Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Dag 1
Tivolidirektören valde att ändra snurrfians röst till habina
ängeln missade att skydda
Habina lynchas/(bybo/ besökare)
ligisterna käkar quarter4ever( bybo/besökare)

DL 2
tivolidirektören valde att inte röständra
Blacksmithfarm lynchas( bybo/besökare)
Siaren siar cirkus
Ängeln skyddar bollen__
ligisterna käkar bollen__

DL3
Koppen lynchas ( ligist/ tivolidirektör)
Mirtai käkas ( bybo/besökare)
ängeln skyddar cirkus

DL4
Gabby_Ossi lynchades ( bybo/besökare)
Ferrari käkades ( bybo /besökare )
ängeln skyddar bollen__

DL5 ( på heder och samvete med smärtstillande xylocain salva !!!!)m
cirkus 2
Lobelia 2

Lotten sade att cirkus lynchades
 
Men jag är fortfarande superduperdunderjätte besviken över att jag inte fick använda min superduperpangfenomenaliskt fina uppdatering när @Lobelia skulle åka ;)
 
bara för så att det ska finnas på pränt :
here we go!!

Eftersom ligisterna inte ville skylta med sin sanna natur så åkte även de med låtsad glädje alla attraktionerna på tivolit.
Till och med den fruktsnsvärda bergochdalbanan vågade de sig på att ta plats i
Men när hon väl satt på plats och den långsamma färden uppför backen började så slogs hon plötsligt av en fasansfull insikt...
Vänta nu lite!! Var det inte i just den här vagnen hon var och skruvade ur bultarna till säkerhetsbygeln så de rackarns besökarna skulle flyga ur när de skulle falla ner från den högsta punkten i full fart :eek:
Febrilt så känner hon på bygeln och jodå den svänger upp så fint efter bara en liten push
Paniken slår till medans tåget obönhörligen tuffar långsamt och knirkande uppåt på backen
Hon reser på sig vilt stirrandes omkring sig - vart ska hon ta vägen ?!
Till sist kommer hon till den i hennes ögon briljanta slutsatsen att det bästa är att fly än illa fäkta så resolut börjar hon klättra framåt för längst fram borde det väl ändå finnas en nödbroms ?
Alla andra passagerare blev förskrämda av hennes stage-diving dödsföraktande färd mot loket i tåget De skrek alla i högan sky när hon med nöd och näppe lyckades hänga kvar i lillfingret när hon sånär föll ur vid tredje vagnen men någon nytta av alla balanseringsövnigarna hon gjort på hästryggen hade hon ändå , så med starka magmuskler och fingerfärdighet svingade hon sig raskt fram till första vagnen- hon hade redan knuffat ur @Habina och@quarter4ever på vägen och segerrusig tog hon plats i första vagnen för att kunna dra till nödbromsen ...
Men men men :eek: någon sådan fann hon inte och nu var det bara sekunder kvar innan hela tåget skulle släppas ner för stupet.
Resolut ställer sig @Lobelia på fronten av första vagnen och sluter ögonen medans hon sträcker ut armarna som ett flygplan febrilt rabblandes mantrat
"jag är inte rädd- jag KAN flyga"

och nog flög Lobelia :D'
Tyvärr hade hon glömt att gå fortsättningskursen hos teurapeuten för då hade nästa steg varit att inse att människor INTE kan flyga:p
Som en sten föll Lobelia ner och kraschade rakt ner på kön ( som lyckligtvis hann flytta på sig ) och det sista hon yttrade var insiktsfullt
"synden straffar visst sig själv":devil:
 
bara för så att det ska finnas på pränt :
here we go!!

Eftersom ligisterna inte ville skylta med sin sanna natur så åkte även de med låtsad glädje alla attraktionerna på tivolit.
Till och med den fruktsnsvärda bergochdalbanan vågade de sig på att ta plats i
Men när hon väl satt på plats och den långsamma färden uppför backen började så slogs hon plötsligt av en fasansfull insikt...
Vänta nu lite!! Var det inte i just den här vagnen hon var och skruvade ur bultarna till säkerhetsbygeln så de rackarns besökarna skulle flyga ur när de skulle falla ner från den högsta punkten i full fart :eek:
Febrilt så känner hon på bygeln och jodå den svänger upp så fint efter bara en liten push
Paniken slår till medans tåget obönhörligen tuffar långsamt och knirkande uppåt på backen
Hon reser på sig vilt stirrandes omkring sig - vart ska hon ta vägen ?!
Till sist kommer hon till den i hennes ögon briljanta slutsatsen att det bästa är att fly än illa fäkta så resolut börjar hon klättra framåt för längst fram borde det väl ändå finnas en nödbroms ?
Alla andra passagerare blev förskrämda av hennes stage-diving dödsföraktande färd mot loket i tåget De skrek alla i högan sky när hon med nöd och näppe lyckades hänga kvar i lillfingret när hon sånär föll ur vid tredje vagnen men någon nytta av alla balanseringsövnigarna hon gjort på hästryggen hade hon ändå , så med starka magmuskler och fingerfärdighet svingade hon sig raskt fram till första vagnen- hon hade redan knuffat ur @Habina och@quarter4ever på vägen och segerrusig tog hon plats i första vagnen för att kunna dra till nödbromsen ...
Men men men :eek: någon sådan fann hon inte och nu var det bara sekunder kvar innan hela tåget skulle släppas ner för stupet.
Resolut ställer sig @Lobelia på fronten av första vagnen och sluter ögonen medans hon sträcker ut armarna som ett flygplan febrilt rabblandes mantrat
"jag är inte rädd- jag KAN flyga"

och nog flög Lobelia :D'
Tyvärr hade hon glömt att gå fortsättningskursen hos teurapeuten för då hade nästa steg varit att inse att människor INTE kan flyga:p
Som en sten föll Lobelia ner och kraschade rakt ner på kön ( som lyckligtvis hann flytta på sig ) och det sista hon yttrade var insiktsfullt
"synden straffar visst sig själv":devil:
@Lobelia
:p
 
bara för så att det ska finnas på pränt :
here we go!!

Eftersom ligisterna inte ville skylta med sin sanna natur så åkte även de med låtsad glädje alla attraktionerna på tivolit.
Till och med den fruktsnsvärda bergochdalbanan vågade de sig på att ta plats i
Men när hon väl satt på plats och den långsamma färden uppför backen började så slogs hon plötsligt av en fasansfull insikt...
Vänta nu lite!! Var det inte i just den här vagnen hon var och skruvade ur bultarna till säkerhetsbygeln så de rackarns besökarna skulle flyga ur när de skulle falla ner från den högsta punkten i full fart :eek:
Febrilt så känner hon på bygeln och jodå den svänger upp så fint efter bara en liten push
Paniken slår till medans tåget obönhörligen tuffar långsamt och knirkande uppåt på backen
Hon reser på sig vilt stirrandes omkring sig - vart ska hon ta vägen ?!
Till sist kommer hon till den i hennes ögon briljanta slutsatsen att det bästa är att fly än illa fäkta så resolut börjar hon klättra framåt för längst fram borde det väl ändå finnas en nödbroms ?
Alla andra passagerare blev förskrämda av hennes stage-diving dödsföraktande färd mot loket i tåget De skrek alla i högan sky när hon med nöd och näppe lyckades hänga kvar i lillfingret när hon sånär föll ur vid tredje vagnen men någon nytta av alla balanseringsövnigarna hon gjort på hästryggen hade hon ändå , så med starka magmuskler och fingerfärdighet svingade hon sig raskt fram till första vagnen- hon hade redan knuffat ur @Habina och@quarter4ever på vägen och segerrusig tog hon plats i första vagnen för att kunna dra till nödbromsen ...
Men men men :eek: någon sådan fann hon inte och nu var det bara sekunder kvar innan hela tåget skulle släppas ner för stupet.
Resolut ställer sig @Lobelia på fronten av första vagnen och sluter ögonen medans hon sträcker ut armarna som ett flygplan febrilt rabblandes mantrat
"jag är inte rädd- jag KAN flyga"

och nog flög Lobelia :D'
Tyvärr hade hon glömt att gå fortsättningskursen hos teurapeuten för då hade nästa steg varit att inse att människor INTE kan flyga:p
Som en sten föll Lobelia ner och kraschade rakt ner på kön ( som lyckligtvis hann flytta på sig ) och det sista hon yttrade var insiktsfullt
"synden straffar visst sig själv":devil:
Jag kan flyga. Jag flög igår, pållen bjöd på en härlig barbacka galopp (och tölt) och jag var uppe i himelriket för en stund.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 252
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 539
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 878
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 797
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp