Dressyrsnackis 20

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 133 845

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minns ni kokaoset 2025? Det verkar bli en återkommande grej🙄. Denna gången är det dock inte Katt som tappat fattningen utan Vina. Tänk att kor kan göra att de fullständigt förlorar allt vett och sans.. Hoppas hon kan släppa det i veckan så hon inte är så stressad att jag inte kan ta med henne på tävling nästa helg..

Jag tror bestämt att han behöver lite kbt-träning. Var glad för allt han upplever nu, så att han vänjer sig vid att "vanan är att allt kan hända".

Men klokt av dig att ta ditt förnuft till fånga och sitta av. Det gör ju inget om man slipper ev avramlingar, tappad häst och ev egen och/eller hästs konvalescens.

Vi är ju på gång nu att rida in treåringen och jag gav mig ut på "uteritt" med dottern.

Dåraktigt och verklighetsfrånvänt på ett sätt, men nu gick det ju bra. Spänningar så klart, men utan explosion, det får man vara glad för.

Vet inte hur långt bak hon har Jazz... inte så långt, tror jag. :idea:

Ps. Denna uteritt med avslut i trav i paddocken är så stort att min snart tioåriga avatar på dottern som hoppar vår förra ponny, bytts ut... gissa med vem? :cool: :banana:

Ärtan har Jazz som farfar, nuff said 🤣

Men så kul att det gick bra!

Mycket mindre spänning idag och vi tog oss runt felfritt på hinder, dock ett par straff för överskriden maxtid.
Det var samma bana som sist och jag var mallig nog att tänka att den kommer jag ju ihåg och vet hur jag ska rida!
Ha! Det gjorde jag inte alls och det blev väldigt svajigt både här och där 😅
Slutade på en fjärdeplats, 1 straff från den som vann, lagom retligt bara för att jag inte gick banan igår, bor 2 km från terrängbanan dessutom 😅
Men supernöjd med min häst som fick stå ut med mitt vinglande och hoppade snällt ❤️
PXL_20260510_073900719.PORTRAIT.webp

Mycket mindre spänning idag och vi tog oss runt felfritt på hinder, dock ett par straff för överskriden maxtid.
Det var samma bana som sist och jag var mallig nog att tänka att den kommer jag ju ihåg och vet hur jag ska rida!
Ha! Det gjorde jag inte alls och det blev väldigt svajigt både här och där 😅
Slutade på en fjärdeplats, 1 straff från den som vann, lagom retligt bara för att jag inte gick banan igår, bor 2 km från terrängbanan dessutom 😅
Men supernöjd med min häst som fick stå ut med mitt vinglande och hoppade snällt ❤️
Visa bifogad fil 185098
Jag har sprungit runt en bana en gång och typ stannat på halva fältet och sett hindren på håll. Nä det funkar inte särskilt bra hahaha

Nån mer än jag som får sån pms att det knappt funkar att rida? Jag känner att jag blir arg och för det mesta kan jag lämna det därhän men den här jla pmsen är från helvetet. Kul att bli äldre. Verkligen jättekul🙄.

Nån mer än jag som får sån pms att det knappt funkar att rida? Jag känner att jag blir arg och för det mesta kan jag lämna det därhän men den här jla pmsen är från helvetet. Kul att bli äldre. Verkligen jättekul🙄.

När jag och min förra häst, ett sto, hade pms samtidigt gick det inte alls. Hon blev känsligt och sur och jag blev.... känslig och sur....

Med brun valack är det enklare

Varje tävling får jag alltid påtryckningar om att nästa gång måste du rida H90! Jag förstår dem, de är tävlingsmänniskor, de vill klättra i klasserna, utvecklas osv och blir nästan frustrerade när jag inte vill 😅
Igår var min dressyrtränare närvarande just vid en sån diskussion och hon stod upp direkt och sa nej, varför ska hon göra det? Hon ska rida den klassen hon vill och den som hon tycker är rolig!

Sen om andra tror att jag rider H80 för att plocka placeringar, ja då får de tro det. Jag är ju dock inte direkt överlägsen iom att mina nerver alltid sabbar någon gren 😆
Sen är Ärtan 17 år, livet behöver inte vara så utvecklande då, det ska vara roligt och hon ska känna sig duktig ❤️

Eller bara äta gräs och leva livet!
20260511_092449.webp

Man kan testa medicinera PMS (kallas PMDS om det stör en psykiskt) om det känns jobbigt. Inte värt att må dåligt en vecka av fyra året om liksom…
https://janusinfo.se/behandling/exp...iskstorningpmds.5.6081a39c160e9b387319f3.html

Åkte och vaccinerade idag, bäst att passa på när det är några veckor till nästa tävling.
Ärtan är så duktig ❤️ Varit iväg i t vå dagar och kliver på transporten lika obekymrat som alltid.
Så smidigt med klinik 5 km från stallet, är man medlem får msn dessutom 20 % rabatt på vaccinationer, kändes nästan billigt när jag betalade 😆
Det är man verkligen inte van vid 😅

Åkte och vaccinerade idag, bäst att passa på när det är några veckor till nästa tävling.
Ärtan är så duktig ❤️ Varit iväg i t vå dagar och kliver på transporten lika obekymrat som alltid.
Så smidigt med klinik 5 km från stallet, är man medlem får msn dessutom 20 % rabatt på vaccinationer, kändes nästan billigt när jag betalade 😆
Det är man verkligen inte van vid 😅
Med fyra hästar blir det ett jäkla åkande :D Så sista gångerna har jag tagit hem vet istället. Men nu har jag en som är i otakt med de andra, så åker nog med honom (men har betydligt mer än 5 km... )

Med fyra hästar blir det ett jäkla åkande :D Så sista gångerna har jag tagit hem vet istället. Men nu har jag en som är i otakt med de andra, så åker nog med honom (men har betydligt mer än 5 km... )

Haha, ja då behöver man lastbil 😆
Men kan man ta de samtidigt hemma så blir det ju lite mer rimligt att ta ut veterinär.
För mig blir det ungefär 3 gånger så dyrt att ta ut distriktet jämfört med att köra till kliniken 😅

Haha, ja då behöver man lastbil 😆
Men kan man ta de samtidigt hemma så blir det ju lite mer rimligt att ta ut veterinär.
För mig blir det ungefär 3 gånger så dyrt att ta ut distriktet jämfört med att köra till kliniken 😅
Ja och jag behöver inte heller ta ut distriktet utan har en bra, ambulerande privat veterinär, så det blir fullt rimligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar