Bukefalos 28 år!

Det är ju så "lätt" med porträttfoton...

Red_Chili

Trådstartare
Jag insåg häromdagen att jag inte har några porträttfoton på min Zala som jag faktiskt är nöjd med. Det är jäkligt synd, eftersom hon har det mest fantastiska salukiuttryck jag någonsin sett...

Därför blev det så att jag idag gick ut med henne och Wahidah på promenad i naturen, med morsan med som assistent för att hålla Wahidah när jag fotograferade... Med tanke på hur fin Zala är kan det ju inte vara speciellt svårt att få bilder som gör henne rättvisa tänkte jag...

Åhja...

Till att börja med så blåste det mycket idag. Något som uppskattades av både Zala och Wahidah, men inte av mig eftersom de såg lite.. lustiga ut.
DSC_3838copy11.jpg


Sedan var det ju det där med att titta in i kameran...
DSC_3827copy1.jpg


Vi bytte plats till ett där det blåste mindre. Tydligen var den platsen ytterst tråkig
DSC_3812copy1.jpg


Sedan hittade Zala en pinne. Hon brukar inte bry sig om sådant, men idag var det tydligen roligt.
DSC_3872copy1.jpg


DSC_3875copy1.jpg


Jag kom sedan på den fenomenala idéen att fotografera dem båda tillsammans! Wahidah börjar ju se så.. öhm... fin, vuxen och klok ut nu... Eller hur var det?
DSC_3896copy1.jpg
 
Sv: Det är ju så "lätt" med porträttfoton...

Till sist visade det sig att jag i alla fall fått en bild där Zala såg någolunda vettig ut, bortsett från att hon inte alls ser pigg och vaken ut. Dock påminner hon så mycket om min första salukifavorit (som f.ö. är hennes mormor) att jag inte kan ogilla bilden.
DSC_3790copy1.jpg


När jag satte mig på datorn hittade jag några bilder på minneskortet som jag glömt bort att jag fotograferade. Bland annat en bild på Zala när hon satt på sängen och tittade ut genom fönstret.
DSC_3773copy1.jpg


Vad lär man sig av detta? Jo, försök aldrig någonsin arrangera foton om det är en hund som ska fotograferas, det skiter sig bara och det bästa blir alltid det mest oplanerade :p
 

Liknande trådar

Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 632
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Veterinär är preliminärbokad tills imorrn kan jag väl börja med. Häst av det kraftigare slaget, ej i perfekt hull men smalare än han...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: lewellyn
·
R
Hästhantering Har precis flyttat in en ny tjej med sin nya foderhäst i vårat stall på 10 platser. Hon har tidigare varit medryttare/skötare på ca två...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 657
Senast: RoyalRocket
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 168
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp