Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har anmält mig och sonens ponny till en lokal dressyrtävling och i samband med detta löste jag licens för ponnyn. Sedan frågade en bekant mig om jag hade löst rätt hästlicens med tanke på att han är ponny men ska tävla bland stora hästar. Jag kan inte hitta något på ridsportförbundet om detta. Är det någon som vet hur det ligger till?
 
Jag har anmält mig och sonens ponny till en lokal dressyrtävling och i samband med detta löste jag licens för ponnyn. Sedan frågade en bekant mig om jag hade löst rätt hästlicens med tanke på att han är ponny men ska tävla bland stora hästar. Jag kan inte hitta något på ridsportförbundet om detta. Är det någon som vet hur det ligger till?
Det är ingen skillnad på licensen :).
 
Grattis till vinsten @hola! :D

Själv tror jag tyvärr att jag måste stå över den planerade tävlingen nästa helg, testade rida igen i dag men det gör fortfarande ont att trava och galoppera. :( Så det blir nog att vänta en mnd till nästa tävling. Drygt....
 
Jag har i alla fall anmält mig till tävling v 14. Ligger tyvärr som reserv i bägge klasserna så får väl se om det blir något. Känns som vi behöver komma igång nu. Annars får det bli hopptävling v 19 och eller dressyr v. 20. Är ju inte direkt gott om tävlingar här i norr.
Ska försöka köpa något pass för tränare framöver, nu är vi i alla fall igång med hoppträningarna så då är det väl dags att ta tag i dressyren igen. :D
 
Jag och Barb säsongsdebuterar i helgen. Vi startar direkt efter en sexåring som gick breedersfinal förra året... Helt klart en av måna sämsta sidor som tävlingsryttare är att jag får prestationsångest som fn när ekipaget innan är blänkare. Då tappar jag självförtroende och ridning och det är hopplöst. Så helgens mål är att kunna prestera ändå och inte låta den sortens yttre omständigheter påverka mig.
 
Jag och Barb säsongsdebuterar i helgen. Vi startar direkt efter en sexåring som gick breedersfinal förra året... Helt klart en av måna sämsta sidor som tävlingsryttare är att jag får prestationsångest som fn när ekipaget innan är blänkare. Då tappar jag självförtroende och ridning och det är hopplöst. Så helgens mål är att kunna prestera ändå och inte låta den sortens yttre omständigheter påverka mig.

Varför då? Poängen är ju uppe redan 😁 Go with the flow....
 
Varför då? Poängen är ju uppe redan 😁 Go with the flow....
Fast poängen blir ju skräp när jag rider som skräp för att jag sitter och tänker att vi är skräp i jämförelse med kusen som just svävat runt inne på banan. Så det är ett issue. Red bort mig fullständigt på Gripen i somras och fick våra sämsta poäng på flera år för att ekipaget innan var sååå fina. De vann.
 
Fast poängen blir ju skräp när jag rider som skräp för att jag sitter och tänker att vi är skräp i jämförelse med kusen som just svävat runt inne på banan. Så det är ett issue. Red bort mig fullständigt på Gripen i somras och fick våra sämsta poäng på flera år för att ekipaget innan var sååå fina. De vann.

Ja, det är ju just därför du ska tänka annorlunda. Poängen är uppe , domarna är glada efter en fin häst så rid på möjligheten av den tanken istället för att tänka att föregående häst är jättefin. Vad ska du göra åt det liksom? Du har oxå en jättefin häst även om det är en ponny.
 
Ja, det är ju just därför du ska tänka annorlunda. Poängen är uppe , domarna är glada efter en fin häst så rid på möjligheten av den tanken istället för att tänka att föregående häst är jättefin. Vad ska du göra åt det liksom? Du har oxå en jättefin häst även om det är en ponny.
Ja målet i helgen är att bibehålla den känslan att vi också kan! Vi kan ju, men det är inte så flashigt..
 
Gud vad trött jag blir på min impulskontroll. Snubblade över en auktion imorse på en amerigo


impulsen: Den är ju skitbillig!!
Förnuftet: ja jo..om man har 20.000 kr..

Gissa vem som vann? 🤦‍♀️

Såatteee.. nån som vill köpa ett barn? Det har jag ju två av.. 🤷‍♀️
Screenshot_20190320-110610_Samsung Internet.jpg
 
Senast ändrad:
Nu har jag bokat gastroskopi till Mysen på måndag. Har ruttnat på hans ridbarhetsproblem så vill ha svar.. Men va f*n gör jag om jag inte får några?? Är så less på allt just nu!!!:down::(

Han är ju röntgad och ultraljudad och bedövad utan att vi hittat något så detta är ju typ sista som vi inte kollat..
 
Gud vad trött jag blir på min impulskontroll. Snubblade över en auktion imorse på en amerigo


impulsen: Den är ju skitbillig!!
Förnuftet: ja jo..om man har 20.000 kr..

Gissa vem som vann? 🤦‍♀️

Såatteee.. nån som vill köpa ett barn? Det har jag ju två av.. 🤷‍♀️Visa bifogad fil 26942
Jag tittade också på dom där auktionerna. Kom sen som tur var till sans och insåg att jag redan har sju sadlar på två hästar och måste sälja av några innan jag får köpa fler :o
 
Nu har jag bokat gastroskopi till Mysen på måndag. Har ruttnat på hans ridbarhetsproblem så vill ha svar.. Men va f*n gör jag om jag inte får några?? Är så less på allt just nu!!!:down::(

Han är ju röntgad och ultraljudad och bedövad utan att vi hittat något så detta är ju typ sista som vi inte kollat..
Jag har nog inte riktigt förstått vad ni har för problem? Men visst är det bara i ridningen? Mitt intryck är att du är en väldigt duktig ryttare, men hur fungerar han med någon annan?
 
Gud vad trött jag blir på min impulskontroll. Snubblade över en auktion imorse på en amerigo


impulsen: Den är ju skitbillig!!
Förnuftet: ja jo..om man har 20.000 kr..

Gissa vem som vann? 🤦‍♀️

Såatteee.. nån som vill köpa ett barn? Det har jag ju två av.. 🤷‍♀️Visa bifogad fil 26942

Jag har 3 dressyrsadlar och en häst.:banghead:
Borde verkligen ta mig i kragen och sälja 2 av dem. Men jag får svårt att hinna åka och lämna in dem till någon vettig. Och haaaatar att försöka sälja sadel själv iom alla dårar som vill att man ska skicka land och rike runt utan att de har någon aning om en sån typ av sadel kan tänkas passa. Så nu ligger de i förrådet..
Inga barn har jag att sälja heller.. :laugh: Lycka till med ditt köp!
 
Nu har jag bokat gastroskopi till Mysen på måndag. Har ruttnat på hans ridbarhetsproblem så vill ha svar.. Men va f*n gör jag om jag inte får några?? Är så less på allt just nu!!!:down::(

Han är ju röntgad och ultraljudad och bedövad utan att vi hittat något så detta är ju typ sista som vi inte kollat..

Vad har ni för problem?
 
Jag har nog inte riktigt förstått vad ni har för problem? Men visst är det bara i ridningen? Mitt intryck är att du är en väldigt duktig ryttare, men hur fungerar han med någon annan?
Han vill inte gå fram utan slänger rumpan till höger, alltid till höger.., hotar resa sig, vänder sig runt, oxå åt höger och försöker bita mig i foten... Svansen går som en propeller. Han är likadan eller värre med andra.

Problemen kommer ofta smygande på hösten och eskalerar på vintern. Förra vårvintern var vi in till min vet och bodde där två dagar då vi bedövade hela hästen stegvis för att hitta felet men utan resultat. Behandlade lite på måfå knäna och satte igång försiktigt, fungerade bra hela sommaren men sedan kom problemen tillbaka i höstas igen.

Provade att behandla med magsårs medicin i november och åkte en vecka in i behandlingen och provade ny sadel. Hästen gick som en dröm! Jag tänkte yes nu har vi äntligen hittat felet.. Ny sadel och magsårs medicin så här vi fixat detta.

Fick hem nya sadeln efter två månader och tillbaka på ruta ett med jätte arg häst.. Tycker sadeln är sned så skickar tillbaka den till tillverkaren, som konstaterar att den är felsydd. Tillverkaren skickar då provsadeln så jag har något att rida i under tiden ny sadel sys upp. Första passet gick jätte bra och jag tänkte att jag får väl köpa provsadeln i värsta fall. Men sedan efterföljande pass har bara gått sämre och sämre.. Så efter ett riktigt skitpass igår så ringde jag idag och rådgjorde med försb och dom är helt med på tåget. Så nu hoppas jag innerligt att vi hittar något, vadsomhelst, bara jag får ett svar för detta är f*n inte normalt!!
 
Och när vi ändå trillade in lite på sadlar... Jag har hittat en intressant DK-import men den är typ helt spolformad. Min erfarenhet är att det är nästintill omöjligt att hitta en sadel åt en 'sån'. Och jag som dessutom har en kass kropp med en sämre höft. Är det ens värt besväret att åka och provrida? 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: em76
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 792
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
70 880
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp