Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

nä det gjorde jag väl inte ?
lite stavfel kan dock hända då jag är hänvisad till telefonen för ett par dagar ( utan dator pga krachad skärm) och ja jag får bjuda på det....:angel:

Nä, det gjorde du inte. Läser på telefonen jag med och mitt i allt hoppande såg jag inte din förkortning
 
Nä, jag måste fokusera på skavlan känner jag. :o

Habina röstar på cirkus

Då jag tror att hon kan vara en passande kandidat att förstöra tivolit. Hon vill förstås att alla går till hennes cirkus istället. :cautious:
 
hm nu skrev jag det faktiskt innan du skrev i tråden men bra att du också hittat hit!
och ja det är första Dl redan nu kl 22
( hon kär hårt LL med oss- först hotade hon med att det skulle vara käk först:nailbiting: )
edit hon kÖR hårt med oss inget annat...:banghead:
 
Har inte så mycket att gå på och kommer antagligen vara lite upptagen fram tills 10-snåret, så för att inte missa att rösta så gör jag det nu.

Ferrari röstar på Habina
Hon klagar på att det är alldeles för lugnt på tivolit, vill hon ha lite action? Låter ju som en "olycka" är det bästa knepet för att göra dagen på tivolit mer, actionfylld? Att hon dessutom väljer barnattraktionerna (som är lugna, & rätt tråkiga), trots att hon tycker att det är väldigt lugnt på tivolit. Varför då inte välja något med mer tempo? Hmmm.
 
Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever.
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina


Quarter4Ever 1
Mirtai 1
habina 1
Cirkus 1
 
Jag behöver rösta - är på den berömda en liten stund, men j´kan inte stanna för länge.

varför väljer Habina att rösta på mig? För namnet på mitt nick?

cirkus röstar på Habina
för hennes extremt enkla motivering - mitt nick lixon?
 
Okej, ger mig på matematiken direkt idag :p

11 deltagare
1/3=3,66
Alltså troligast 3-4 onda
2 goda specialroller
Det ger 7-8 bybor

Det är min gissning i alla fall :)
Inga knepiga specialroller, men ulvarna kan varje dag göra att en röst inte räknas, och det tycker jag är ett ganska kraftfullt vapen, medan goda har en ängel och en "halv siare" (varannan natt). Det gör att jag hoppas att det är tre och inte fyra onda.

Så nu är jag tillbaka i tråden ;)
hm det är några som inte hittat hit ser jag , hoppas de hinner!

Kort reflektion
Snurrfian röstar på mig, det känns som jag fick axla @LenaH eller @Klara som hennes första Dags DL röst?
Att jag är intresserad av ligisterna nåja, jag vill iaf veta vad de kan ställa till med, men tror att Snurrfian bara hugger det hon ser och ja, jag kan förstå att det var jag då jag i vanlig ordning ångar på...Men of course så grunnar jag på om det finns andra orsaker bakom rösten också...
Blacksmithfarm har röstat på Mirtai, för en ren OT- kommentar och jag funderar på om det är av samma kaliber, en första DL röst helt enkelt eller om det beror på något annat?
Däremot så är jag fortfarande :confused: över bsf matte denna gången varför ställer hon upp det som 8-9 bybor samt 2 goda specialroller och därutöver 3-4 ulvar? Mig veterligen är vi 11 deltagare i leken så får inte ihop matten?
Och då kommer jag osökt in på att en ulv kan ju givetvis göra den snabbanalysen att det är 8-9 goda totalt i leken och lite så där i förbifarten glömma de två goda specialroller som ändå finns? Men är det verkligen rimligt att BSF är ond IGEN ? Iofs finns det inget som heter logik i ulvlekar , men väljer att för stunden bara reflektera över det.... men @Blacksmithfarm får hemskt gärna svara på den frågan jag ställde tidigare hur hon tänkt med matten så kanske jag blir klokare?

I övrigt är det nästan ingen som gjort några större avtryck så här långt. behöver gå tillbaka och kolla allt igen

OT Jag har min första barnfria period just nu och kan bara säga att så tomt och tyst det ÄR...:cry: Så var riktigt tacksam över att en lek kom upp som kan distrahera lite i ensamheten iaf...

Jag fick visserligen inte heller ihop BSF´s matte, men du la på några extra du :rofl:
 
Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever.
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina



Quarter4Ever 1
Mirtai 1
habina 2
Cirkus 1
 
Jag ser att det är ett gäng som verkar hålla sig till berg och dalbanor, det tycker jag är väldigt skumt för jag anser att de är förenade med livsfara... jag håller mig helst till snälla små attraktioner... så för att basera min röst på det så här jag några alternativ. Q verkar väldigt intresserad av ligisterna och det får mig att fundera på om hon försöker se god ut. Men det finns som sagt inte så mycket att gå på just nu. Snurrfian röstar på quarter4ever.
Inte för att jag vill bli mistänkt men det var jag som efterlyste sällskap i berg och dalbanan. Varför är Q mer skum än mig? Och inte är berg och dalbanor farliga, de är ju kul.
 
Quarter4ever undrar över BSF matematik, det gör jag också. Den som sitter i lyan borde veta exakt och inte kunna göra misstaget, men å andra sidan så kan en ulv skriva fel bara för att få det att se ut som denne inte sitter I lyan.

Just nu tror jag mest att det är en BSF tanke vurpa men jag tänker hålla koll.
 
Har inte så mycket att gå på och kommer antagligen vara lite upptagen fram tills 10-snåret, så för att inte missa att rösta så gör jag det nu.

Ferrari röstar på Habina
Hon klagar på att det är alldeles för lugnt på tivolit, vill hon ha lite action? Låter ju som en "olycka" är det bästa knepet för att göra dagen på tivolit mer, actionfylld? Att hon dessutom väljer barnattraktionerna (som är lugna, & rätt tråkiga), trots att hon tycker att det är väldigt lugnt på tivolit. Varför då inte välja något med mer tempo? Hmmm.

:rofl: Alltså det här var den bästa förstadagsteorin på länge! :love:
 
Jag somnar snart, har jobbat natt och ska va funktionär imorgon - så bäst att rösta nu ifall jag slocknar :p

Jag ser att det är ett gäng som verkar hålla sig till berg och dalbanor, det tycker jag är väldigt skumt för jag anser att de är förenade med livsfara... jag håller mig helst till snälla små attraktioner... så för att basera min röst på det så här jag några alternativ. Q verkar väldigt intresserad av ligisterna och det får mig att fundera på om hon försöker se god ut. Men det finns som sagt inte så mycket att gå på just nu. Snurrfian röstar på quarter4ever.

Snurrfian anser att berg och dalbanor är förenade med livsfara och tycker att det är skumt att gilla dem. Kan det månne vara så att hon är en liten ligist som saboterar berg o dalbanorna eftersom hon inte gillar dem?
bollen__ röstar på Snurrfian
 
Noterar att cirkus lägger dagens första andra röst i något som "ser ut" att kunna vara en hämndröst ...
Vilket hon inte brukar göra ( lägga hämndröster) vad betyder det ? FF tja kanske ;)eller försöker hon dölja det i det? Hm
 
Röstlista dl 1 kl 22 ( sverigetid;))
18:46 Snurrfian röstar på quarter4ever.
19:43 Blacksmithfarm röstar på mirtai
21.04 Habina röstar på cirkus
21.08 Ferrari röstar på Habina
21.12 cirkus röstar på Habina
21.22 bollen__ röstar på Snurrfian



Quarter4Ever 1
Mirtai 1
habina 2
Cirkus 1
snurrfian 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 865
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 709
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
5 013
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 445
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp