Bukefalos 28 år!

Dörr vs baklämmel

F

Falk

Jag har ett Boj -79 släp med lite halvdålig baklämmel, jag satt då och funderade på om man kunde bygga dörrar dit bak istället. Är det någon som har gjort det? Hur har ni isåfall gjort? Det kanske finns några bilder, även på andra släp med dörrar?

Vilket vill ni helst ha och vilka för och nackdelar finns det med dörrar istället för lämmel?

Tacksam för svar ;)
 
Har själv ett Freja från-80 med läm(mkt lång och tung), och funderar allvarligt på att sätta dörrar istället. Fundersam bara hur man gör med instegshöjden, min är ca 40cm, och på Fautras och likn. med dörrar som standard har jag för mig att det är runt 30cm. För övrigt tror jag inte att det är ngra problem att snickra till dörrar i byggplyfa.
 
Baklämmel? :rofl: Jag har sett fjällämmel och hört talas om skogslämmel, men baklämmel var en ny sort... ;) :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: misswilma
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
802
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 545
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 984
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp