Bukefalos 28 år!

Detta träsk, Fp, Hp osv..

Sv: Detta träsk, Fp, Hp osv..

Förstår det! :D

Jag är bara i vecka 17 med mitt första barn och har jättedålig koll själv, min sambo har också otroligt dålig koll trots att han har barn sedan förut. Han har bara grundnivån 180 kr per dag (60 kr med förra :crazy: ) så med förra barnet var det också mest mamman som trixade med FP osv. Han är/var ändå hemma fast utan pengar eller med pengar om det råkade trilla in då.

Mvh Ishtar - sambo med en musiker ;)
 
Sv: Detta träsk, Fp, Hp osv..

haha jamen då är jag inte ensam om att vara trög då;)

Jag har iallfall fått boka ett möte nu på måndag, så jag ska ta med alla papper dit och sen får dom hjälpa mig att fixa det haha :D
 
Sv: Detta träsk, Fp, Hp osv..

Det här blir bara mer och mer kaos, ju mer jag försöker förstå mig på det..

Inte nog med att man får sitta i en helvetes telefonkö (du har plats 283 i kön...............), dom är otrevliga när man kommer fram också!:eek:

Jag BLIR inte klokare av det här, och ja, jag måste vara trög..
Men dom gör det ju så förbannad krångligt med alla intyg osv osv osv.

Jag ska lämna in alla mina arbetsgivarintyg (från ca 5 ställen) och sen ska dom tydligen beräkna.

Hittils i år har jag tjänat 70.000, och jag har inte jobbat klart än. ska jobba tills i slutet av juli.. men då säger kvinnan på försäkringskassan att jag kanske bara kommer få 180 kr/dag, för att jag inte har jobbat tillräckligt????????
HUR KAN DET VARA MÖJLIGT?
Jag tycker att jag har slitit som ett troll trots illamående, foglossningar, trötthet och allt vad det nu heter, och tacken blir att jag får 180 kr per dag?

nu blir jag ANTI! Jag hade ju likagärna kunnat sitta hemma och inte lyfta ett finger, för jag hade ändå fått samma summa/dag.

Visst måste jag väl ändå ha rätt att få en bättre föräldrapenning när jag har jobbat ?!?!?!?!

/Jessica, som är MÅTTLIGT ARG!:devil:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 144
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 899
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 569
Senast: Elendil
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 395
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp