Bukefalos 28 år!

Det sitter i väggarna - Buke-edition

@AraSlei Alltså vilken fantastisk gård och vad roligt med all historia! Jag tycker att ni kan anmäla er till det riktiga programmet Det sitter i väggarna (så att vi får se mer av gården, så klart ;)).
 
@AraSlei Alltså vilken fantastisk gård och vad roligt med all historia! Jag tycker att ni kan anmäla er till det riktiga programmet Det sitter i väggarna (så att vi får se mer av gården, så klart ;)).

Tack! :)
Haha, nja, det skulle nog kännas lite utlämnande tror jag ;) Jag har iofs inte sett programmet, men jag kan tänka mig att det filmas en del inifrån och sådär?
 
Jo men de flesta husen är mitt i renovering och man får lite hjälp med att renovera på gammalt vis. Det sista jag såg så fick dom i ordning en gammal hall. Dom boende får hjälpa till och även lära sig tex takpapperspänning och sen piffar programmet till det sista så det blir en liten överraskning. Ingen arga snickarn, och inte några enorma renoveringsjobb. Det har också varit hur man döljer en diskmaskin i ett gammalt köksskåp, hur man kan sätta tillbaka den gamla diskbänken osv.
 
Tack! :)
Haha, nja, det skulle nog kännas lite utlämnande tror jag ;) Jag har iofs inte sett programmet, men jag kan tänka mig att det filmas en del inifrån och sådär?

Förstår dig till fullo :D Jo, de filmar så mycket de får misstänker jag. Men jag tycker ändå att programmet framstår som ganska inkännande gällande integritet. Vissa hem filmas väldigt ingående, andra har mer fokus på exteriör och landskap. Programidén utgår från byggnadsvård och byggnadens historia med människorna som levt där som tyngdpunkt.
 
Förstår dig till fullo :D Jo, de filmar så mycket de får misstänker jag. Men jag tycker ändå att programmet framstår som ganska inkännande gällande integritet. Vissa hem filmas väldigt ingående, andra har mer fokus på exteriör och landskap. Programidén utgår från byggnadsvård och byggnadens historia med människorna som levt där som tyngdpunkt.

Ja, det är nog så. Ska försöka hinna kolla på något avsnitt i helgen, verkar som ett mysigt program oavsett :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 417
Senast: Calmiche
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 741
Senast: Hyacinth
·
Hemmet Long story short: Villa, byggd på 80-talet någon gång (1983-1985 tror jag?), i familjens ägo sedan 1997. Ligger ca. 100 m från vatten...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 750
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag och sambon har börjat fundera på att bygga hus! Vi känner oss helt gröna när det gäller detta område, men det vi främst tittat på...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp