Bukefalos 28 år!

Det bara rasade...Kändes det som iaf...

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Ursäktar extremt rörigt inlägg)
.... Vet inte vad som hände nyss.
Var på ett studentevent (Gasque) nu under kvällen, och kom hem för ca. 1 h sedan (23).
Ett event som inte bara inkluderade "min" studentförening, utan den var arrangerad av kåren för alla skolans föreningar.
Hade jätteroligt på alla sätt, med både nya och gamla bekantskaper.
Har ett gäng om ca. 15 personer i "min" förening som jag umgås mest med, men ingen av dessa var med, däremot (framförallt) nuvarande och tillträdande styrelsen för "min" förening. Så mina närmaste var inte där, men många jag kände till, vilket var en lite "ny" situation för mig, men ändå jättetrevligt och kul som sagt!
Umgicks också nästan uteslutande med killar (från "min" förening främst dock), för första gången. Annars har fördelningen varit typ 60/40 till killarna (som mest). Men alla dessa grabbar är/var så jätterara, trevliga och gulliga, så det var inga konstigheter. Kändes jättebra på alla sätt och vis, skrattade så jag satte pommacen i halsen otaliga gånger och kvällen var som sagt jättelyckad, som alltid när studentföreningen är inblandad. :heart
Åkte hem vid typ 22.45 då jag har föreläsning imorgon och ja...Inte ville komma hem mitt i natten. Jätteglad över en jättelyckad kväll var jag.

Kom innan för dörren och kände en märklig "olustig" känsla. Tänkte att jag bara var trött eller något. Aja, satte mig vid datorn för att kolla lite här på Buke och svara på några mail. Då bara rasade det fullkomligen. Svarta känslor av ensamhet och sorg bara sköljde över mig som en flodvåg. Först fick jag nästan lite panik då känslorna kom så hastigt och kraftigt. När jag sedan började bena lite i vad jag verkligen kände, var det samma gamla skit "som vanligt", men i kraftigare version. :meh: :cry:
Sorg över att jag fortfarande är okysst och oskuld - (av)saknaden av närhet - och samtidigt en stor portion av självhat mot framförallt mitt utseende.
Antagligen kom reaktionen nu, och blev extra kraftig, pga. att jag umgåtts med massa fina killar under hela kvällen.... :(
Är så dålig på att sätta ord på känslor, men bara att få krama (snälla) killar gör mig alldeles varm i hjärtat - jag trivs på något sätt med närheten. Samtidigt skäms jag som satan för att jag vid 20 års ålder (det kom dessutom fram under kvällen att i stort sett samtliga av dessa killar trodde jag var 25-30 år gammal pga. min "anständiga, ordentliga och mogna aura" :eek: - De som sa det är 96or och 95or - 21-22 år kan tilläggas.) fortfarande vara både okysst och oskuld - men vet också att jag aldrig i hela h-vetet skulle ha chans att "få" någon kille i studentföreningen. Never, bäver. Och jag tycker mig dessutom vara "för ful" för att förtjäna de - och jag tror inte de finner mig särskilt attraktiv heller, även om de åtminstone säger att jag har ett trevligt utseende och sådär.
Samtidigt känns det som att jag är på vippen att få känslor för en kille i min "närmaste grupp", tillika han som körde hem mig i helgen (om någon läste "vad gör du nu tråden"). Vilket är det absolut sista jag vill. :cry: Han är världens finaste kille, har ett riktigt drömutseende, och ett helt enormt stort guldhjärta - den första killen någonsin jag känt mig helt lugn och trygg med vid första träffen. :heart (Eller rättare sagt, första träffen på högskolan. Vi har gått i samma skola men ej årskurs tidigare. De få vaga minnena från det är minst lika fina...) Samtidigt känns det så fel att få känslor för honom. Han är en av mina bästa och närmaste killkompisar, och ska så förbli. Jag är dessutom 99% säker på att han inte känner detsamma för mig - och om jag ens yppade vad jag ärligt känner, skulle det kunna vara helt förödande för hela gänget...
---
På Tinderfronten går det faktiskt ganska bra. Snackar rätt seriöst med några killar. Dock känner jag inte alls samma "gnista" för de som för killarna i föreningen - kanske för att jag aldrig träffat dessa. Sen känns det dessutom så förbjudet, äckligt och "tacky" på något sätt, att träffa killar från nätet, när man har en massa runt sig på veckobasis... Killar man aldrig skulle ha minsta chans på, särskilt inte han med stort H.

---

Nej, den här okysst och oskulds-hetsen har verkligen stigit mig åt huvudet å det grövsta... Även om det bara är Han som jag ens erkänt det för, känns det på något sätt så pinsamt. Jag menar, jag är ju 20 år gammal. Då ska man förbanne mig ändå kysst någon.
Men samtidigt, vågar jag? Tänk om jag inte vaktar min tunga tillräckligt noga, och mina föräldrar skulle få veta något? Vad händer då liksom?!

Vet inte vad jag ska göra av mina känslor, helt ärligt. Allt jag vill ha nu är närhet, närhet av det motsatta könet. Kramarna värmer inte bara kroppen, utan även själen...
Skulle jag dessutom få närhet av Honom, om så bara en snabb kyss, hade jag mått bra för resten av mitt liv... :heart

Vet inte vart jag vill komma med mitt svammel, och tror knappt ens någon orkat läsa enda hit. Men aja. Att skriva av sig är väl bra, I guess...
 
Senast ändrad:

Man har tyvärr bara 5 fria besök vad jag vet, sedan måste man vidareremitteras/de tar inte på sig några "större psykologiska grejer".
Men det kanske räcker? Jag har gått hos psykolog lite till och från för att reda ut saker senaste åren. Första vändan var jag där 5 gånger, sen har jag behövt lite boostersessioner 1-2 gånger däremellan. De flesta psykologer upplever jag arbetar så, planterar hanterings/bearbetningsstrategier. Börja där!
 
Jag har inte alla detaljer, men så vitt jag vet så studerade hon till ssk under 70-talets sista år. Sedan jag föddes har hon bara jobbat halvtid = skitlön. Men inte ens tidigare var väl lönen sådär jättehög. Sen är jag inte säker på alla detaljer, men nyss nämnda vet jag ändå.

Måste fråga. Vad är en skitlön enligt dig?
 
@Dressyrtjejen_97 det finns flera olika typer av csn-lån, beroende på när du har tagit lånet. Den typen av lån de har idag ska ta max 25 år att betala av eller vara avbetalt när du fyller 60.
 
Jag tycker inte man ska generalisera och säga varken det ena eller det andra. Vissa älskar sex, vissa tycker inte om det. Vissa tycker det bara är bra om man är kär, vissa tycker bäst om one night stands.
Tycker inte @Dressyrtjejen_97 behöver ha förväntningar varken på att det är fantastiskt, eller att det är överskattat. Bättre att hon själv provar sig fram inom vad som känns bra för henne, och vilken typ av närhet hon trivs med :)

Kan även säga att jag älskar kramar och mys mycket mer än sex och kyssar, och att i en relation är den biten mycket viktigare för mig än sex. Jag behöver inte ens ha sex i en relation och kan trivas bra med det. Men sex med någon tillfällig kontakt har jag gärna :up:

Självklart är det så. Det jag motsatte mig var det @Lipperta sa om sex. Sex mot sin vilja är aldrig trevligt och det är inte så sex ska vara.

Jag har iallafall den uppfattningen att om man känner attraktion och lust till en person är sex trevligt. Men det är ju inte alltid man känner det för en person men man kan gilla närhet från denne ändå men kanske utan penetration/sex biten. Jag har haft sexlösa relationer där jag känt väldigt mycket för personen (kärlek) men inte attraktion.
 
Jag har inte alla detaljer, men så vitt jag vet så studerade hon till ssk under 70-talets sista år. Sedan jag föddes har hon bara jobbat halvtid = skitlön. Men inte ens tidigare var väl lönen sådär jättehög. Sen är jag inte säker på alla detaljer, men nyss nämnda vet jag ändå.
Jag pluggade till ssk i början av 70 talet, hade betalt av allt innan jag fyllde 45, men då arbetade jag heltid hela livet mer eller mindre.
 
Jag tänkte också fråga det. När jag var liten fick jag höra om de där studielånen, att det var skulder man aldrig blev av med osv. Nu när jag vet mer vet jag också att det är bullshit. När jag hörde det sist var jag väl en sådär 10-12 år? 15-17 år sedan eller vad det blir. Ingen aning om det såg annorlunda ut då än det gör idag men fortfarande, det är skitsnack.

Innan du bara köper det där med din mammas lån borde du be om att få veta mer. När tog hon det? Hur länge fick hon lånen? Hur mycket betalar hon i månaden? Det är så uppenbart att dina "lån är värre än pesten" är dina föräldrars ord.

Jag känner oxå igen det där från min mamma, fast mina föräldrar haft god ekonomi. Men det var väl oxå en annan typ av återbetalning på lån tagna innan 2001 och innan dess 1989? Typ procentbaserad återbetalning istället för att betala av i den takt vi gör.
 
Jag känner oxå igen det där från min mamma, fast mina föräldrar haft god ekonomi. Men det var väl oxå en annan typ av återbetalning på lån tagna innan 2001 och innan dess 1989? Typ procentbaserad återbetalning istället för att betala av i den takt vi gör.

Hennes lån var definitivt tagna före 1989. De bör ha varit tagna under 70-talets sista år.
 
Jag känner oxå igen det där från min mamma, fast mina föräldrar haft god ekonomi. Men det var väl oxå en annan typ av återbetalning på lån tagna innan 2001 och innan dess 1989? Typ procentbaserad återbetalning istället för att betala av i den takt vi gör.
På de lånen har jag för mig att du ska betala tillbaka 4% av årsinkomsten.
 
Hon jobbar halvtid. Omräknat i heltid skulle hon ha runt 21k har jag för mig, när jag räknade.

Men spelar det någon roll för din tråd? Uppenbarligen har dina föräldrar hyfsad ekonomi. Men jag tycker du ska titta på studentbostäder (nu låter ju jag som en stalker, men har ju fattat i vilken den av sthlm du bor och där omkring finns ju hyfsade möjligheter att få ett rum/lgh inom rimlig tid), skaffa ditt körkort, ta CSNlån och leva ditt liv. För CSN är ett superbra lån och du förtjänar att få vara dig själv.
 
TS föräldrar verkar göra allt för att förhindra henne att bli självständig o bilda sig en egen uppfattning om verkligheten.
3 års CSN lån för att bli syrra var slutbetalt innan jag fyllde 45, sen pluggade jag 5 år till, men arbetade parallellt o tog bara ut bidrag, inga lån.
Ja tyvärr. Det är därför jag ifrågasätter för det är helt orimligt.
 
Hennes lån var definitivt tagna före 1989. De bör ha varit tagna under 70-talets sista år.
https://www.csn.se/betala-tillbaka/betala-tillbaka-studielan.html såhär ser det ut idag. Det är fakta. Jag tror att det är vettigt för dig att titta igenom det för att få en uppfattning. Det betyder inte att du behöver söka lån men för att bryta din falska bild av vad csn-lån är. Rätt vad det är kommer det kanske en dag när du inte orkar längre och vill söka bostad. Då vet du vad du har för möjligheter att väga mellan :)
 
Men NEJ! CSN är det bästa lånet jag har (ja jag har oxå bostadslån, billån och privatlån till pappa med bostadslånsränta). Jag hade lånat mer om jag hade tänkt till och investerat pengarna i annat.
Jag har ungefär lika stor skuld till min far som till CSN (om vi ska jämföra två snälla och bara bra saker med varandra), och betalar 700 i månaden till CSN (0,13% ränta) och 1500 i månaden till pappa (1,7% ränta). Bör vara avbetalat ungefär samtidigt.. Nu är min pappa toppen som både kunde låna ut pengarna en gång i tiden och som inte skickar inkasso om jag under en period inte skulle kunna betala av en eller annan anledning, men CSN är ju snäppet bättre på det viset, blir jag totalt arbetsoförmögen stryks skulden. Min skuld till pappsen blir bara mindre arv för mig ;). Bostadslånet skulle tvinga mig att sälja, bli hemlös och bittert förbanna att jag aldrig ställde mig i någon bostadskö.
Håller med dig i allt utom det sista. Din skuld till csn stryks inte om du blir helt arbetsoförmögen. Det går på inkomst även då. Jag har den t-shirten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: miumiu
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 712
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 552
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp