Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina pållar är som vanligt I temperamentet just nu.
Fendi har fått hoppa idag, det tyckte hon var kul. Red i regn men vad gör väl det när det är dagsljus och plusgrader.

Den här helgen har jag gjort lite ändringar i pållarnas vindskydd. De har fått upp en innervägg som bättre ska tåla hästsparkar tänkte jag. Det blev ljust och trevligt inne. Dingla var snäll och hjälpte till, det är jag väldigt tacksam över. Hon var inte alls i vägen :angel:
Jag är också tacksam över att jag har kunnat vara hemifrån dygnets alla ljusa timmar för att kunna hinna göra färdigt nu i helgen, mannen har sett till att ungarna har fått mat och uppmärksamhet så jag har kunnat ägna mig 100 % åt sånt som bara måste fixas till. :heart Känner mig helt mör i hela kroppen efter allt detta sågande och snickrande.
50129052_10156262935669426_5742171030491758592_n[1].jpg
 
Jag har blivit med medryttarhäst och ska rida dressyrträning i helgen i dagarna två.
Det känns spännande, roligt och lite läskigt då jag har noll koll känns det som :D Men jag behöver träning för att få energi och inspiration (förutom vägledningen framåt) i ridningen. Tjo! :)
 
Någon mer som har vansinnespigg häst? Roxi är SÅ sjukt jäkla pigg och kör mest fyrsprång, bockar, jämfotahopp, slår med frambenen.... Hon springer sig genomsvettig, sådär så hon till och med luktar svett. Idag jobbade vi i närmare en timme (promenad utomhus - med tefatsögon och blååååsande, markövningar i ridhuset och longering) och det var fortfarande liv i henne när vi avslutade men hon var någotsånär jordad. Pust alltså....

Jag saknar min Hottie - ville bara säga det :angel:

Våra är hopplöst överpigga. Bockas och busas och ryker ur öronen. Tror isigt underlag ihop med lite feeling av vår gör de superpigga.
 
@mooi mina var ju riktigt pigga förra veckan, igår blåste det nåt så in i h.... så då rastade jag ena stoet på lina ett tag innan jag vågade sitta upp... :angel:

Vi har haft så milt den senaste tiden så jag tror faktiskt hästarna har vårkänslor, min fyraåring har även börjat fälla sin "vinterpäls"! :crazy: (Samt brumma nåt rejält på stona...!)
 
@mooi mina var ju riktigt pigga förra veckan, igår blåste det nåt så in i h.... så då rastade jag ena stoet på lina ett tag innan jag vågade sitta upp... :angel:

Vi har haft så milt den senaste tiden så jag tror faktiskt hästarna har vårkänslor, min fyraåring har även börjat fälla sin "vinterpäls"! :crazy: (Samt brumma nåt rejält på stona...!)

ja här har det pendlat lite mellan vinterväder; blåsigt, minusgrader och "kallt" (innan jul snöade det en dag och då blev hon helt skogstokig, stod på bakbenen och vevade med frambenen i hagen och hoppade rakt igenom haggrinden...) och nu igår var det stilla, uppehåll och 6+ = vårkänslor..
 
Casp har också varit väldigt pigg och studsat för allt möjligt. Men nu har vi öppnat upp våra hagar så det finns en bit där underlaget är plant och fint så nu springer de av sig där (den alltid öppna delen är knögglig efter att den var först lerig och sen frös). Så nu är han pigg men det är hanterbart.
 
Casp har också varit väldigt pigg och studsat för allt möjligt. Men nu har vi öppnat upp våra hagar så det finns en bit där underlaget är plant och fint så nu springer de av sig där (den alltid öppna delen är knögglig efter att den var först lerig och sen frös). Så nu är han pigg men det är hanterbart.

*delvis knapp*

Och vi har också knöggligt och väldigt halt. Stallägaren vill släppa in ny häst i hagen i helgen. Jag tar bort Nille den 28/1 och kan alltså inte ge honom någon form av smärtstillande (blir käk)i fall det händer något. Och jag har en häst med stora skador i halsen, stallägaren ser inte problemet. Är jag kinkig??

Jag är så fruktansvärt omotiverad vad gäller allt med häst just nu. 🙁
 
*delvis knapp*

Och vi har också knöggligt och väldigt halt. Stallägaren vill släppa in ny häst i hagen i helgen. Jag tar bort Nille den 28/1 och kan alltså inte ge honom någon form av smärtstillande (blir käk)i fall det händer något. Och jag har en häst med stora skador i halsen, stallägaren ser inte problemet. Är jag kinkig??

Jag är så fruktansvärt omotiverad vad gäller allt med häst just nu. 🙁
Nä du är inte kinkig. Men du kan inte ta bort honom tidigare då? Så slipper du umgås med stallägaren?
 
Nä du är inte kinkig. Men du kan inte ta bort honom tidigare då? Så slipper du umgås med stallägaren?
Tack, jag har liksom helt tappat greppet om vad som är en rimlig reaktion då allt jag gör verkar vara 'kinkigt'.
Nej, han fick ju kortison i julas och det är 35 dgr karens. Annars hade han redan varit borta.
 
*delvis knapp*

Och vi har också knöggligt och väldigt halt. Stallägaren vill släppa in ny häst i hagen i helgen. Jag tar bort Nille den 28/1 och kan alltså inte ge honom någon form av smärtstillande (blir käk)i fall det händer något. Och jag har en häst med stora skador i halsen, stallägaren ser inte problemet. Är jag kinkig??

Jag är så fruktansvärt omotiverad vad gäller allt med häst just nu. 🙁

Nej, det är inte kinkigt!
Förstår att du är trött, så tråkig sits! :cry:
 
@malinsky Vad kul med medryttarhäst! Vad är det för någon? Kanske ett brunt sto som är hopphäst ;)?

@Corax Ska han gå till livsmedel? Annars gör väl inte karensen något? Otroligt tråkigt att det blev så här med honom :(. Hoppas att du inte lägger av helt med häst utan hittar något nytt!
 
@malinsky Vad kul med medryttarhäst! Vad är det för någon? Kanske ett brunt sto som är hopphäst ;)?

@Corax Ska han gå till livsmedel? Annars gör väl inte karensen något? Otroligt tråkigt att det blev så här med honom :(. Hoppas att du inte lägger av helt med häst utan hittar något nytt!
Ja exakt, han ska gå till livsmedel. Jag har rent krasst inte lust att blöda mer pengar och eftersom han ändå är ung och frisk så...

Jag kommer inte att skaffa något nytt på ett tag utan försöka hitta något att rida på (typ medryttare). Så får vi se hur det känns om några månader. Kanske jag kan spara ihop till något vettigt framöver? Om jag fortfarande vill fortsätta.
Tur att jag har ett hästrelaterat jobb så jag får fortsätta umgås med dessa fantastiska djur... Men äga är jag just nu rätt trött på.
 
@Corax så väldigt tråkigt med allt 😞

Dåligt av stallägaren att inte utifrån läget kunna visa lite empati och flexibilitet. Att släppa ihop denna årstid på dåligt underlag brukar man ju gärna vilja vänta med oavsett, så ett par veckor med hänsyn till ditt läge känns inte särskilt orimligt.
 
Jag har blivit med medryttarhäst och ska rida dressyrträning i helgen i dagarna två.
Det känns spännande, roligt och lite läskigt då jag har noll koll känns det som :D Men jag behöver träning för att få energi och inspiration (förutom vägledningen framåt) i ridningen. Tjo! :)

Vad roligt 💕
 
Hoppas det är okej att lägga detta i denna tråden?
Sitter och skummar igenom TR och kollar alla kval reglerna, ändringarna osv, så snubblar jag över detta och blev fundersam
nationellt
3.7. För att få starta i FEI:s Grand Prix-klasser ska ekipage ha uppnått minst 64,00% i FEI:s Intermediaire A, FEI:s Intermediaire B, Intermediaire I B eller FEI:s Intermediaire II på nationell/****- eller elittävling/*****/****.

Elit
4.5. För att få starta i FEI:s Grand Prix-klasser ska ekipage ha uppnått minst 64,00% i FEI:s Intermediaire A, FEI:s Intermediaire B, Intermediaire I B eller FEI:s Intermediarie II på nationell/***- eller elittävling/*****/****.

Är det jag som är dum eller behöver man inte Rida en nationell GP först på 64 för kval till elit ? Jag tolkar det så. Eller är det skämskudden på för jag inte fattar ? :rofl: och isf varför ? :confused:
 
Vi har fått börja skritta uppsuttet. Håller oss i ridhuset där det är jämnt underlag och inte alltför spännande. Tänker mig att vi ska vara världsmästare på skrittövergångar innan det här är över. :D
 
Ja exakt, han ska gå till livsmedel. Jag har rent krasst inte lust att blöda mer pengar och eftersom han ändå är ung och frisk så...

Jag kommer inte att skaffa något nytt på ett tag utan försöka hitta något att rida på (typ medryttare). Så får vi se hur det känns om några månader. Kanske jag kan spara ihop till något vettigt framöver? Om jag fortfarande vill fortsätta.
Tur att jag har ett hästrelaterat jobb så jag får fortsätta umgås med dessa fantastiska djur... Men äga är jag just nu rätt trött på.
Nej det är ett st svart långhårig shettis på 170 i mkh :) Det är Johan.
 
Nej det är ett st svart långhårig shettis på 170 i mkh :) Det är Johan.
Aha! Såg nämligen att LHC sökte medryttare till sin ena och tänkte att det är en käck häst :). Johan har jag nog inte sett så mycket, eller ja, det finns ett gäng frieser här uppe och de ser ju alla likadana ut ;) :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 629
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 443
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 469
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp