Dokumentären om KI-läkaren

Tydligen var han brottsmisstänkt redan innan KI anställde honom http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22188357.ab. På SVT-text stod även att han satt i husarrest i Italien 2012, och att brottsutredningen ännu ej är färdig.
Kollade även länken som gavs i tråden här, om den stackars journalisten OMG...

Som nån redan sagt, jävla mytoman och megaloman verkar han vara.
 
Kollade även länken som gavs i tråden här, om den stackars journalisten OMG...

Som nån redan sagt, jävla mytoman och megaloman verkar han vara.
Och journalisten han lurade var den som gjorde en dokumentär om honom, och som inte hade lov att ha en relation till honom pga detta.

Snacka om egenintresse "jag charmar henne, och låtsas att vi ska vigas av påven, då gör hon en fin dokumentär om mig"
 
Det är helt vansinnigt alltihop.

Och rent spontant tänker jag... var det ingen som tyckte det lär lite för bra för att vara sant att ett plaströr skulle ersätta luftstrupen? Ingen som sådär i början innan operationerna drogs igång tänkte "nja, vänta nu lite". Jag är inte läkare så det kanske inte räknas, men för mig låter det rätt självklart att det inte går att byta ut luftstrupen mot ett plaströr. De där syntetiska platsrören såg ut som något jag skulle kunna hitta i min 2-årings leksakslåda.
 
Och rent spontant tänker jag... var det ingen som tyckte det lär lite för bra för att vara sant att ett plaströr skulle ersätta luftstrupen? Ingen som sådär i början innan operationerna drogs igång tänkte "nja, vänta nu lite". Jag är inte läkare så det kanske inte räknas, men för mig låter det rätt självklart att det inte går att byta ut luftstrupen mot ett plaströr. De där syntetiska platsrören såg ut som något jag skulle kunna hitta i min 2-årings leksakslåda.
Man vill nog gärna tro att det ska fungera. Som patient i alla fall. Och med den uppbackning som han hade, så...
 
Det är helt vansinnigt alltihop.

Och rent spontant tänker jag... var det ingen som tyckte det lär lite för bra för att vara sant att ett plaströr skulle ersätta luftstrupen? Ingen som sådär i början innan operationerna drogs igång tänkte "nja, vänta nu lite". Jag är inte läkare så det kanske inte räknas, men för mig låter det rätt självklart att det inte går att byta ut luftstrupen mot ett plaströr. De där syntetiska platsrören såg ut som något jag skulle kunna hitta i min 2-årings leksakslåda.
Såg ut som en gammal dammsugarslang
 
Jag har inte sett dokumentären än men ska nog göra det, tror jag iaf, men jag har läst lite artiklar osv. Men är jag ute och cyklar eller var det inte någon/några av hans patienter som överlevde?? Hur mår dessa personer idag?
 
Jag har inte sett dokumentären än men ska nog göra det, tror jag iaf, men jag har läst lite artiklar osv. Men är jag ute och cyklar eller var det inte någon/några av hans patienter som överlevde?? Hur mår dessa personer idag?
En "försöksperson" överlevde som jag förstår det, men den personen fick operera ut hans plastbit, annars hade han också dött.

Det är en smärtsam och hemsk död eftersom en del utav luftstrupen blir ersatt med en bit främmande materia, dvs plast, kroppen vill då stöta bort detta och såren läker inte, det svullnar upp, luftrören täpps igen med tjock och inflammerad sårvävnad, bakterier, blod och slem. Man hostar i flera timmar och får andnöd. Alla som haft andnöd vet vilken tortyr det måste ha varit för samtliga patienter :(

Patienterna ruttnar inifrån och den ryska kvinnan luktade lik och gammal plast efter operationen. Hon gick bort i sin ensamhet, förmodligen pga att hon kvävdes eller fick blodförgiftning, eller bägge delarna och lite till :(
 
Jag har inte sett dokumentären än men ska nog göra det, tror jag iaf, men jag har läst lite artiklar osv. Men är jag ute och cyklar eller var det inte någon/några av hans patienter som överlevde?? Hur mår dessa personer idag?
De säger att två överlevde. En tjej sitter fast på Karolinska sjukhuset, på intensiven. Men vem den andra är, ingen aning. Trodde alla dog förutom hon på intensiven.
 
En "försöksperson" överlevde som jag förstår det, men den personen fick operera ut hans plastbit, annars hade han också dött.

Det är en smärtsam och hemsk död eftersom en del utav luftstrupen blir ersatt med en bit främmande materia, dvs plast, kroppen vill då stöta bort detta och såren läker inte, det svullnar upp, luftrören täpps igen med tjock och inflammerad sårvävnad, bakterier, blod och slem. Man hostar i flera timmar och får andnöd. Alla som haft andnöd vet vilken tortyr det måste ha varit för samtliga patienter :(

De säger att två överlevde. En tjej sitter fast på Karolinska sjukhuset, på intensiven. Men vem den andra är, ingen aning. Trodde alla dog förutom hon på intensiven.

Iiisschh fifasen... Man blir ju bara rädd när man tänker på att en sån människa finns på ett så pass välrenommerat ställe. Jag hade blivit mindre chockad om det hade varit en sån där skum människa som kidnappat folk och opererat på hans köksbord i en stuga långt ute i skogen! :nailbiting:
 
De säger att två överlevde. En tjej sitter fast på Karolinska sjukhuset, på intensiven. Men vem den andra är, ingen aning. Trodde alla dog förutom hon på intensiven.
Den andra var han killen, som fick plastbiten bortopererad. Jag räknade inte med den unga flickan på intensiven eftersom hon också lär dö, tyvärr.
 
Iiisschh fifasen... Man blir ju bara rädd när man tänker på att en sån människa finns på ett så pass välrenommerat ställe. Jag hade blivit mindre chockad om det hade varit en sån där skum människa som kidnappat folk och opererat på hans köksbord i en stuga långt ute i skogen! :nailbiting:
Ja, visst är det SJUKT!! Jag fattar verkligen inte hur KI tänker??? Jag hoppas att dokumentären sprids världen över så att han inte kan fortsätta sina experiement. Han planerar nämligen att utföra sina experiment vidare om ca 1 år :S
 
Ja, visst är det SJUKT!! Jag fattar verkligen inte hur KI tänker??? Jag hoppas att dokumentären sprids världen över så att han inte kan fortsätta sina experiement. Han planerar nämligen att utföra sina experiment vidare om ca 1 år :S

Asså jag tror själva tanken är rätt så vettig, OM man lyckas med ÅR av förstudier och djurtester såklart, men själva grejen med att kunna byta ut söndriga eller döende kroppsdelar med "plast" är nog inte så dum...

Och just han ska man nog inte släppa i närheten av andra människor mer!
 
Men hon ryskan var hon också sjuk eller hon var bara rent av en försökskanin??
Well, eftersom alla tidigare operationer misslyckats så ville läkaren SJUKT NOG testa försöken på en fullt frisk människa för att se om en frisk person kunde få plastbiten att bli levande vävnad (ja, bara att skriva det får mig att undra hur den där läkaren var funtad!!)
Han ansåg väl att överlevnadschanserna var större på en frisk? Vad vet jag :(

Hon fick iaf tävla mer flera andra om att få en ny luftstrupe. Hon hade ett hål i sin egna luftstrupe, pga en bilolycka då hon blev ihop lappad på intensiven och mirakulöst klarade sig. Problemet var väl att hon var tvungen att dölja sitt hål i halsen och att hon var tvungen att hålla för det för att kunna prata osv.

Iom att hon har ett barn så vill hon kunna springa och leka med barnet och återgå till det liv hon lämnat efter olyckan, dock så kan man leva ett helt liv med det där hålet hon hade i halsen, men hon blev lovad att med operationen kommer hon få ett helt nytt liv osv.

Tyvärr fick hon ett fortsatt liv i plågor som tog ca 2,5 år innan hon fick en smärtsam död. Hon fick 2 nya "plaströr" i strupen pga att den första inte var rätt anpassad (vilket alla visste redan vid leverans, men läkarna valde att chansa och operera in den iaf, trots att man hade valet att avstå eftersom hon inte ens behövde den där operationen!!!). Ja det var hemsk. Hon förstod inte att hon var ett offer för ett dödligt experiment eftersom ingen någonsin hade sagt att det var så stora risker med det hela.

Hon trodde att det värsta som kunde hända var att hon skulle få fula ärr på brösten.
 
Senast ändrad:
Men hon ryskan var hon också sjuk eller hon var bara rent av en försökskanin??
Hon hade varit med om en svår olycka och var tvungen att andas genom en "grej" i halsen. Så förstod jag det. Hon var alltså ung och frisk men det var jobbigt för henne, och hon blev lovad att kunna andas normalt.
 
Asså jag tror själva tanken är rätt så vettig, OM man lyckas med ÅR av förstudier och djurtester såklart, men själva grejen med att kunna byta ut söndriga eller döende kroppsdelar med "plast" är nog inte så dum...

Och just han ska man nog inte släppa i närheten av andra människor mer!
Tanken är fantastisk, men har tydligen provats i försök flera gånger, och ingen har fått det att fungera.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 568
Senast: cili
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 178
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 683
Senast: sjoberga
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 899
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp