Bukefalos 28 år!

Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

@Gabby_Ossi

Jag är känd för att vara snurrig och velig ;). Inte irl dock. Förstod att du skulle rösta på mig. Jag fick en uppenbarelse igår efter min röst på cirkus igår och ändrade mig efteråt. Tydligen negativt att byta röst ;) kanske ska sluta med det^^

Det var ju ingen bra uppenbarelse :(

Jag tror inte på dig längre.
 
UPPDATERING:

Hon har inget emot tivolin som sådana egentligen, det är ganska trevligt att strosa runt med sina vänner och åka karuseller och käka sockervadd
Polkagrisarna var också fantastiskt goda, specialgjorda som de var.
Men hon har andra passioner i livet också när hon inte galopperar i havsbrynet så kan hon även rabbla alla fem stora stofamiljer i sömnen
När hon var uppe och for runt i slänggungorna så funderade hon på om hon verkligen valt rätt hingst till rätt sto?
Hm skulle hon kanske valt Kannan? Eller- eller bara dressyrblod? Det vore ju rackarns trevligt att fram ett elitföl som skulle slå nya rekord i utropspris på nästa års auktion
Hm..... Blue Hors kanske har en halv miljon eller så att bara slänga över henne när hennes fantastiska föl nästa år kommer upp i ringen?
Ooowoow!!! det kändes plötsligt som hon satt på en bockande häst som bara stack iväg!!
Kedjorna brast och först flöööög hon högt....
sedan dalade hon brant sisådär 200 meter längre bort och fick käka grus


Gabby_Ossi var besökare
NattDL kl 23 !!
@Poisonous har seriösa problem med poisonerad dator så jag står stand- by om hon inte hinner/ kan komma in så står jag redo :)
 
:arghh: Men va f*n :rage: Jag trodde ju på dig @cirkus ! Jag är ledsen men nu börjar jag tro att du har blåst mig helt och hållet! :(

Det skulle jag också tro om jag var du!
Jag känner mig lika jävla korkad och tycker att jag hade inte bara en utan två bra teorier om gabby.

Vi är 5 kvar
det betyder helt säkert 2 onda och 3 goda annars hade det varit över nu.

Min karta är fan helt suddig. Jag vet bara att jag *trodde* på Ferrari som god, särskilt om Gabby_ossi var ond så tänkte jag att hon försökte få ut två stycken i en smäll(dvs både mig och Ferrari) . Men nu vet jag inte längre.
 
Är ju negativt för lekens utgång att du inte tror på mig längre :(

Och du hade fel! Så snarare att jag inte tror på dig längre tror jag,,,

Jag tror inte lika mycket på dig som om gabby hade varit ond för då hade det stämt så bra med hennes tanke om att vi två inte kan vara goda ihop. Nu vet jag verkligen inte längre.
 
Vrooom vrooooom!
Radiobilarna snurrar runt runt och krockarna blir valdsamma. Besokarna har en skrackblandad gladje over dessa sma plastiga bilar som studsar runt som flipperbollar.
Sarskilt en besokare satsar hart mot en annan och bilarna studsar och far over banan.
Besokare 1 marker att dom andra bilarna blir tomma, snart finns det bara dom tva kvar.
Besokare 2 tar sats, men i sista sekund viker motstandaren undan och besokare 2 flyger fram mot kanten. Det slar tvarstopp och det lilla "sakerhetsbaltet" haller inte.

Ferrari susar vidare mot nya aventyr.
Ferrari var besokare!
 
Ja, jag håller med!! Sorry att jag inte var mer till hjälp igår ..jag började ju tveka ang ferarri :cry:
Alltså Lobelia har jag inga problem med att hon och Cirkus skulle kunna sitta i lyan men att jag skulle sitta där har jag stora problem med... :crazy: Hur säker är du på Cirkus Bollen? Jag tycker att hon har spelat lyan i händerna i hela vägen och nu vänder hon sig mot mig... :crazy:
Min tänkta lya består visserligen av Lobelia efter den här natten, jag trodde länge att Ferrari ingick i lyan men sen har jag Cirkus där...
 
Det skulle jag också tro om jag var du!
Jag känner mig lika jävla korkad och tycker att jag hade inte bara en utan två bra teorier om gabby.

Vi är 5 kvar
det betyder helt säkert 2 onda och 3 goda annars hade det varit över nu.

Min karta är fan helt suddig. Jag vet bara att jag *trodde* på Ferrari som god, särskilt om Gabby_ossi var ond så tänkte jag att hon försökte få ut två stycken i en smäll(dvs både mig och Ferrari) . Men nu vet jag inte längre.
Är du säker att det är 2 onda kvar? Jag känner mig liksom velig om det är en eller två..
 
Alltså Lobelia har jag inga problem med att hon och Cirkus skulle kunna sitta i lyan men att jag skulle sitta där har jag stora problem med... :crazy: Hur säker är du på Cirkus Bollen? Jag tycker att hon har spelat lyan i händerna i hela vägen och nu vänder hon sig mot mig... :crazy:
Min tänkta lya består visserligen av Lobelia efter den här natten, jag trodde länge att Ferrari ingick i lyan men sen har jag Cirkus där...
Jag var rädd att Ferrari lurat mig och var ond trots att hon verkade rätt så god, men det hade hon ju inte. Jag är inte *säker* på nån men utifrån hur döda goda ändå har teoriat och utifrån hur Lobelia och delvis du har teoriat så tror jag att cirkus är god.
Däremot känner jag mig inte säker på om ni är 2 i lyan eller 1. Men det lär ju märkas.
 
@Snurrfian - jag är 100% på att bollen är god.. Helt superduperdunderjättesäker.

Ahh, kan det ha varit så fräckt att det bara var 2 i lyan från början?
Det är definitivt antingen Lobelia eller Snurrfian. Jag tror mest på Lobelia om det är så.
 
Alltså Lobelia har jag inga problem med att hon och Cirkus skulle kunna sitta i lyan men att jag skulle sitta där har jag stora problem med... :crazy: Hur säker är du på Cirkus Bollen? Jag tycker att hon har spelat lyan i händerna i hela vägen och nu vänder hon sig mot mig... :crazy:
Min tänkta lya består visserligen av Lobelia efter den här natten, jag trodde länge att Ferrari ingick i lyan men sen har jag Cirkus där...

Glöm att få med dig bollen mot mig! :D :laugh:
bollen__ och jag vet var vi har varann serru.

Jag måste förtydliga mig. Eftersom jag är säker på bollen__s roll och jag tror att hon är säker på min roll så kommer det bli svårt att komma emellan oss. Hela hennes agerande har varit klokt och balanserat genom hela leken, inte för mycket, inte för lite. Jag däremot har kanske inte gjort de bästa moven, men vissa saker har jag gjort bra. Sämst var att tro att gabby var ond
 
Senast ändrad:
Är du säker att det är 2 onda kvar? Jag känner mig liksom velig om det är en eller två..

Det kanske bara är en? Känns ju galet tufft att de bara var två i lyan ifrån början i så fall. Inte med röstbytesrollen kanske, men att den förmånen togs väck
Det blir ju en utmaning att lista ut vem av dom det är i så fall O_o
 
Om det är två kvar i lyan så borde det bli oavgjort nu kan jag tycka. Är det bara en så måste vi ju hitta den och jag som ska åka till Skåne och spendera hela dagen i bil. Lobelia var ju tvåa på min lista redan igår och om Snurrfian är god så kan jag förstå hennes osäkerhet på mig och att hon fiskar om vad bollen__ trorom mig, eller så är det bara en ond som försöker kolla om bollen__ har koll, men finns det bara en god kvar så får jag gå på gårdagens tankar + en kommentar från inatt. Eftersom jag behöver rösta tidigt så

cirkus röstar på Lobelia
Hon är den som verkar mest ond av Snurris och Lobelia i efterspelet till gårdagens lynch - desutom hennes kommentar om desperation känns bara som en ond kunde fällt. .
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 184
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 903
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 818
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 527
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp