Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är faktiskt ingen större skillnad på Hedwig om hon går på bete eller är uppstallad sommartid. Det är tydligt nu att det hänger ihop med brunstcykeln. Man märker inget annat än att hon inte är lika sugen på att jobba . Tror du kommer märka stor skillnad när äggstockarna går in i viloläge framåt hösten.😊
Ja det kan man ju hoppas...
Det här är dessutom en häst som gått med en enda kompis i hela sitt liv och inte riktigt 'fått' brunsta. När hon kom till mig och det blev vår, ja då blev det brunstfest delux! Hon kunde inte gå en meter utan att skvätta. Det har lugnat ner sig efter det Tack och lov.
Men nu är hon boss i hagen och får göra som hon vill med brunster och hiarki. På gott och ont...
Klart man kan bli lite trött på köpet.
 
Nu har jag ridit kurs i tre dagar. På lånehäst som jag ridit tidigare, men det var 13 år sen jag satt på henne sist :angel:
Gud vad trött och stel jag är, intensivt med tre träningsdagar och lite annan ridning än att skutta runt på lille Fille. En helt annan typ av häst, mycket motor och kan alla svåra saker men kräver teknik och verkligen ridning med sitsen för att inte bli sjukt stark (och det bekymret har jag ju inte med Fille direkt), ägaren/tränaren är en liten kvinna men hon har en galet stark core och järnsits -som ju inte undertecknad har 😅 så jag har svettats kan man säga.

jätteroligt att rida med tränarögon och jag är glad att jag fick låna häst så jag kunde vara med, men jag längtar till det är Filles tur att följa med.
 
Motivationen att rida försvann lika fort som jobbet börja igen :meh: plus att hästen har berättat att ny dressyrsadel behöver inhandlas. :meh: vet dock inte vad felet med nuvarande är, men hästen verkar inte tycka om den.
 
Vågar mig försiktigt in här, då jag om några dagar kan titulera mig "dressyrryttare som tävlar". 😁

Alltså, jag skall tävla i nybörjargrupp, jag menar L:C och jag är nervös som om det gällde OS!

Första tävlingen sedan jag var 22 år, minsann, och det var länge sedan. Då för tiden var jag inte någon aktiv tävlingsryttare heller, skall tilläggas. Det var nog bara den dressyrtävlingen och några få hopptävlingar som jag har på min blygsamma meritlista.

Nåväl, på lördag smäller det. Jag och D-ponnyn skall konkurrera mot ett tiotal stora hästar.

Ett obetydligt steg för världen, men stort för mig. Det skall bli roligt! 😃
 
Vågar mig försiktigt in här, då jag om några dagar kan titulera mig "dressyrryttare som tävlar". 😁

Alltså, jag skall tävla i nybörjargrupp, jag menar L:C och jag är nervös som om det gällde OS!

Första tävlingen sedan jag var 22 år, minsann, och det var länge sedan. Då för tiden var jag inte någon aktiv tävlingsryttare heller, skall tilläggas. Det var nog bara den dressyrtävlingen och några få hopptävlingar som jag har på min blygsamma meritlista.

Nåväl, på lördag smäller det. Jag och D-ponnyn skall konkurrera mot ett tiotal stora hästar.

Ett obetydligt steg för världen, men stort för mig. Det skall bli roligt! 😃

Heja heja!
 
Motivationen att rida försvann lika fort som jobbet börja igen :meh: plus att hästen har berättat att ny dressyrsadel behöver inhandlas. :meh: vet dock inte vad felet med nuvarande är, men hästen verkar inte tycka om den.

Var likadant här..Jag fick ju köpa en annan och den trivs han i... Men det värsta är att häst nr 2 bara passar i sadel nr 1 såklart 🙄
 
Var likadant här..Jag fick ju köpa en annan och den trivs han i... Men det värsta är att häst nr 2 bara passar i sadel nr 1 såklart 🙄

Eller nej, det värsta är att häst nr 1 är en hopphäst men jag vill ändå kunna lägga på en dressyrsadel emellanåt. Så den nya var inte ens nödvändig egentligen :angel:
 
Vågar mig försiktigt in här, då jag om några dagar kan titulera mig "dressyrryttare som tävlar". 😁

Alltså, jag skall tävla i nybörjargrupp, jag menar L:C och jag är nervös som om det gällde OS!

Första tävlingen sedan jag var 22 år, minsann, och det var länge sedan. Då för tiden var jag inte någon aktiv tävlingsryttare heller, skall tilläggas. Det var nog bara den dressyrtävlingen och några få hopptävlingar som jag har på min blygsamma meritlista.

Nåväl, på lördag smäller det. Jag och D-ponnyn skall konkurrera mot ett tiotal stora hästar.

Ett obetydligt steg för världen, men stort för mig. Det skall bli roligt! 😃
Vad kul, lycka till!:) (Också vuxen ponnyryttare bland stora hästar)
 
Hur skulle ni göra på tävling med detta?
En häst (min häst)som inte på något sätt mötesskygg utan mer åt 'Raptor-hållet'. Det kan suras och ko-sparkas om det är fel dag och någon kommer för nära.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 703
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
66 867
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 886
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp