Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Ja helt värdelöst att skriva att man har ett bättre recept men inte lämna ut det..
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Ja helt värdelöst att skriva att man har ett bättre recept men inte lämna ut det..
Det är det väl inte? Påpekade bara att det är lite dumt att skriva att "tycker någon något annat har dom fel", för smaken är ju som baken.

Det är ju ett väldigt bra recept här också :)

Och sen får folk tycka vad dom vill men vissa av mina recept lämnar jag inte ut, vill inte riskera att mina hemligheter :p sprider sig och dessutom vill jag starta något bageri eller liknande någon gång och då är det kul att ha lite unikt, även om mycket såklart ligger i känslan och hur man bakar, inte bara i receptet.
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Vi gjorde så i år, fast med halva satsen. I övrigt följde vi trådreceptet till punkt och pricka, för att kunna jämföra :p jag skulle säga att vodkabullarna hade godaste degen :angel: , men originalbullarna var godast efter gräddning. :)
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Skriver för att hitta receptet igen. Återkommer efter provbakning :)
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Du vet att du kan klicka på "tådverktyg" och prenumerera utan att skriva i tråden va? Tog mig flera år på buke innan jag hajade det ;)

Kl

Jobbigt när man halvvägs in i baket upptäcker att man glömde skriva "mjöl" på inköpslistan till maken! :eek: Tur han hade finmjöl hemma!
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Kl
Gjorde en omgång idag, det blev massvis - 31 st trots att 12 av dom var bamsestora.. Men sååå goda :love:
Använde ICAs saffran, förra året hade jag Garants och den fick jag ingen smak med. Men dessa blev riktigt goda, nästan skarpa i saffranssmaken. Och 12kr per 0,5g var helt överkomligt så jag gör nog en sats till lite längre fram.
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Delvis kl

Vilket är det ultimata receptet då utav de som vill dela med sig??? Står det i något inlägg här, isf vilket? :)
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Jag gjorde det receptet som står i inlägg två eller tre på sidan ett i denna tråden. Godare har dom aldrig blivit för mig :)
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Har varken mortel eller bitsocker hemma? Hur viktigt är det? Kan jag stöta saffranet med något annat?
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Lägg saffranet i blöt i lite sprit någon timme så behöver det inte mortlas.
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Testa med vanligt strösocker och en sked i en skål, så får du trycka ganska mycket. Bättre än inget iaf!
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Ska pröva något sånt då! Ska leta igenom köksskåpen också och se om jag hittar något lite tungare och bättre verktyg än en sked också. Får hålla tummarna att det blir bra ändå!
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Hahah :rofl: tyngre menade jag såklart :angel: Skyller på trött plugghjärna!
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Jag tog strösocker och saffran i en gryta, och stod sedan och hackade som en besatt med en plastslev. Blev bra :angel:
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Superbra recept, jag tog lite extra salt och mindre kesella och fick helt perfekta bullar. Tack buke!

kl
Om man inte har möjlighet att stöta saffranet med socker eller lägga den i sprit kan man också koka upp den med antingen mjölken eller smöret.

Om man har lite framförhållning kan man koka saffranet i smöret kvällen innan och sedan ställa det i kylen över natten för att sedan använda smöret kallt i degen.
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Jag tog strösocker och saffran i en gryta, och stod sedan och hackade som en besatt med en plastslev. Blev bra :angel:

Låter enkelt och bra :angel:

Reagerade förresten nu på den enorma mängden bakpulver i lussekatterna :eek: Varför har man det? Kan inte komma ihåg att jag någonsin haft bakpulver i en jäst-deg, är liksom inte bakpulver det "dåliga sättet" att få till fluffiga saker på?
 
Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...

Kan eg inte svara på din fråga, men kan bara säga att de jäser som satan i ugnen så gör inte katterna för stora. Jag tyckte jag gjorde minismå-katter, typ tre rader på en plåt med gott om utrymme runt om... det var inget utrymme kvar när de var gräddade! :o
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
90
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
362
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 971
Senast: lingonben
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp