Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

bollen__ - Snurrfian, Mirtai, Koppen
Hon har inte kommit med så mycket mer från igår. Så hon får ligga kvar samma läge som går. Troligt god.


Ferrari - Habina, Blacksmithfarm, (cirkus) Gabby_Ossi,
Bra sammanställning, men jag saknar lite teorier. Vad tänker du om de som är kvar?
Hennes röständrng igår är värt att notera (och för min personliga del tycker jag ju att den är till hennes fördel) om vi än så länge inte vet var gabby_ossi står, men jag har ju G_O som trolig ulv av flera skäl. Möjlig god

Lobelia - Bollen_, Ferrari, Koppen
Har jag egentligen inte haft några ulvvibbar ifrån, just för hennes uppenbara fel som hon gjorde igår (jag tänker ju att en ulv borde ha grynkoll) , men så läser jag igenom saker igen. Påpekar att en ulv inte borde räkna fel då de har exakt koll på antalet(angående bsf) -som Ferrari tog upp i sn sammanställnng - här nånstans börjar det skava litegrann (för att hon själv ju har varit snurrig, men det känns som lte regisserat på ngt vis). Sen kan jag nte hålla med henne om att sättet Ferrar presenterar olika scenarion på ser misstänkt ut - även det skaver. jag reagerar just på tanken om att SÄTTET skiulle vara misstänkt. Så jag undrar om inte Lobelia kanske lurat mig med en lite "snurrig" approach. Sen är det en sak till som skaver - varför käkades Mirtai igår och inte Lobelia? Mirtai hade endel msstankar på sig och då brukar lyan välja nån utan misstankar, Lobelia är fram till nu rätt skonad från såna - så varför käkade de inte henne? har hoppat upp ett hack på misstänkta listan

Gabby_Ossi - Koppen, Blacksmithfarm, Koppen
Två saker - dels hur hon vll få det till att jag och Ferrari inte kan vara goda bägge två - det gör ju att om folk tror på henne och röstar ut antingen mig eller F så lär den andra åka i nästa lynch med den tanken. Sen det andra som kanske är mer graverande. Det är rösten i DL1 på Koppen. Koppen brukar alltid reagera kraftigt på röster hon får på sig - jag tror den uteblivna reaktionen helt enkelt är för att de var överens i lyan om detta.


Snurrfian - Svårplacerad för mig. Hon är svajig och snurrig men på ett sätt som känns random och inte med en massa bakrundsinfo. Hennes teori idag om att Ferrari försökte rädda Koppen kan jag hålla med om på ett vis, men jag tror inte att det är så eftersom jag tror att gabby också är ond. Neutral
 
1. bollen__ - Snurrfian, Mirtai, Koppen
Älskar också karuseller och våfflor! Röstar på Snurrfian för att hon inte gillar berg&dalbanor, och säkerligen förstör dem eftersom hon inte gillar dem. Känner att cirkus kan både vara det ena eller det andra och lägger inte mer energi på det just nu. Håller med BSF om att mitt "försvar" av cirkus kan verka skumt, men att det jag sagt inte är helt osannolikt. Röstar på Mirtai för att hon gör det lätt för sig, hon väljer att rösta på cirkus för att hon godförklarar sig men det gör ju också jag så varför inte rösta på mig? Noterar att Snurrfian och Mirtai röstat lika i två lyncher (men reagerar inte på att jag och cirkus röstat lika i två lyncher). Undrar om jag inte är ond ändå eftersom jag röstade på cirkus. Bollen singlar slant mellan G_O och Koppen och det blev Koppen som rösten föll på.

2. cirkus - Habina, Blacksmithfarm, Koppen
Hypotes är 3 onda då 1 är såpass kraftfull (specialroll). Lägger en andra röst på Habina, för att hon röstade på henne pga hennes nick (cirkus :D, lite halvkomiskt). En av de tre som var uppe för lynch i dl1, som fortfarande är kvar. Hon hade misstänkt sig själv om hon inte varit hon. "Det känns skakigt att vara jag. För om jag inte hade varit jag hade jag riktiat blickarna mot mig själv. " Funderar på om lyan försökte vara fräcka genom att käka Q så att cirkus stod ensam kvar efter lynchen/käket, vilket skulle se misstänkt ut. Tycker att jag resonerar klokt kring henne och ser flera scenarion, om jag hade varit ulv så hade jag troligen inte tagit upp den tanken. Vill inte heller sprida rösterna, hon tycker inte att BSF är jätteskum men ogillar rösten hon la på mig. Röstar sedan på BSF då hon är den mest skumma av mig och henne. Säger att om hon och jag varit ulvar tillsammans så hade hon spelat smartare. Har Mirtai, Koppen och Gabby_Ossi i sin troliga lya. Tycker att det faktum att Lobelia inte har koll på vem som har röstat på vem gör henne mindre skum, för ulvar har normalt stenkoll på det. Röstar på Koppen pga brist på teorier, att hon drog igång mot BSF med en lövtunn motivering.

3. Ferrari - Habina, Blacksmithfarm, (cirkus) Gabby_Ossi,
Det är ju jag ^^

4. Lobelia - Bollen_, Ferrari, Koppen
Vill åka berg&dalbana och käka våfflor. Påpekar att en ulv inte borde räkna fel då de har exakt koll på antalet, men att BSF kan ha gjort en vanlig tankevurpa också. Lägger sin röst på Bollen_ då hon troligen själv förstört berg&dalbanorna. Har för sig att Habina röstade på Q4 och inte cirkus i en sammanfattning hon gjort. Tycker att G_O sammanfattar hennes tankar om cirkus väl, men hon tror att cirkus är en desperat god. Tycker dessutom att det blir skumt med Snurrfian och Mirtai, men undrar om en ulv skullle blotta sig och gå i spetsen för att lyncha någon. Tror att lyan valde att käka Q4 för att hon är en skicklig spelare. Lägger rösten på mig för att jag försvarar cirkus och inte vill bortförklara eller förminska det. Funderar på om cirkus gillar mig då jag försvarar henne. Tycker att sättet jag presenterar olika scenarion på ser misstänkt ut. Hon tycker sedan att cirkus gör det lätt för sig att god. Lobelia röstar på Koppen för att samla rösterna, och då faller det sig som att hon är mest skum utav de med röster.

5. Gabby_Ossi - Koppen, Blacksmithfarm, Koppen
Säger inte så mycket, kommer in och lägger en röst på Koppen då hon använder cirkus IRL planer för att rösta på henne. Tycker att början av leken är svår och att det brukar ta ett par dagar för leken att komma igång (vilket jag instämmer med!). Påpekar att cirkus både kan vara god eller ond, då hon genom att påpeka att hon misstänkt sig själv kan försöka godförklara sig som ond, eller att hon är god. Gillar inte att det blir så spridda röster, att det ger de onda ett övertag med tanke på hur få vi är. Väljer också mellan BSF och mig, väljer att lägga rösten på BSF som ser ut som en ond som försöker förvränga en gods ord. Tycker att det luktar unket när cirkus säger att G_O fick henne att rösta på BSF genom att hon påpekade att det var bättre att samla rösterna. Håller med mig och tycker att cirkus lagt undan mig lite väl lätt, då jag i teorin snarare skulle vara en inställsam ond ur synpunkten att en god inte känner till de andra goda. Hon anser att det är osannolikt att både jag och cirkus är goda, då inga goda känner till varandra så tidigt. Röstar på Koppen dels för att rädda sig själv och att hon väldigt snabbt lägger rösten på G_O med hennes sista minuten röst som motivering.

6. Snurrfian - Quarter4Ever (rösten blev ändrad) , cirkus, *röstar inte*,
Anser att berg&dalbanor är förenade med livsfara och väljer små, snälla attraktioner. Röstar på Q4 då hon är "för" intresserad av ligisterna, kanske för att framstå som god? Tycker att cirkus godförklarar sig själv, och att jag backar upp henne. Funderar på alternativen för att utgången blev som det blev i DL1 och kommer fram till fyra olika möjligheter. "Antingen lottning mellan tre goda, eller röständring för att rädda dig som ond, eller röständring trots tre goda för att få dig misstänkt, eller röständring utan baktanke... " Snurrfian röstar på cirkus då hon verkade veta att Q var ond redan när ingen annan visste det.

Mirtai - Quarter4ever, cirkus, Gabby_ossi
quarter4ever - Blacksmithfarm
Blacksmithfarm
- Mirtai, Ferrari
Habina - cirkus
Koppen - cirkus, Blacksmithfarm, Gabby_Ossi

Jag är trög som vanligt. Undrar du varför jag röstar på Mirtai istället för dig? För att både cirkus och du godförklarat er själva? Eller? För Mirtai hade inte direkt godförklarat sig vad jag minns?!
 
Jag är trög som vanligt. Undrar du varför jag röstar på Mirtai istället för dig? För att både cirkus och du godförklarat er själva? Eller? För Mirtai hade inte direkt godförklarat sig vad jag minns?!

Jag noterade det faktiskt inte utan skrev det jag hittade var intressant i tråden... det var någon som undrade varför du valde Mirtai över mig... glömde och skriva vem det var, cirkus kanske? :) Jag uppskattar att du inte röstat på mig ^^
 
cirkus - Habina , BSF, Koppen
Har visserligen röstat på 2 goda och det har varit väldigt mycket diskussioner kring om hon är ond eller god. Visst har hon lite som talar emot henne som god tex. att hon inte har blivit käk, att de andra två som var uppe för lynch samtidigt är utröstade osv. Men samtidigt tycker jag också att det finns saker som tala för att hon är god tex att hon hittade Koppen som var ond. Jag tycker iallafall att det inte finns tillräckligt som pekar åt ondhållet för att jag skulle vilja rösta här.

Ferrari - Habina, Blacksmithfarm, (cirkus) Gabby_Ossi,
Ferrari kommer med en bra sammanställning men det är inte så mkt teorier. Jag tycker att hennes röst på cirkus talar emot hennes godhet, OM cirkus är god. Då har hon röstat på 2 goda som åkt ut samt cirkus då som vi inte vet men som kan vara god. Också G_O. Röständringen till G_O vet jag inte hur jag skall tolka, för G_O kan mkt väl vara ulv tycker jag. Är osäker på Ferrari, det blir lite å ena sidan - å andra sidan för mig.

Lobelia - Bollen_, Ferrari, Koppen
Lobelia har jag inte fått något grepp om. Jag har egentligen samma fundering som cirkus här - varför käkades Mirtai som hade misstankar emot sig, och inte Lobelia? Det är till Lobelias nackdel tycker jag. Lobelia brukar också vara väldigt duktig på att leta ulvar och jag tycker mig inte riktigt se detta denna gång så det skaver lite.

Gabby_Ossi - Koppen, Blacksmithfarm, Koppen
Har röstat på Koppen två gånger utan att få någon som helst reaktion från Koppen på detta. Koppen brukar reagera stort när hon blir misstänkt - det gör att jag tänker att G_O kan vara Koppens kollega. Är både Ferrari och Cirkus goda så passar ju också cirkus teori in väl där att G_O kan ha bäddat för att få båda utröstade.

Snurrfian - quarter4ever (rösten ändrad), cirkus, missar
En till som är väldigt svårplacerad. Jag har för mig att jag skrev/tänkte igår att antingen Mirtai eller Snurr borde vara onda. Men jag är inte säker alls. Hon har haft tidsbrist och det påverkar ju såklart också. Kan lika gärna vara en ond som en god utan info. Men hennes teori om att Ferrari försökte rädda Koppen kan jag hålla med om för jag är inte alls säker på att Ferrari är god. Men det kan ju också vara ett sätt för en ond att sprida misstankar mot en god.
Vi har fått veta att hennes röst på Q blev ändrad. Någon (cirkus?) påpekade att det kan tyda på att hon är god eftersom det inte finns någon spion som ulvarna försöker lura. Men jag tänker också att de mycket väl kan luras med den rösten ändå iom att ulven isåfall kan lägga en röst i tråden och sedan ändras den till den personen de vill ha ut.
 
Rent tekniskt,

Så kan tivolidirektören nästan fungera som en fårulv. Fast istället för att ändra sin röst, ändra en kollegas (eller valfri god) röst så att kollegan framstår som "bättre"? Visst att det inte syns i spioninfo då vi inte har någon spion, men om man ser till Snurrfians röst. Så var det en i det läget "obetydlig" röst, och då var inte Snurrfian med och lynchade en god? *jag bara spånar*
 
Rent tekniskt,

Så kan tivolidirektören nästan fungera som en fårulv. Fast istället för att ändra sin röst, ändra en kollegas (eller valfri god) röst så att kollegan framstår som "bättre"? Visst att det inte syns i spioninfo då vi inte har någon spion, men om man ser till Snurrfians röst. Så var det en i det läget "obetydlig" röst, och då var inte Snurrfian med och lynchade en god? *jag bara spånar*
Ja, det är typ så jag tänker...Även om inte ulvarna visste att Pois skulle meddela vilken spelares röst som blev ändrad så hade de ju ändå kunnat framställa en av sina egna i bättre dager sas.
 
Rent tekniskt,

Så kan tivolidirektören nästan fungera som en fårulv. Fast istället för att ändra sin röst, ändra en kollegas (eller valfri god) röst så att kollegan framstår som "bättre"? Visst att det inte syns i spioninfo då vi inte har någon spion, men om man ser till Snurrfians röst. Så var det en i det läget "obetydlig" röst, och då var inte Snurrfian med och lynchade en god? *jag bara spånar*

Ja. Som en fårulv fast ännu kraftfullare iom att den kan ändra en gods röst. Men jag är inte alls främmande för tanken att framställa en av de egna i bättre dager.
 
Ja, det är typ så jag tänker...Även om inte ulvarna visste att Pois skulle meddela vilken spelares röst som blev ändrad så hade de ju ändå kunnat framställa en av sina egna i bättre dager sas.
För att sen käka den jag röstade på för att visa att jag röstade på en god? O_o Jag förstår inte hur det ska sätta mig i en bättre dager?
 
Jag har tittat lite närmare på Ferrari och hur hon har röstat, dl 1 lägger hon den första rösten på Habina som sen åker, i dl 2 följer hon Koppen som vi nu vet är ulv, möjligtvis skulle kunna hävda hämndröstning men ändå, kan BSF har varit något på spåren i och med att en ulv lägger första rösten på henne, med en ganska svag motivering också och sen följer Ferrari. Och så röstningen igår där det ser ut som ett räddningsförsök av Koppen, å andra sidan så skulle G_O också kunna vara ulv... Så å enda sidan och andra sidan så kan Ferrari var ond som god, men just nu tycker jag att det väger över mer åt ond...
 
Lobelia då, som sagt finns det inte så mycket, men å andra sidan så finns det inte om någon egentligen... Men jag vänder mig lite emot att hon skulle vara ulv för att hon inte blev käkad... Där finns det ju fler kandidater som "borde" bli käkade för att de inte har några misstankar mot sig, Bollen själv tex. Men gör det Lobelia god då? Nej det finns det väl inget som säger heller... :cautious:
 
Lobelia då, som sagt finns det inte så mycket, men å andra sidan så finns det inte om någon egentligen... Men jag vänder mig lite emot att hon skulle vara ulv för att hon inte blev käkad... Där finns det ju fler kandidater som "borde" bli käkade för att de inte har några misstankar mot sig, Bollen själv tex. Men gör det Lobelia god då? Nej det finns det väl inget som säger heller... :cautious:
Absolut! Det är inget som är gällande endast för Lobelia - däremot är det typ det enda jag hittar kring henne?
Precis som du skriver så finns det ju inte direkt mycket om någon.
 
Jag har tittat lite närmare på Ferrari och hur hon har röstat, dl 1 lägger hon den första rösten på Habina som sen åker, i dl 2 följer hon Koppen som vi nu vet är ulv, möjligtvis skulle kunna hävda hämndröstning men ändå, kan BSF har varit något på spåren i och med att en ulv lägger första rösten på henne, med en ganska svag motivering också och sen följer Ferrari. Och så röstningen igår där det ser ut som ett räddningsförsök av Koppen, å andra sidan så skulle G_O också kunna vara ulv... Så å enda sidan och andra sidan så kan Ferrari var ond som god, men just nu tycker jag att det väger över mer åt ond...

Nu sticker jag ut hakan lite. Antingen så är du ond själv ochvill få ut Ferrari eller så tänker du lite snävt.

Gabby_ossi var tydlig med att det inte var möjligt att jag och Ferrari skulle vara goda tillsammans. Jag säger såhär - om den tanken skulle få slå rot hos folket här - dvs en av oss är ond (men inte är det) så får de ju ut två på ett bräde om den ena åker först och visar sig vara god så måste ju den andra enligt G_O's teori vara ond - så åker den också. Jag vet ju min roll och jag är tämligen övertygad om att Ferrari också är god - G_Os uttalande om att det inte är möjligt - stärker min tanke.

När det gäller Lobelia så försökte jag ju visa att hon på ett ganska så diskret sätt försöker godförklara sig själv genom att först påstå att ulvar har grynkoll och sen själv vara förvirrad - alltså god. Igår så var jag beredd att tänka på henne som god, men idag är jag faktiskt betydligt mer tveksam när jag tänkt ett par varv - sen hennes ambivalens runt Ferrari och bsf - kan lika gärna varit ett spel för gallerierna. Sen tanken om att hon inte blev käk igår är applicerbart även på bollen__ - de kan dock inte käka flera stycken och valet av Mirtai ÄR förvånande. Tror de mest var ute efter säkert käk.
 
Nu sticker jag ut hakan lite. Antingen så är du ond själv ochvill få ut Ferrari eller så tänker du lite snävt.

Gabby_ossi var tydlig med att det inte var möjligt att jag och Ferrari skulle vara goda tillsammans. Jag säger såhär - om den tanken skulle få slå rot hos folket här - dvs en av oss är ond (men inte är det) så får de ju ut två på ett bräde om den ena åker först och visar sig vara god så måste ju den andra enligt G_O's teori vara ond - så åker den också. Jag vet ju min roll och jag är tämligen övertygad om att Ferrari också är god - G_Os uttalande om att det inte är möjligt - stärker min tanke.

När det gäller Lobelia så försökte jag ju visa att hon på ett ganska så diskret sätt försöker godförklara sig själv genom att först påstå att ulvar har grynkoll och sen själv vara förvirrad - alltså god. Igår så var jag beredd att tänka på henne som god, men idag är jag faktiskt betydligt mer tveksam när jag tänkt ett par varv - sen hennes ambivalens runt Ferrari och bsf - kan lika gärna varit ett spel för gallerierna. Sen tanken om att hon inte blev käk igår är applicerbart även på bollen__ - de kan dock inte käka flera stycken och valet av Mirtai ÄR förvånande. Tror de mest var ute efter säkert käk.
Med med ditt resonemang så menar du alltså att du är helt säker på att G_O är ulv?
Men jag brydde mig inte så mycket om G_Os uttalande när jag tittade på Ferrari, jag försökte se Ferrari som hon själv framstod utan att bli så påverkad av vad andra anser om henne och då blir hennes röstningar en aning skumma. Men precis som jag skrev så kan det lika gärna vara en god men just nu talar det för mig mer för ulv. Men om du känner dig säker på G_O och med det är övertygad om att Ferrari är god så har jag inga problem med att ändra mig, jag känner mig inte säker på något. Men det innebär också att jag måste våga lita på att jag hade fel i början och att du faktiskt är god och jag vet inte om jag vågar lite på någon just nu.
 
Med med ditt resonemang så menar du alltså att du är helt säker på att G_O är ulv?
Men jag brydde mig inte så mycket om G_Os uttalande när jag tittade på Ferrari, jag försökte se Ferrari som hon själv framstod utan att bli så påverkad av vad andra anser om henne och då blir hennes röstningar en aning skumma. Men precis som jag skrev så kan det lika gärna vara en god men just nu talar det för mig mer för ulv. Men om du känner dig säker på G_O och med det är övertygad om att Ferrari är god så har jag inga problem med att ändra mig, jag känner mig inte säker på något. Men det innebär också att jag måste våga lita på att jag hade fel i början och att du faktiskt är god och jag vet inte om jag vågar lite på någon just nu.

Helt säker är jag inte :( - men den som jag är säkrast på som ulv i allafall. Inte minst så är det henens röst i DL1 på Koppen som inte väckte något större ramaskri hos Koppen i fråga - hon brukar alltid gå lite lagom bärsärk mot den som röstat på henne - det gjorde hon inte alls till DL2, vääääldigt olikt henne. Jag ser den logiska förklaringen som att de kommit överens om detta i lyan. Likadant när Koppen åkte igår - de försökte sig på att ge varann alibi tänker jag.
 
Om gabby kommer in med världens skarpaste inlägg så kanske jag reviderar min uppfattning, men än så länge är hon överst på skum-listan
 
När det gäller Lobelia så försökte jag ju visa att hon på ett ganska så diskret sätt försöker godförklara sig själv genom att först påstå att ulvar har grynkoll och sen själv vara förvirrad - alltså god. Igår så var jag beredd att tänka på henne som god, men idag är jag faktiskt betydligt mer tveksam när jag tänkt ett par varv - sen hennes ambivalens runt Ferrari och bsf - kan lika gärna varit ett spel för gallerierna. Sen tanken om att hon inte blev käk igår är applicerbart även på bollen__ - de kan dock inte käka flera stycken och valet av Mirtai ÄR förvånande. Tror de mest var ute efter säkert käk.
Jag fick inte med om Lobelia i förra inlägget, Lobelia gör mig alltid väldigt misstänksam, hon kan lura mig fullständigt som ulv, det har hänt förr och kommer antagligen att hända igen. Men gör hon det den här leken? Dessutom var det väl du som skrev:
Bara en sån sak att du har svårt att hålla koll på vem som röstat på vem gör dig mindre skum - helt ärligt sånt brukar ulvarna ha grynkoll på. Särskilt om du sitter i lyan med Mirtai som jag tror på som skummis
Eller missar jag något hon skrev i början?:confused: Jag känner att jag har väldigt dålig koll trots att det är så få inlägg... :banghead:
 
Pga vikande antal besökare och flertalet allvarliga missöden senaste tiden nödgas ledningen härmed kungöra att denna veckan är sista chansen att delta på tivolit. Ledningen hoppas komma tillrätta med sina säkerhetsbrister och hoppas att vi ses nästa säsong
Mvh
Vd och viceVd
 
Pga vikande antal besökare och flertalet allvarliga missöden senaste tiden nödgas ledningen härmed kungöra att denna veckan är sista chansen att delta på tivolit. Ledningen hoppas komma tillrätta med sina säkerhetsbrister och hoppas att vi ses nästa säsong
Mvh
Vd och viceVd
Okej... vad innebär det i klartext för mig som känner mig lite trög...:o
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 812
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 959
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp