Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hopphästen travade ihop 66% i helgen men det var snälla poäng! Ingen av oss var på 100% dressyrhumör och det blev bock och skutt i fattningarna, jag höll på att missa halterna för jag tänkte på annat. Hästen var iaf glad så då är jag glad 😁
 
Jag letar dressyrsadel åt Fager, bestämde mig för att han måste bli dressyrhäst på riktigt nu 😂

Har hittat en Equipe Elegance som jag hoppas ska passa. Vill inte lägga ut allt för stora summor på en sadel som han snart växt ur...
 
Är det någon här som är sugen att åka till Göteborg Horse Show och kolla på bl a WC-dressyr på fredag? Jag har 3 biljetter över till förmiddagsshowen.
 
Alltså, min numera 20 år gamla, stora, vanligtvis rätt kloka dressyrvalack betedde sig verkligen som en riktigt fjantig dressyrhäst ända ut i hovspetsarna idag.
Att jan var tvungen att gå längre bort efter grusvägen än där sandvägen tillbaka till vår gård är var typ det värsta han varit med om i hela sitt liv. Det var monster bakom varje liten snöklump efter vägen och dom hoppade konstant fram för att skrämmas. Fast en sak var än värre, skoterspåret som gick tvärs över den mjuka grusvägen där vi skulle gå! Han har aldrig tidigare sett något så farligt....🙈
Ja jag säger då det....
 
Nu har jag börjat skritta igång stora Koop :love:. Han är så himla snäll, bara att sitta upp och kunna rida iväg efter sex veckors vila :heart. Tanken är att komma igång nu och förhoppningsvis kunna rida en halvtimme för Jeanna i mitten av maj när hon kommer nästa gång och kanske kunna göra nån liten start på våra hemmatävlingar i början av juni. Kommer inte vetchecka igen förrän han kommit igång riktigt för mer vila nu kommer inte funka för honom. Det var så små reaktioner på bp att jag är helt övertygad om att han måste få börja röra kroppen nu.
 
Jag ska inte rida dressyr om jag mår dåligt, är arg eller upprörd. Det blir inte bra och det är inte hästens fel. :(
 
Jag längtar så tills all snö är borta så att det går att göra mer än bara skritta ute!

Igår blev det en lång skrittur ut i snön. Att det också ösregnade gjorde det mindre mysigt...

CEF49736-8D9A-4537-9C98-F75D2AC7C5EA.jpeg
 
Jag är fånigt glad. Inte för att jag hittat någon häst utan för att sonen nu fått plats på ridskolan OCH att allt nytt jag var tvungen att shoppa till ongen satt som en smäck! Nya ridbyxor, handskar, skor och shortchaps. Såå roligt (och nördigt)att få köpa hästrelaterade saker igen. 😊
(Glömde handskarna på bilden)

27716
 
Jag har börjat titta så smått på MsvB men förstår inte riktigt. En prop har tex MsvB 2 2006, men vad jag förstår är det nya program nu 2019 ? kan tävlingar fortfarande köra med gammalt program från 2006 då ?
 
Här är det bara dressyr, dressyr och dressyr :D! Har dömt PnR under dagen och nu är det dressyr på TV och sen ska jag rida lite dressyr :D!
56610485_10216570696691793_8237222252630769664_n.jpg
👍
Jag sitter uppkrupen i hotellsängen med datorn och myser framför dressyren.
Enda smolken i bägaren är att min dator får spunk var tjugonde minut och behöver startas om...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: em76
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 746
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 033
· Visningar
68 555
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp