Bukefalos 28 år!

Det här med att söka jobb...

moster

Trådstartare
Jag gissar på att det finns mängder av liknande trådar men jag sökte lite snabbt men hittade inget bra svar på det jag "söker"

Så här: Jag har hittat ett jobb som jag sökte i förra veckan. Ett riktigt drömjobb som jag så gärna vill ha. Jag uppfyller utbildnings kraven men jag gissar att jag har får låg erfarenhet för vad som söker.
Jag satt med mitt personlig brev i säkert 3 timmar för att få till det så bra som möjligt och har en känsla så här i efterhand att jag kanske överarbetade det lite?

Är det någon som har tips som jag kanske skulle kunna rädda upp med?
Jag har inte fått någon bekräftelse på att ansökan är mottagen (som man ofta får), ska man ringa till den som står som ansvarig i annonsen och typ "Hej, jag är jätte intresserad utav tjänsten och vill bara kolla så ni fått min ansökan?"

**Tips mottages tacksamt!!**
 
Jag gissar på att det finns mängder av liknande trådar men jag sökte lite snabbt men hittade inget bra svar på det jag "söker"

Så här: Jag har hittat ett jobb som jag sökte i förra veckan. Ett riktigt drömjobb som jag så gärna vill ha. Jag uppfyller utbildnings kraven men jag gissar att jag har får låg erfarenhet för vad som söker.
Jag satt med mitt personlig brev i säkert 3 timmar för att få till det så bra som möjligt och har en känsla så här i efterhand att jag kanske överarbetade det lite?

Är det någon som har tips som jag kanske skulle kunna rädda upp med?
Jag har inte fått någon bekräftelse på att ansökan är mottagen (som man ofta får), ska man ringa till den som står som ansvarig i annonsen och typ "Hej, jag är jätte intresserad utav tjänsten och vill bara kolla så ni fått min ansökan?"

**Tips mottages tacksamt!!**

Gör det! Förbered lite frågor också :)
Jag har fått tipset att ringa strax efter sista ansökningsdag men det beror nog väldigt på, vissa rekryterar löpande och vissa gör ingenting förrän efter ansökningstiden gått ut.
Jag har fått ett jobb just för att jag ringde, min ansökan hade ramlat mellan stolarna.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 626
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 791
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 258
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 330
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp