Det här med billiga klippmaskiner...

Klippte fjording med monsterpäls förra vintern, showmaster maskinen gick som en dröm och klippte jätte bra med tanke på hur tät och smutsig pälsen var och med regnskållor under :o, min egna lilla globus maskin (sladdlösa) sa upp sig efter att ha klippt ena sidan av halsen...
 
Såklart jag har en chinchilla - fast i arabformat.

Vi har lyckats klippa henne på alla relevanta ställen utom mellan frambenen - där vägrade lilla maskinen ta och stora nyps för mycket för att vi ska våga :-). Lilla maskinen tar utan diskussion somliga andra hästar, men inte min - det är fööör fluffigt och chilla-likt ;-)

Så jag testar gärna din om den klarar det :-)

/L
Absolut! Det får du gärna göra!
 
Alltså idag kom min Heiniger Xperience. Och den var som en DRÖM. Är i extas. Hästen har aldrig sett en klippmaskin och la huvudet på axeln och sov typ. 70db, klippte som smör. Köp!
 
Jag har en Moser Avalon (sladdlös man har batteriet i bälte på höften och batteriets klipptid är typ 2 timmar)

Helt underbar maskin. Runt 70+ decibel (glömt detaljerna) dvs tyst, lätt, väger inget i handen dvs man blir inte trött, och smidig samt stark motor. Så den klarar tät päls lätt som en plätt.

Smidigt med skären som inte har spännskruv att mecka med heller.
Jag köpte min för typ 2500 ny. Värt varenda krona .
 
Senast ändrad:
Jag har Julas maskin, är nog inne på tredje året nu. Tycker den är suverän, klipper bara en av mina ponnys dock ganska ofta då han har ppid som gör att hans päls växer mycket och fort. Hjälper även bekanta att klippa deras hästar. Den öåter mycket, men klipper jättefint, inga ränder och enkel att rengöra. Helt klart värt pengarna :) kolla black friday, kanske rea :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 549
Senast: ufot
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 325
Senast: Roheryn
·
Hästvård Då börjar vi gå in i ruggtiderna och min älskade lilla ponny har satt sin tjocka päls och svettas därefter .. Så nu har jag bestämt mig...
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: mackan
·
Katthälsa Min ena skogis har länge haft problem med pälsen. Den har känts fet, tjock och tovig. Jag har försökt att både bada och kamma henne, men...
Svar
6
· Visningar
1 616
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp