Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Alltså jag kan nog tycka att man borde vara lite mer uppdaterad när man får uppdraget som expertkommentator. Han sa ju också att han inte visste hur gammal Gio var t ex. Men kolla i dina papper då!
Själva upplägget var väl dock att Markne skulle komma med expertkommentarerna och Henrik sköter faktan. Så att han inte vet är väl inte så anmärkningsvärt. Fanns annat att anmärka på, men jag brydde mig inte så värst :laugh:
 
Själva upplägget var väl dock att Markne skulle komma med expertkommentarerna och Henrik sköter faktan. Så att han inte vet är väl inte så anmärkningsvärt. Fanns annat att anmärka på, men jag brydde mig inte så värst :laugh:
Det vanliga upplägget är att kommentatorn ska beskriva det som händer så att personerna som tittar kan hänga med utan att vara proffs. denne ska också guida i programmet (när svenskar startar tex) och förklara poängställning samt vad som krävs för olika placeringar för tillfället

Experten ska förklara varför och bidra med information som gör att även invigda och normalt vetande får ut något av sändningen.

… men de missade detta helt den här gången. Och tyvärr är det ganska vanligt på ridsportsändningar att de som kommenterar antingen kan kommentera roligt (som Christian Ohlsson på radion) eller kan mkt ridsport men inte är pålästa om startande, tävlingsformen eller vad tv-publiken vill ha.

det påminner för mig om folk som bygger webbsidor utifrån vad de själva vill förmedla, inte vad målgruppen faktiskt vill veta.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 393
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 027
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp