Det här med järnbrist.

image_zps2umnqglm.jpeg


Sådär, då har provsvaren kommit.
Fick dem i ett sms av läkaren i eftermiddags med kommentaren "Perfekta värden!", så jag antar att det inte fanns något att klaga på där.
Jag missade när han skickade så jag hann inte ringa upp innan det blev för sent, men jag skulle få brev hem med mer information.

Tänkte ringa i morgon och kolla så det är lugnt att jag äter klart burken med d-vitamin som jag har hemma, och om det kan vara idé att testa järntabletter ändå...
P-järn hade jag 9 på med referensvärde 9-34, det känns kanske lite lågt? Men det kanske inte påverkar?

Det har varit bättre med yrseln senaste veckan, men jag är fortfarande väldigt trött.
 
image_zps2umnqglm.jpeg


Sådär, då har provsvaren kommit.
Fick dem i ett sms av läkaren i eftermiddags med kommentaren "Perfekta värden!", så jag antar att det inte fanns något att klaga på där.
Jag missade när han skickade så jag hann inte ringa upp innan det blev för sent, men jag skulle få brev hem med mer information.

Tänkte ringa i morgon och kolla så det är lugnt att jag äter klart burken med d-vitamin som jag har hemma, och om det kan vara idé att testa järntabletter ändå...
P-järn hade jag 9 på med referensvärde 9-34, det känns kanske lite lågt? Men det kanske inte påverkar?

Det har varit bättre med yrseln senaste veckan, men jag är fortfarande väldigt trött.
När jag tog blodprov för att jag var så trött så låg mitt D-vitamin värde på den nedre delen av skalan även om det låg inom referensvärdena. Läkaren tyckte då absolut att jag skulle äta D-vitamin eftersom jag var så trött.
 
När jag tog blodprov för att jag var så trött så låg mitt D-vitamin värde på den nedre delen av skalan även om det låg inom referensvärdena. Läkaren tyckte då absolut att jag skulle äta D-vitamin eftersom jag var så trött.

Okej, tack för informationen :)
Då är det säkert inga problem för mig att äta klart min burk. Förhoppningsvis kommer det lite soligare väder snart!
 
Okej, tack för informationen :)
Då är det säkert inga problem för mig att äta klart min burk. Förhoppningsvis kommer det lite soligare väder snart!
Nu tänkte jag mest på ditt järnvärde. :)
Att om du ligger så pass lågt och är trött så kanske det är läge att ta lite järntabletter trots att värdet ligger inom referensvärdena.

Men du får höra vad din läkare säger.
 
Ni glömde ju testa TSH, T4 och T3!

Dvs sköldkörteln!

Låter som klockren hypotyreos. Det suger. Jag fick min diagnos i december. Zombiemode.

Är det inte några av de sista värdena på bilden då? :confused:
Han sa i alla fall att vi skulle testa för sköldkörteln också...
 
Nu tänkte jag mest på ditt järnvärde. :)
Att om du ligger så pass lågt och är trött så kanske det är läge att ta lite järntabletter trots att värdet ligger inom referensvärdena.

Men du får höra vad din läkare säger.

Ah, då är jag med :D
Japp, jag får kolla med honom i morgon.
 
P-järn hade jag 9 på med referensvärde 9-34, det känns kanske lite lågt? Men det kanske inte påverkar?

Det har varit bättre med yrseln senaste veckan, men jag är fortfarande väldigt trött.

Jag tycker att de borde ha kontrollerat ferritin och inte bara järn.
Å andra sidan finns det inget i de andra värdena som antyder järnbrist (tänkte på MCV, MCH och Hb).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här tar emot att erkänna och jag känner mig misslyckad som slarvar med maten. I grund och botten har jag inga ätstörningar är bara...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
12 744
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 537
Senast: Bri
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 396
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 969
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp