Hon hade 40 graders feber en kvällJag måste ha missat eller ha dåligt minne, vad har hon varit sjukskriven för?![]()
Förra året hostade hästarna i 8 veckor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon hade 40 graders feber en kvällJag måste ha missat eller ha dåligt minne, vad har hon varit sjukskriven för?![]()
Jag har haft många olika modeller av Amerigo på många olika hästar och ingen har protesterat mer än min grå som är extra bred och där stigbygelkrampan tryckt. Jag har bsra haft Amerigo sedan 1999![]()
Hur är det med honom nu?Men du kan ju också rida så att hästen bär vad den har på ryggen. Tror det är vad som gör att många hästar kan funka med mindre anpassningar hos vissa ryttare och inte hos andra.
Mvh hittade ingen sadel I hela min hästs ridkarriär![]()
Det gäller tyvärr att man är väldigt påläst själv för marknaden kryllar av skitdåliga sadelutprovare. Här finns lite hjälp av Amerigos grundare och designer som förklarar olika sadelmodeller. Alla modeller är tyvärr inte med.Det låter ju bra i alla fall![]()
TackDet gäller tyvärr att man är väldigt påläst själv för marknaden kryllar av skitdåliga sadelutprovare. Här finns lite hjälp av Amerigos grundare och designer som förklarar olika sadelmodeller. Alla modeller är tyvärr inte med.
Tex Classic då
Det jag hittade att läsa om Alto så förstår du skillnaden när du tittar på videon om Classic.
https://saddlesdirect.co.uk/product...0E0bGAPiRdvs_T4K8yUn_MCsfRFvaJvhESGbriGD20pQ_
Så himla bra ni är! Och vilken härlig utveckling från ifjol medJag har landat hemma efter en helg i Kimstad och lag-SM. Har varit en fantastiskt rolig helg, men galet varmt. Vi har liksom höst här uppe och var inte alls klimatiserade till 30 graders värme
På fredagen red jag en st George som uppvärmningsklass. Fager var ganska imponerad av omgivningen och känslan var väl sådär. Men det blev ändå 66% och en femteplacering. Väldigt roligt!
På lördagen var det kval i lag-SM och nu hade vi lite mer fokus och tryck. Jag red st George i laget. Han blev nästan lite väl het och jag kunde ha nyttjat det bättre för mer schwung men han var superfin. 68,7% och ytterligare en femteplats.
Laget gick oväntat bra men vår sista ryttare råkade tyvärr ut för ett litet missöde när två stolar blåste omkull mitt framför honom i skritten. Han blev jätterädd och skrittade inte många steg. Jätteduktig ryttare som kom tillbaka fint i galoppen. Troligen hade det inte räckt till final ändå så det var ju tur det! Vi slutade på plats 14 av 25 lag.
Superkul att vara där nere och känna att vi kan hävda oss även utanför Norrlandkänner mig som en glad amatör när jag är på prisutdelning med GP-ryttare som ridit internationellt och OS…
Håller tummarna att det går till sig snabbtDeppigt återbesök på kliniken igår. Nelly hade ju väldigt svårt framförallt med galoppen i våras och i början av sommaren behandlade vi hals, SI-leder och ett bakknä. Har sedan satt igång och varit glad, stor skillnad och har känts fin även om det också är saker som behöver finslipas efter några veckor på lång tygel i skogen.
Återbesök igår, bra effekt av behandlingen men nu var hon istället halt båda fram
Syntes bara på den hårda volten, men där var det rejält..
Har behandlat hovlederna och gjort lite justeringar med skoningen (flyt, hade hovslagaren bokad samma dag) och ska tillbaka redan om 2,5 veckor. Men fy tusan så ledsen jag blev. Nu är ju dubbelsidiga hältor svårare och vi brukar inte direkt springa runt på volt på hårt underlag men ändå, så jäkla deppigt att inse att hästen hat haft ont utan att jag ens märkt det..
Troligen har det att göra med problemen vi behandlade sist, kanske sekundär överbelastning eller att det händer grejer i kroppen när man löser problem på andra ställen. Svårt att veta
Visa bifogad fil 189746
Gammal bonusbild på min lilla otursfågel![]()
Det var faktiskt en av domarna som kom ihåg oss från en start förra året (när han stannade tre gånger inne på banan och inte ville gå) och som sa att det var en otrolig utveckling på honom så det var extra kul!Så himla bra ni är! Och vilken härlig utveckling från ifjol med
Rid och njut av din fina häst! Stort grattis!
Jag trodde vi skulle få se en bild på sadeln, men ickeHämtat ut sadeln och tog den när vi red rn lugn tur i skogen.
Den verkar ligga riktigt bra, åkte inte fram något alls och var så himla skön att sitta i
Gulle-säljaren skickade även med stigbyglar från sprenger, blev ännu mer fynd!
Den är verkligen inte fantastiskt fint skick, jämn och spänstig i stoppningen.
Ska rida ett dressyrpass i den imorgon, så taggad!
Skrittade vägen genom terrängbanan, är Lag SM i helgen, Ärtan dog lite inombords när det stod bänkar och skit där helt plötsligt
Men det gick bra och hon kunde skritta fint emellan.
Visa bifogad fil 189762