Dokumentären om KI-läkaren

Tittar på tredje delen nu och fattar verkligen inte alls hur han få gå fri.
Hur kan rektorn fria honom? Fullständigt obegripligt! Slår vad om att rektorn var mutad på något sätt. En lyckades ju få plaststrupen utopererad (Dimitri någonting ) och överlevde. Alla andra dog :(
Macchiarini offrade tom ett barn som också dog :(
Hur den ryska tjejen behandlades var verkligen vidrigt! Vilket fruktansvärt hemskt sätt att dö på, hon ruttnade ju till döds.

Vad besvärad M blev av journalistens frågor, jäkla blådåre
 
Tittar på tredje delen nu och fattar verkligen inte alls hur han få gå fri.
Hur kan rektorn fria honom? Fullständigt obegripligt! Slår vad om att rektorn var mutad på något sätt. En lyckades ju få plaststrupen utopererad (Dimitri någonting ) och överlevde. Alla andra dog :(
Macchiarini offrade tom ett barn som också dog :(
Hur den ryska tjejen behandlades var verkligen vidrigt! Vilket fruktansvärt hemskt sätt att dö på, hon ruttnade ju till döds.

Vad besvärad M blev av journalistens frågor, jäkla blådåre

Det är ändå det enda positiva kan jag tycka. Att han blev besvärad av frågorna borde ju betyda att han på något plan ändå inser att han har gjort fel.

Sett hela serien, och egentligen är jag väl inte superförvånad. Att en läkare kan vara helt blåst och komma på de mest konstiga idéer... Det jag är förvånad av är KI och hans team. Att ingen reagerade över att de stoppade in PLAST i en människa??? Och att plasten sen skulle bli levande vävnad? Alltså, som helt okunnig på området så känns det självklart att kroppen inte kan omvandla det till vävnad. Bryta ner, ja, möjligtvis över lång tid. Men omvandla? Inte en chans!

Jag hoppas verkligen att strukturen på KI görs om rejält nu. Sånt här SKA inte få hända! Hade han kidnappat hemlösa och gjort det i en källare så hade jag förstått det, men på KI?! Och godkänt, och fortfarande med KI i ryggen?!
 
Det är ändå det enda positiva kan jag tycka. Att han blev besvärad av frågorna borde ju betyda att han på något plan ändå inser att han har gjort fel.

Sett hela serien, och egentligen är jag väl inte superförvånad. Att en läkare kan vara helt blåst och komma på de mest konstiga idéer... Det jag är förvånad av är KI och hans team. Att ingen reagerade över att de stoppade in PLAST i en människa??? Och att plasten sen skulle bli levande vävnad? Alltså, som helt okunnig på området så känns det självklart att kroppen inte kan omvandla det till vävnad. Bryta ner, ja, möjligtvis över lång tid. Men omvandla? Inte en chans!

Jag hoppas verkligen att strukturen på KI görs om rejält nu. Sånt här SKA inte få hända! Hade han kidnappat hemlösa och gjort det i en källare så hade jag förstått det, men på KI?! Och godkänt, och fortfarande med KI i ryggen?!
Man får hoppas att han gör det alla fall.

Det är ju så sjukt så man blir mörkrädd.
Att få plast levande känns som något som platsar i ett X filesavsnitt, inte inom vården i verkliga livet.
Jag fattar inte hur KI kan stå bakom det, hur de bara kan blunda och låta M fortsätta
 
Fast det ska vara två som lever, jag förstod det som att ena var en kille som hade opererat ut strupen.
Stämmer, den andra var hon unga turkiska tjejen som lever men kräver ständig intensivvård. Hade genomgått över 7000 undersökningar och ingrepp när dokumentären spelades in! :crazy:

Håller med dig @kimmis87 , tom jag hade kunnat tala om för dom att kroppen inte kan omvandla plasten till vävnad med fungerande blodkärl osv. Det var ju även nån av de kirurgerna som anmälde honom sen som inte kunde fatta hur han kunde tro på det i början.
 
Stämmer, den andra var hon unga turkiska tjejen som lever men kräver ständig intensivvård. Hade genomgått över 7000 undersökningar och ingrepp när dokumentären spelades in! :crazy:

Håller med dig @kimmis87 , tom jag hade kunnat tala om för dom att kroppen inte kan omvandla plasten till vävnad med fungerande blodkärl osv. Det var ju även nån av de kirurgerna som anmälde honom sen som inte kunde fatta hur han kunde tro på det i början.
Ja, vem vet hur länge hon kommer behöva det. Kanske resten av livet :crazy:
Nej jag förstår inte heller hur de kunde tro på det, han måste ju vara grym på att manipulera folk.
 
Såg alla dokumentärerna i sträck efter jag läst tråden här.
Fy fan! Jag blev så illa berörd. :crazy: Har gått och tänkt på det i flera dagar nu.
Stackars patienter som blev utsatta för honom och hans storhetsvansinne.

Det är ofattbart hur han kunnat lura så många patienter, chefer och högt uppsatta läkare.
Snacka om masspsykos! :eek:
Man kan ju undra hur det kan ens hända!
Och att ingen reagerade när bevis lades upp på bordet och han blev helt avslöjad. :confused:

Jag jobbade själv på den thoraxkliniken (KS) ett kort tag på 90-talet.
Redan då var det lite udda kultur. Ex opererade vissa kirurger barn fast man på statlig nivå hade bestämt att alla såna operationer skulle skötas samlade på Sahlgrenska.
Bara massa prestige!

Kanske svaret finns där.
Man skyddar varandra och täcker upp.
Prestige och att hålla varandra om ryggen, som för övrigt läkare är väldigt bra på.
I det här fallet hade det spårat ut så långt så det fanns till slut ingen återvändo.
Därav den totala förnekelsen väldigt länge från den där KI läkaren som var rektor. Kanske!

Man kan knappast tala om patienten i fokus. :(

Jag tycker alla inblandade som möjliggjorde den här galningens framfart skulle åtalas och få fängelsestraff. Inklusive honom själv också förståtts.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 357
Senast: cili
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 527
Senast: sjoberga
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 838
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp