avsett för Vera.
 
:cry:Usch vad hemskt... En kompis till mig fick åka in med sin katt till strömsholm. Den var oförsäkrad pga sin höga ålder. Notan gick på över 10000:-. Hon fick ta ett lån för att klara av den kostnaden. Vad gör man när något händer ens älskling???
Hoppas att du får ihop pengar...
Många kramar
 
Åå fy :cry: Jag lider verkligen med dig :(
Hadde jag kunnat hjälpa dig skulle jag ..men jag kan inte :(
Det ända jag kan ge är en tröstande *kram*
Mina tankar är hos dig och din familj:cry:
 
era kramar hjälper iaf..... :cry: :cry:

Jag hade en katt oförsäkrad en gång för 100 år sedan,den notan slutade på 16.000 och en död katt
då bestämde jag mig för att ALLTID vad som än händer försäkra mina djur.....jag gick på en nit!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
runt 25.000:- MINST!!
4700:- är redan klara, och jag har försökt att ta kontakt med Miltons Fond....där får man låna upp till 3000:-

Jag ska räkna lite på det....jag kan kanske få låna 3000:- av en annan kompis....HOPPAS...

Du är iaf guld värd!!! :bow: :cry: :cry: :cry:
 
En absolut nödlösning är ju att ta ett lån. Lån utan säkerhet och liknande har ofta skyhöga räntor, men de är ganska enkla att få och det går fort.
 
Det finns något som heter djurvårdskonto eller nåt sånt. Men det är ju som ett konto, och man betalar av en summa varje månad. Tror det är capital bank som har det.
Har sett broshyrer om det hos veterinären.

Jag pm:ar dig.
 
Precis!
Sen kan man ju betala tillbaka så mkt man vill varje månad så man blir av med det fort. Då behöver det inte bli så dyrt.
 
Jag får inte ta lån........
är inte fast anställd...bara provanställd och har varit det i två månader...nu när jag äntligen fått ett jobb så skiter sig allt!!! :mad: :cry: :cry: :cry:
 
Då får du nog inget djurvårdskonto heller tyvärr. Men de borde veta något om det där din hund är. Brukar finnas lappar om det hos varenda veterinär tycker jag.
Har försökt att söka, men jag kommer ingenstans just nu. Står bara att sidan inte kan hittas, och gör så på vilken sida jag än provar. Konstigt jag kan vara här :confused:
 
misstänkte det också....nog fasiken skulle jag vilja ta ett banklån....om det bara gick!!!!
det var min första tanke.....skramla och tigga ihop pengar var min sista! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
Det är ju inte säkert att försäkringen har sagts upp, trots att fakturan förfallit.
Kolla upp det, så kanske dina problem är ur världen...
 
Men gud vad hemskt. Åh vad jag lider med dig. Jag skulle kuna bidra med någon hundralapp, men inte mer tyvärr. Jag har verkligen akutslut på kontot :crazy:
 
Stackars dig! Det verkar jättehemskt...Jag lider med dig och har blivit nedstämd och ledsen nu :cry: :cry: :cry:
Lycka till med hunden! :)
 
Han har en betalningsanmärkning,den är visserligen betald men det kvittar ju.
Så det är ju kört där med. :cry:
Han är ju villig att sälja bilen för en spottsyver, 35.000 mindre än vad det är värd för att få ihop pengar snabbt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vet inte var jag ska lägga tråden så det fick bli här. Bakgrund: Syrran bad mig om hjälp med att rida till hennes ponny som blivit...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
23 005
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 279
Senast: Oasis
·
E
Övr. Katt Hej på er!! Nu är goda råd dyra!! :confused: Som flera av er vet så blev vår underbara lilla Kajsa överkörd för drygt en vecka...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Explicit
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 862
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp