Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
En dressyrhäst hos en sån anläggning du avser om jag tolkar dig rätt, så en unghäst utifrån prisklassen och arbetet du beskriver hade jag tyckt det normalt om den var oskodd bak .

Nyfiken på vad som föranleder dina undringar 😉

Det var bara en liten diskution i stallet ang hurvida det ses som positivt eller negativt med en ridhäst som går barfota, och utifrån det hurvida saluhästarna jag rider borde få skor eller behållas oskodda. :)
 
Det var bara en liten diskution i stallet ang hurvida det ses som positivt eller negativt med en ridhäst som går barfota, och utifrån det hurvida saluhästarna jag rider borde få skor eller behållas oskodda. :)

Ja jag drog slutsatsen att det nog handlade om de dressyrhästar du rider som är till salu osv .
 
Hon börjar bli fin :D
56505440_2374786552753974_8964799612472786944_n.jpg
 
Hur menar du? Att Sverige inte kommer följa FEI framöver? Det tror jag de gör eftersom de hela tiden anpassar sitt regelverk efter FEI.

Jag menar just det. Så länge Sverige följer FEI så kommer det inte bli vaccination varje halvår eftersom FEI har inom varje halvår.
 
Jag menar just det. Så länge Sverige följer FEI så kommer det inte bli vaccination varje halvår eftersom FEI har inom varje halvår.
Förlåt, men jag förstår inte hur du menar. FEI har varje halvår, så om Sverige följer FEI så borde det väl bli varje halvår här också? Eller vad är det jag missar? :o
 
Förlåt, men jag förstår inte hur du menar. FEI har varje halvår, så om Sverige följer FEI så borde det väl bli varje halvår här också? Eller vad är det jag missar? :o
Alltså nej. FEI har inom varje halvår. Inte varje halvår. Ska du tävla internationellt så ska hästen vara vaccinerad inom ett halvår på den dagen du tänkt starta. Så det beror helt enkelt på när du tänkt tävla. Vi som rider fälttävlan tex kan ofta klara oss på 1 årlig vaccination om vi vaccinerar i slutet av mars eller början av april eftersom vår säsong inte är så lång.
Eller om man inte tävlar så ofta, eller om hästen blir skadad eller whatever anledning.
Vad som är viktigt är att inte gå över 365 dagar som det svenska reglementet tillåter. För det tillåter inte FEI.
 
Det är sjukt dumt med alla dessa olika vaccinationsregler för det ställer till det väldigt mkt.
 
Jag har vaccinerat mina båda med A. B och sen en booster inom 6 mån och sen aldrig gått över 365 dgr just för att inte behöva grunda om inför internationella starter.
 
Har tävlat i helgen. Hade egentligen inte tänkt tävla alls i vår, på grund av dels nytt arbete men också att det är fölvak på gång och jag tänkte att jag inte orkar med allt samtidigt helt enkelt. Men så fick jag ett infall och efteranmälde mig till två klasser, msv C1.
Första dagen gick inget vidare, lagom till jag skulle rida in på banan inser jag att två knappar försvunnit från kavajen, såg ju inte klokt ut!

Glömde också banan eftersom jag i normalfall bara tränar på min lilla bana och klämmer in de enkla bytena enkelt på liten yta. Här fanns ju hur mycket plats som helst och flera bokstäver att välja på var bytena skulle placeras :laugh:. Usch så dumt att jag inte förberett mig bättre. Brunstig häst också som överhuvudtaget inte går att rykta benen på just nu, hon får nästan panik så det momentet får man bara hoppa över. Hon slår mot skänkeln också när hon är så här så man får vara extremt försiktig med vad man kräver av henne.
61.667 % fick vi på lördagen och det var inte värt mer helt enkelt efter felridningar och sparkar.

Idag gick det bättre, 65 % lite drygt. Hade nya knappar i kavajen och även koll på bokstäverna. Var också lite mer försiktig med skänkeln för att inte störa så mycket.
Kul att vara igång !
56326516_10156432712874426_5218894192494772224_n[1].jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
12
· Visningar
475
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 847
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
53 54 55
Svar
1 089
· Visningar
71 723
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp