Dra mig baklänges - nu binder jag fast ungen.

Sv: Dra mig baklänges - nu binder jag fast ungen.

Har du testat en ergonomisk sele?

Jag har varit ensam med mina två sedan min yngsta föddes.
Han ville absolut bli buren hela tiden ända tills han lärde sig ta sig fram själv. Det gjorde han när han var 5 månader.
Jag satte honom i babysittern framför badkaret när jag duschade.
När han var för stor för det duschade jag när han sov eller när någon kunde passa.

Vi flyttade när han var 1 år. Det var inte så lätt att hinna med att packa och allt med en busig 1-åring som är överallt hela tiden.
Man får göra sånt när barnet sover, eller ha i sele eller sjal på ryggen.
Man får mycket gjort med en bebis på ryggen. Jättelätt att fixa med en Patapum eller Ergo tex.

Jag förstår att du är trött, och du får gnälla.
Men allt känns lättare om man försöker acceptera att man inte har någon egentid längre.
 
Sv: Dra mig baklänges - nu binder jag fast ungen.

Vad har du för sele? Är det en ergonomisk sele eller en Babybjörn? Jag kan varmt rekommendera en ergonomisk sele, jags jälv har fastnat för Manduca, den är jätteskön att bära i, även en hel dag! Min "lilla" väger en bit över 10 kilo, och jag hade honom i selen en hel eftermiddag på ryggen i den, och barn och jag var supernöjda! inget ont i min normalt trasiga rygg alls!
 
Sv: Dra mig baklänges - nu binder jag fast ungen.

Men just nu är jag mitt uppe i en flytt och ja det är svårt när man är ensam!

Men visa henne hur man flyttar då.
Man kan ha med barnen i det som man gör.
Hon skall vara med och packa inför flytten inte sysselsättas med annat.

Eftersom hon känner att du vill "bli av " med henne för att göra annat så kommer hon att vara helt som en igel i stället.
Hennes instinker säger att du hittar mat som du inte delar med dig utav, så det gäller för henne att ligga i och se till att vara med.

Jag skötte periodvis en hel gård samtidigt som jag hade mitt första barn.
Så jag vet att det går.
Det är bara en fråga om organisation.

Har du läst Anna Wahlgrens bok Barnaboken?
Det står hur man kan göra där för att få det att fungera.
Hon var ensammen med en hel drös ungar samtidigt som hon skrev böcker.
 
Sv: Dra mig baklänges - nu binder jag fast ungen.

Packa med henne brevid dej, de tycker hon säkert är jättespännande:)

Min son var också väldigt överaktiv sitt första år, att vara på filt stilla var bara att glömma, han ville vara med!

Han satt själv när han var 3,5 månader och kröp när han var 4 månader, gick runt saker när han var 5 månader...vi flyttade när han var 6 månader och han verkligen älskade flyttkartongerna som stod överallt:love: då kunde han gå runt hela lägenheten.

Min son sov inte mer än en halvtimme på dagen, inte ens som nyfödd, var vi ute och han låg i vagnen så skulle han upp så fort han vaknade, han skulle ju titta! det fanns alldeles för mycket som kunde hända:angel: för att få honom att somna strök jag honom mellan ögonen, då blundade han automatiskt och till slut orkade han inte öppna ögonen utan sov:love:

Det är jobbigt med överaktiva barn, jag trodde inte mina ögon när barn nr 2 sov i flera timmar om dagen!!! Jag hade hur mycket tid som helst att vara bara med storebror.

Sonen sov hela natten när han var 15 månader, dottern sov hela natten när hon var 14 dagar, så olika det kan vara!

Så visst får du gnälla, även om jag tycker att det är fel ord, du har rätt att vara trött och lipfärdig när kvällen kommer, det är inte gnäll, det är verklighet.

Jag hoppas att pappan forfarande finns någonstans så att han kan ge dig lite avlastning nu i flytten, det är jobbigt att flytta utan barn och med ett litet yrväder är det knappast lättare.

Vad skönt att du får mormor närmare sedan, kanske kan hon hjälpa dig att packa? eller passa liten?

När min kompis flyttade när hennes son var 6 månader så åkte jag dit och packade allt åt henne, hon hade ju fullt upp med sonen och visade bara vad som skulle med (hon och pappan flyttade isär) har du ingen kompis som kan göra det samma för dej?

Skickar stora styrkekramar, en dag kommer du se tillbaka på den här tiden och le, le över hur underbart nyfiken och framåt din dotter var redan som liten.
 
Sv: Dra mig baklänges - nu binder jag fast ungen.

Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna kommit och hjälpt dej.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 813
Senast: gulakatten
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 388
Senast: lilstar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 341
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp