Djurförsäkring-alltid svindyrt eller?

Nu har jag äntligen lyckats säga upp Bellas försäkring hos moderna. Först fick jag sitta i telefonkö i över en halvtimme innan de kopplade bort mig precis innan det var min tur och sedan fick jag vänta i ytterligare nästan en halvtimme för att få samma okunniga bemötande som jag har fått tidigare.
Så nu blir månadskostnaden 172kr istället för 388kr för i princip samma försäkring. Högre fast självrisk men den gäller för ett helt år istället för 180 dagar
 
Inspirerad av den här tråden fick jag äntligen tummarna loss och har nu bytt försäkringsbolag - från Agria till Sveland - för mina två Dansk-Svenska gårdshundar.

Hos Agria betalade jag 5921:-/år för yngre tiken (5 år) och 6877:-/år för äldre tiken (7 år). Båda med max ersättning 60.000:-/år, fast självrisk 2400:- och rörlig självrisk 15%.
Hos Sveland kostar motsvarande försäkring 2951:-/år för yngre tiken och 4290:-/år för den äldre. Enda skillnaden är att den fasta självrisken är några hundralappar högre hos Sveland. Men jag sparar alltså flera tusenlappar per år på ändringen. Och dessutom råkar ombudet hos Sveland vara Dsg-uppfödare :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vanliga hobbyhästar", alltså varken superdyra tävlingshästar eller rena promenadhästar, vad har ni för försäkring och vad...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 552
Senast: Sockerbit
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 123
Senast: lillkillen
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 456
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp