Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Jag fick inte med om Lobelia i förra inlägget, Lobelia gör mig alltid väldigt misstänksam, hon kan lura mig fullständigt som ulv, det har hänt förr och kommer antagligen att hända igen. Men gör hon det den här leken? Dessutom var det väl du som skrev:

Eller missar jag något hon skrev i början?:confused: Jag känner att jag har väldigt dålig koll trots att det är så få inlägg... :banghead:

Det var en episod mellan henne och mig där hon hade flera fel om vem som röstat på vem. Jag fick det som sagt att hålla henne lite åt det godare hållet - men jag har funderat ett varv till idag och det kanske helt enkelt är en dimridå. Jag vet inte

Jag tänker i allafall rösta nu. Familijen är på intågande och vi ska äta middag - jag har ju gjort det kanske klart var jag står idag och ingenting har kommit in som jag hoppats på - det hade kunnat ändra min ståndpunkt, men just nu så blir det såhär

cirkus röstar på gabby_ossi
för jag tror att hennes röst i DL1 på Koppen var en alibi-röst, inte minst med avseende på bristen på reaktion hos Koppen i fråga. Dessutom så blev jag misstänksam över hennes tanke om att det var omöjligt att både jag och Ferrari är goda - bara en ulv skulle säga så - tror jag.
 
Pga vikande antal besökare och flertalet allvarliga missöden senaste tiden nödgas ledningen härmed kungöra att denna veckan är sista chansen att delta på tivolit. Ledningen hoppas komma tillrätta med sina säkerhetsbrister och hoppas att vi ses nästa säsong
Mvh
Vd och viceVd
Meeeen, vad innebär det för oss som köpt säsongskort!!!????
 
Meeeen, vad innebär det för oss som köpt säsongskort!!!????
Ni får rabatt på nästa års säsongskort! Välkommen till kundtjänst med ditt ärende ange kod "Världens bästa tivoli " så ska du få din rabatt:)
Och passa på att njuta av vårt fina tivoli denna vecka innan vi slår igen för vintern:)
 
Äh! Jag är ändå dunderförkyld och ingen tycker synd om mig, så jag skiter i det där tivolit. :rage:

Säkert pariserhjulet som gjorde mig förkyld också... :cautious:
 
Äh! Jag är ändå dunderförkyld och ingen tycker synd om mig, så jag skiter i det där tivolit. :rage:

Säkert pariserhjulet som gjorde mig förkyld också... :cautious:
Kundtjänst svarar:
Vi har förståelse för din besvikelse och tycker det är tråkigt att du fått en så negativ upplevelse av vårt fantastiska tivoli.
Som plåster på såren så erbjuder vi dig Gratis sockervadd resterande vecka och om det behövs ytterligare kompensation så får du även hemmagjorda polkagrisar
Väl mött!
hälsn Ledningen
 
Det var en episod mellan henne och mig där hon hade flera fel om vem som röstat på vem. Jag fick det som sagt att hålla henne lite åt det godare hållet - men jag har funderat ett varv till idag och det kanske helt enkelt är en dimridå. Jag vet inte

Jag tänker i allafall rösta nu. Familijen är på intågande och vi ska äta middag - jag har ju gjort det kanske klart var jag står idag och ingenting har kommit in som jag hoppats på - det hade kunnat ändra min ståndpunkt, men just nu så blir det såhär

cirkus röstar på gabby_ossi
för jag tror att hennes röst i DL1 på Koppen var en alibi-röst, inte minst med avseende på bristen på reaktion hos Koppen i fråga. Dessutom så blev jag misstänksam över hennes tanke om att det var omöjligt att både jag och Ferrari är goda - bara en ulv skulle säga så - tror jag.
Okej då är jag med på den biten åtminstone... Alltid något! :D Jag skulle vilja att @Gabby_Ossi kommer in och helst talar om att Cirkus har rätt i att G-O är ulv så jag slipper fundera något mer... :cautious:
 
Kundtjänst svarar:
Vi har förståelse för din besvikelse och tycker det är tråkigt att du fått en så negativ upplevelse av vårt fantastiska tivoli.
Som plåster på såren så erbjuder vi dig Gratis sockervadd resterande vecka och om det behövs ytterligare kompensation så får du även hemmagjorda polkagrisar
Väl mött!
hälsn Ledningen
Harkel jag känner mig också lite förkyld, jag vill ha samma plåster! :D
 
Kundtjänst svarar:
Vi har förståelse för din besvikelse och tycker det är tråkigt att du fått en så negativ upplevelse av vårt fantastiska tivoli.
Som plåster på såren så erbjuder vi dig Gratis sockervadd resterande vecka och om det behövs ytterligare kompensation så får du även hemmagjorda polkagrisar
Väl mött!
hälsn Ledningen
Kan du lova ett försäljningsstånd med marmeladmackor till nästa år? Tycker cateringutbudet är lite dåligt på tivolin rent generellt :angel:
 
1. bollen__ - Snurrfian, Mirtai, Koppen
Älskar också karuseller och våfflor! Röstar på Snurrfian för att hon inte gillar berg&dalbanor, och säkerligen förstör dem eftersom hon inte gillar dem. Känner att cirkus kan både vara det ena eller det andra och lägger inte mer energi på det just nu. Håller med BSF om att mitt "försvar" av cirkus kan verka skumt, men att det jag sagt inte är helt osannolikt. Röstar på Mirtai för att hon gör det lätt för sig, hon väljer att rösta på cirkus för att hon godförklarar sig men det gör ju också jag så varför inte rösta på mig? Noterar att Snurrfian och Mirtai röstat lika i två lyncher (men reagerar inte på att jag och cirkus röstat lika i två lyncher). Undrar om jag inte är ond ändå eftersom jag röstade på cirkus. Bollen singlar slant mellan G_O och Koppen och det blev Koppen som rösten föll på.

Bollen Bollen Bollen, om jag visste var jag hade dig. Jag känner att det är något jag inte kan sätta fingret på. Du anser att cirkus kan vara antingen god eller ond, så därför lägger du inte mer energi på det. varför? Anledningen till att du röstade på Mirtai och inte mig förstår jag, men hur kommer det sig att du inte ens reagerade på att jag och cirkus röstat lika i två lyncher. Men du noterade att Snurrfian och Mirtai gjorde det. Du har rösten på Koppen till din fördel då den kom in som nummer 3, så det stod 2-3 till GO och Koppen. Å andra sidan, ligan kanske såg vart det var påväg och tyckte att du skulle rösta på någon av dem oavsett, och valet blev Koppen? Jag vet som sagt inte var jag har dig, så du får stå som neutral för mig.

2. cirkus - Habina, Blacksmithfarm, Koppen
Hypotes är 3 onda då 1 är såpass kraftfull (specialroll). Lägger en andra röst på Habina, för att hon röstade på henne pga hennes nick (cirkus :D, lite halvkomiskt). En av de tre som var uppe för lynch i dl1, som fortfarande är kvar. Hon hade misstänkt sig själv om hon inte varit hon. "Det känns skakigt att vara jag. För om jag inte hade varit jag hade jag riktiat blickarna mot mig själv. " Funderar på om lyan försökte vara fräcka genom att käka Q så att cirkus stod ensam kvar efter lynchen/käket, vilket skulle se misstänkt ut. Tycker att jag resonerar klokt kring henne och ser flera scenarion, om jag hade varit ulv så hade jag troligen inte tagit upp den tanken. Vill inte heller sprida rösterna, hon tycker inte att BSF är jätteskum men ogillar rösten hon la på mig. Röstar sedan på BSF då hon är den mest skumma av mig och henne. Säger att om hon och jag varit ulvar tillsammans så hade hon spelat smartare. Har Mirtai, Koppen och Gabby_Ossi i sin troliga lya. Tycker att det faktum att Lobelia inte har koll på vem som har röstat på vem gör henne mindre skum, för ulvar har normalt stenkoll på det. Röstar på Koppen pga brist på teorier, att hon drog igång mot BSF med en lövtunn motivering.

Jag har en bra känsla utav cirkus, efter att jag tänkte igenom igår efter min röst. Cirkus var den som upptäckte Koppens skumma beteende och fick ut henne, och att du har G_O i din troliga lya är jag helt med på. Jag reagerar också på det faktum att Koppen inte ens reagerade på G_O's röst, antagligen strategi från lyan. Finns inte så mycket att säga, då jag känner att du är god i mina ögon. Sen kanske du lurar mig, du spelar skickligt så det är svårt att säga. Haha.

4. Lobelia - Bollen_, Ferrari, Koppen
Vill åka berg&dalbana och käka våfflor. Påpekar att en ulv inte borde räkna fel då de har exakt koll på antalet, men att BSF kan ha gjort en vanlig tankevurpa också. Lägger sin röst på Bollen_ då hon troligen själv förstört berg&dalbanorna. Har för sig att Habina röstade på Q4 och inte cirkus i en sammanfattning hon gjort. Tycker att G_O sammanfattar hennes tankar om cirkus väl, men hon tror att cirkus är en desperat god. Tycker dessutom att det blir skumt med Snurrfian och Mirtai, men undrar om en ulv skullle blotta sig och gå i spetsen för att lyncha någon. Tror att lyan valde att käka Q4 för att hon är en skicklig spelare. Lägger rösten på mig för att jag försvarar cirkus och inte vill bortförklara eller förminska det. Funderar på om cirkus gillar mig då jag försvarar henne. Tycker att sättet jag presenterar olika scenarion på ser misstänkt ut. Lobelia röstar på Koppen för att samla rösterna, och då faller det sig som att hon är mest skum utav de med röster.

Lite samma som med Bollen, inte helt säker på var jag har dig. Du tycker mitt sätt att presentera olika scenarion ser skumt ut, och du lägger andra rösten på Koppen i lynchen av henne. Eftersom jag verkligen inte har NÅGOT konkret att ta på med dig så får du vara neutral i mina ögon tills jag sett mer.

5. Gabby_Ossi - Koppen, Blacksmithfarm, Koppen
Säger inte så mycket, kommer in och lägger en röst på Koppen då hon använder cirkus IRL planer för att rösta på henne. Tycker att början av leken är svår och att det brukar ta ett par dagar för leken att komma igång (vilket jag instämmer med!). Påpekar att cirkus både kan vara god eller ond, då hon genom att påpeka att hon misstänkt sig själv kan försöka godförklara sig som ond, eller att hon är god. Gillar inte att det blir så spridda röster, att det ger de onda ett övertag med tanke på hur få vi är. Väljer också mellan BSF och mig, väljer att lägga rösten på BSF som ser ut som en ond som försöker förvränga en gods ord. Tycker att det luktar unket när cirkus säger att G_O fick henne att rösta på BSF genom att hon påpekade att det var bättre att samla rösterna. Håller med mig och tycker att cirkus lagt undan mig lite väl lätt, då jag i teorin snarare skulle vara en inställsam ond ur synpunkten att en god inte känner till de andra goda. Hon anser att det är osannolikt att både jag och cirkus är goda, då inga goda känner till varandra så tidigt. Röstar på Koppen dels för att rädda sig själv och att hon väldigt snabbt lägger rösten på G_O med hennes sista minuten röst som motivering.

Okej. Då har vi den som jag mest troligt tror på är ligist. Börjar leken med tre inlägg, varav sista är en röst på Koppen pga hennes röst på Cirkus. Ingen reaktion alls från Koppen på denna rösten, men brukar väl vara så om lyan lägger röster på sina egna. De vet ju varför rösten hamnade på dem. Hon påpekar tydligt att spridda röster underlättar för ligisterna (när de fortfarande kunde röständra), och lägger därför rösten på BSF. Lämplig ursäkt för att stå med i lynchen av en god spelare? Något jag reagerade ännu mer på är att hon säger att det är osannolikt att både jag och cirkus kan vara goda, hur kan hon veta det? Oddsen talar ju för det med 2/3 delar goda innan första lynchen. Att hon var med i lynchen av Koppen är nog helt enkelt för att själv vara kvar, och säkert överenskommet med lyan. G_O la sista, och utslagande rösten på Koppen. Nej, känns mycket ludet.

6. Snurrfian - Quarter4Ever (rösten blev ändrad) , cirkus, *röstar inte*,
Anser att berg&dalbanor är förenade med livsfara och väljer små, snälla attraktioner. Röstar på Q4 då hon är "för" intresserad av ligisterna, kanske för att framstå som god? Tycker att cirkus godförklarar sig själv, och att jag backar upp henne. Funderar på alternativen för att utgången blev som det blev i DL1 och kommer fram till fyra olika möjligheter. "Antingen lottning mellan tre goda, eller röständring för att rädda dig som ond, eller röständring trots tre goda för att få dig misstänkt, eller röständring utan baktanke... " Snurrfian röstar på cirkus då hon verkade veta att Q var ond redan när ingen annan visste det.

Har haft ont om tid och missade helt att rösta dl3. Jag tycker att det hör till leken att godförklara sig oavsett roll, så att cirkus (och även jag) godförklarar oss är inget konstigt. Tycker du är rätt neutral i mina ögon.
 
Kan du lova ett försäljningsstånd med marmeladmackor till nästa år? Tycker cateringutbudet är lite dåligt på tivolin rent generellt :angel:
Vi ska ta ditt förslag under övervägande, Vi jobbar ständigt med att utveckla vårt tivoli och tycker det är positivt med en nära kundrelation.
I år satsade vi på Langos och våfflor för det var det mest efterfrågade, men ska absolut ta marmeladmackor under övervägande
tack för din synpunkt, vi ska överväga ditt förslag:)
 
Ferrari röstar på Gabby_Ossi

Dels för hennes första röst som inte fick någon reaktion alls från Koppen, det var en halvtaskig motivering och dessutom en diskret förstaröst på henne. Dessutom så påtalar hon att det är helt osannolikt att jag och cirkus skulle vara goda båda två, även om oddsen talar för att det skulle kunna stämma. Hennes röst på Koppen i dl3 läggs när det står 2-3 till henne och Koppen, så jag tror helt enkelt det var strategi från lyan för att ge ett "alibi".
 
Nu känns det som om jag har läst allt som inte är OT i den här leken flera gånger men jag blir inte något klokare, vilket känns jättemärkligt när det ändå är rätt få inlägg. Men jag tror att jag får luta mig mot Cirkus i den här röstningen och försöka samla rösterna för att det inte ska gå ulvarna rakt i händerna.
Snurrfian röstar på Gabby_Ossi med tanke på att Koppen brukar reagera rätt kraftigt när hon får en röst på sig men reaktionen uteblev helt och hållet tills igår när Koppen började få misstankar på sig och då kastade sig koppen direkt över G_O. Det gör att jag tror att G_O är ulv.
 
Jag börjar jobba om drygt en timme så känner att jag vill rösta nu.
Ser ingen anledning att sprida rösterna idag när vi är så få kvar...
bollen__ röstar på Gabby_Ossi
Framförallt för att hennes röst inte fick någon reaktion från Koppen och Koppen brukar reagera ganska stort på misstankar mot henne. Det gör att jag tror att hon kan vara i lyan m Koppen.
 
Röstlista DL4

20:35 cirkus röstar på gabby_ossi
21:19 Ferrari röstar på Gabby_Ossi
21:20 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
21:20 bollen__ röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi 4
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 806
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 954
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp