Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter o kollar på küren på play nu, har undvikit Facebook och insta hela dagen för att inte få allt helt spoilat 😁 gillar verkligen ryskans häst, förutom att den är så lååååångsam 😳 men hade varit intressant att se den under en annan ryttare 😬🥰

Vi har börjat trava ett par min om dagen och får nog säga att C känns väldigt fräsch 😍
 
Jag har det bra här, lever mitt drömliv :D Tänk att man kan få betalt för det jag gör.
Det enda jag gör om dagarna är att borsta hästar och välja outfits till dem. Och rida såklart.
Ja, så sopar jag stallgången och byter täcken och putsar träns, men det är seriöst det jag gör. :love:
 
Jag har det bra här, lever mitt drömliv :D Tänk att man kan få betalt för det jag gör.
Det enda jag gör om dagarna är att borsta hästar och välja outfits till dem. Och rida såklart.
Ja, så sopar jag stallgången och byter täcken och putsar träns, men det är seriöst det jag gör. :love:

Mm helt ärligt är det nog inte så många som vill bli förknippade med det oseriösa stallet!
 
Red dressyr igen igår. På en mycket pigg liten Fröken. Fröken har två lägen när hon är pigg; superrädd och skvättig eller hyperambitiös. Denna gången var det hyperambitiös som gällde. Det är jätteroligt men svårt att rida henne i det läget. Allt man gör blir liksom förstorat så man får rida med de absolut minsta hjälper man kan, och det kan ändå bli för mycket.

Tex så kan man försöka sakta av från galopp och istället få tvärstopp. Eller så kan jag ha försökt göra en övergång från trav till skritt och fått embryo-passage istället. Bara ett eller två steg, och Fröken tyckte det var SKITJOBBIGT så hon stönade och föll isär, men va roligt det är att veta att det finns där, även om det absolut inte var meningen.

Resten av passet reds i stort sett endast med sätet och det var mycket tryck och gest i henne. Avslutade med två rena byten åt varje håll (och på hjälpen). Superroligt pass, speciellt med tanke på hur onsdagens gick. :bump:
 
Varför då? En sådan oseriös person ska inte få kunna hålla på i denna bransch som han gör! Det är ju på grund av att han hålls bakom ryggen och att folk försvarar honom som han kan det!

Det finns mängder med offentliga fällande domar mot denna person och betalningsföreläggande från kronofogden så det är inte bara ett "eget tyckande" i detta fallet. Förmodligen den värsta hästhandlaren i landet för tillfället.
 
Varför då? En sådan oseriös person ska inte få kunna hålla på i denna bransch som han gör! Det är ju på grund av att han hålls bakom ryggen och att folk försvarar honom som han kan det!

Jag känner inte till stället, men det går att skriva utan att för den sakens skull trycka ner personen som la ut inlägget.... Tyckte inte du formulerade dig särskilt trevligt mot @hola som var glad över att få jobba där.
 
Jag känner inte till stället, men det går att skriva utan att för den sakens skull trycka ner personen som la ut inlägget.... Tyckte inte du formulerade dig särskilt trevligt mot @hola som var glad över att få jobba där.

Trycka ner?

Jag förstår att du inte känner till stället eftersom du skriver som du gör. Den här tystnadskulturen som råder inom ridsporten är jag sjukt trött på.

Även om du inte bor i Sverige så är det otroligt att du har missat detta så mkt som det figurerat i media.
 
Trycka ner?

Jag förstår att du inte känner till stället eftersom du skriver som du gör. Den här tystnadskulturen som råder inom ridsporten är jag sjukt trött på.

Även om du inte bor i Sverige så är det otroligt att du har missat detta så mkt som det figurerat i media.
Det är ju inte lätt att veta egentligen just vilket ställe det handlar om. Någon behöver ju hjälpa en att koppla ihop tex tv-program med person eftersom det aldrig visas namn.

Men jag håller med dig om stället. Helt sjukt. Mina ena medryttarhäst är köpt där, finns inte mkt rätt i den affären kan jag säga. Mer än att hästen är fin och snäll ;)
 
Så mycket glädje! Anton som tycker det är så roligt att han inte kan stå still i första halten, Verdades och Damsey med så mycket glädje och energi! Speciellt Damsey som taggade till ordentligt och hälsade på domaren! Underbart!

Ja ser olydnad och spänning både på Anton och Damsey i det du beskriver, inte glädje.

KL

Dessutom gick Anton och gapade för mycket. Spänt och trist.
 
Håller med @fio om det stället. Fick också en klump i magen när jag såg. Tycker att @hola verkar som en genuint hängiven ung tjej som verkligen vill bli bra! Då kan det vara helt förödande att hamna på fel ställe och dessutom lära sig fel i en ålder när en suger åt sig allt en kan och inte riktigt har tydliga referenser vad som är rätt och rimligt.
 
aight aight, kommer tillbaka och ser eran konversation.. Jag har inget med deras hästaffärer att göra ju och jag har som sagt bara borstat hästar om dagarna.
Haft det superkul och träffat riktigt trevliga och roliga människor, alla på gården är verkligen positiva och genuint trevliga personer.
Tänker inte driva vidare någon diskussion runt detta utan ville bara säga att jag, som sagt, inte har något att göra med deras affärer eller vad han blivit dömd för liksom. Har varit där för att få bo någon annanstans; komma hemifrån liksom. Praoa såklart. En praktik liksom, där jag varit groom.
Visst vill jag komma tillbaka i sommar, bodde liksom på en asfin hästgård och fick bara mysa med hästar hela dagarna och sedan rida min i deras fina ridhus/ridbana.
Sen stöttar jag ju inte direkt det han gjort. Menar absolut inte så. Vet inte riktigt vad jag ska skriva hehe
Det är verkligen ett gäng goa personer på Gunnarlunda i alla fall.
Och det har varit så varmt, uppåt 19 grader, undra hur varmt det blir i sommar! 🤪
Superfin gård och bara hästälskare på gården, jag har haft det kul med nya folk och även skaffat vänner i min ålder, ponnyn har också trivts, lyxigt stall och lyxigt ridhus, och det har känts lyxigt att inte behöva mocka för den delen, hehe! 🥰
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: em76
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 734
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 030
· Visningar
68 153
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp