Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seriöst så orkar jag inte leta upp paragraf i TR men du kan ju ställa frågan till @Mirabilis som känner till den vedertagna regeln , och övriga 100 % av övriga tävlande kan säkert även intyga faktumet och även flera säkerligen hänvisa till punkt i TR tänker jag .👍

Oj vilket trevligt svar? Ja jag vill gärna ha i vilket moment detta står då jag inte fann det i tr när jag sökte angående collectingring.

För det är nämligen som så att ibland får folk för sig saker och bestämmer sig för att det är så utan att saken står i tr. Som tex när en överdomare hävdade bestämt att man var tvungen att befinna sig på collectingring när starten före pågår. Det fanns inte heller att hitta i tr och är därmed är det valfritt enligt andra domare
 
@settis fast svaret var inte till dig . Jag har svårt att se hur du kan missa det i sammanhanget .

Jag har stor förståelse för skepsis och det är klokt att vara källkritisk 😅
 
Jag tvivlar inte. Men som sagt, hittade inte det i tr och efterfrågade vart man fann det 😃 för mig är det intressant att veta vart det står och inte att alla andra vet 😉

Fast jo du tvivlar ju gravt tydligen eftersom ingen orkar leta upp exakta paragrafen åt dig 😳
 
Fast jo du tvivlar ju gravt tydligen eftersom ingen orkar leta upp exakta paragrafen åt dig 😳

Jag tvivlar inte på att domarn gav en tillsägelse!

JAG har försökt att leta upp paragrafen själv men hittar inte. Då tänker jag att ni som är så säkra på den borde hitta den? Annars blir det bara att man tror sig veta? För vet man så kan man ju hänvisa till den punkten.
 
Jag tvivlar inte på att domarn gav en tillsägelse!

JAG har försökt att leta upp paragrafen själv men hittar inte. Då tänker jag att ni som är så säkra på den borde hitta den? Annars blir det bara att man tror sig veta? För vet man så kan man ju hänvisa till den punkten.

Men alltså... Jag och säkert få andra orkar sitta och gå igenom TR för att erinra sig den exakta punkten att referera dig?

Det handlar ju inte om att det inte är relevant/etablerad regel ?

Läs TR om du är osäker och tvivlar helt enkelt .

Sen för att undvika ännu mer förvirring : tagga gärna folk du svarar/nämner 😄
 
Men alltså... Jag och säkert få andra orkar sitta och gå igenom TR för att erinra sig den exakta punkten att refera dig?

Det handlar ju inte om att det inte är relevant/etablerad regel ?

Läs TR om du är osäker och tvivlar helt enkelt .


Jag har läst och jag hittar inte! Är det så svårt för dig att ta in? Är det då fel att efterfråga? Tycker att då du svarar så självsäkert borde kunna enkelt ta fram det. Men att du inte orkar leta i tr förstår jag. Jag får helt enkelt ställa frågan till någon som är överdomare som kan visa vart i tr den regeln finns.

Då jag själv försökte hitta en fråga som ställdes här i tr tänker jag att någon kanske kunde göra samma sak 😃 men du har ju svarat för alla andra så 😂
 
@settis jag har inte lust att svara otrevligt eller bemöta otrevliga svar . Hoppas som sagt då om du inte är nöjd att du läser TR som är en jobbig lång katalog rent allmänt och/eller frågar nån annan ang det hela . (Hoppas att du hellre själv läser på än att förlita dig på snabbsvar osv 👍)
 
Jag 5. Ekipage får inte ledas in på eller ut från tävlingsbanan. Över- trädelse medför uteslutning ur klassen.har läst och jag hittar inte! Är det så svårt för dig att ta in? Är det då fel att efterfråga? Tycker att då du svarar så självsäkert borde kunna enkelt ta fram det. Men att du inte orkar leta i tr förstår jag. Jag får helt enkelt ställa frågan till någon som är överdomare som kan visa vart i tr den regeln finns.

Då jag själv försökte hitta en fråga som ställdes här i tr tänker jag att någon kanske kunde göra samma sak 😃 men du har ju svarat för alla andra så 😂
Jag hittar inte heller något om d.
2.4. På tävlingsplatsen får hästen arbetas endast av den/de som ska starta den på meetinget. Hästen får ledas och longeras av medhjälpare.
Detta är det närmaste men det känns ju oklart. Hästen får ledas av medhjälpare alltså.🤔
Eller jo 260
5. Ekipage får inte ledas in på eller ut från tävlingsbanan. Över- trädelse medför uteslutning ur klassen.
 
Jag hittar inte heller något om d.
2.4. På tävlingsplatsen får hästen arbetas endast av den/de som ska starta den på meetinget. Hästen får ledas och longeras av medhjälpare.
Detta är det närmaste men det känns ju oklart. Hästen får ledas av medhjälpare alltså.🤔
Eller jo 260
5. Ekipage får inte ledas in på eller ut från tävlingsbanan. Över- trädelse medför uteslutning ur klassen.

Japp 👍
 
Jag är ju öd så det var knappt att leta..

Nej fast som sagt vem fanken kan TR oavsett utantill ? 😳 Jag känner ingen ÖD som kan exakta paragraf från TR även om man vet att regeln finns etablerat 😅😎

Men som sagt - jättebra att du kunde /orkade/ville referera till exakta punkten i TR utifrån tvivlet i debatten 👍
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 729
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 026
· Visningar
68 015
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp