Dokumentären om KI-läkaren

Asså jag tror själva tanken är rätt så vettig, OM man lyckas med ÅR av förstudier och djurtester såklart, men själva grejen med att kunna byta ut söndriga eller döende kroppsdelar med "plast" är nog inte så dum...

Och just han ska man nog inte släppa i närheten av andra människor mer!
Jo viste vore det bra om man kunde omvandla plast till ren vävnad, men det tror jag inte på i dagsläget eftersom inga belägg finns för att en strupe ska kunna omvandla ett plaströr till levande vävnad. Nja, jag ser inte honom som en duktig läkare inom just det området eftersom han dessutom mörkade allt negativt och överdrev det lilla posetiva som fanns att redovisa. Det var som att läsa rena lögnen i hans rapporter.

Det är riktigt farligt att manipulera forskningsdata från någonting livsfarligt till någontiong som framstår som ett genombrott. Stackars, stackars patienter!!
 
Han ansåg väl att överlevnadschanserna var större på en frisk? Vad vet jag :(
Han ansåg att enda anledningen till att de andra patienterna dog var att de redan var så svårt sjuka att det var för sent att rädda dom. Och det skulle han bevisa genom att operera en ung frisk människa.
Och så blev hon hans offer :(
 
Jag var också rätt förfärad över hur läkarna behandlade Julia Tuulik, den ryska patienten.

De sa till henne att det var hennes egen inställning som till 50% avgjorde utfallet av operationen, och efter uppvaket stod det flera stycken omkring henne och sa till henne upprepade gånger att sluta grina. :(
 
Jag var också rätt förfärad över hur läkarna behandlade Julia Tuulik, den ryska patienten.

De sa till henne att det var hennes egen inställning som till 50% avgjorde utfallet av operationen, och efter uppvaket stod det flera stycken omkring henne och sa till henne upprepade gånger att sluta grina. :(
:cry: :cry: :cry:
 
Som patient, absolut. Jag menar mer kollegor.

Ja dem har han ju också fört bakom ljuset. De trodde väl att hans forskning hade belägg och att det fungerat som det skulle rent forskningsmässigt. Och de reagerade ju när de såg hur patienterna mådde men blev tillbakavisade av KI.
 
Jag ser alla hans offer som försökskaniner, oavsett sjukdom. Det kan aldrig vara okey att testa sådana oprövade metoder på någon, oavsett hälsostatus.

Absolut, vad jag menade var just om hon var utplockad för att hon var sjuk i grunden och detta KUNDE ha hjälpt henne eller om det var rent försökskanin mässigt på friska människor.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 357
Senast: cili
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 527
Senast: sjoberga
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 838
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp