Bukefalos 28 Ă„r!

Drinkar i baren đŸč

Jag dricker vĂ€ldigt sĂ€llan numera, men Ă€lskar tonic. SĂ„ brukar bestĂ€lla gurk-tonic, alltsĂ„ utan gin. Mycket gott. 😍

Jag Ă€lskar ocksĂ„ tonic (utan gin) och ber att fĂ„ mycket is och en citronskiva. Även om den svenska tonicen inte Ă€r sĂ„ bra som i Kenya.

Litet smÄroligt fakta Àr ju att G&T startade som ett sÀtt att fÄ i sig kinin mot malarian.
 
Jag Ă€lskar ocksĂ„ tonic (utan gin) och ber att fĂ„ mycket is och en citronskiva. Även om den svenska tonicen inte Ă€r sĂ„ bra som i Kenya.

Litet smÄroligt fakta Àr ju att G&T startade som ett sÀtt att fÄ i sig kinin mot malarian.
Ska vara gurka i tonic ju, sÄ gott!

Nu finns det ju dessutom en massa olika smaker pĂ„ tonic att köpa, gurka och rabarber Ă€r mina favoriter. 😍
 
Ser inte problemet. SÀger bara en alkoholfri xxxx, samma med mat att jag brukar bestÀlla nÄgon matrÀtt och ber att fÄ det utan tillexempel svamp, lök eller nÄgot annat.

Eller kanske bara Àr jag som inte ser det som konstigt eller jobbigt dÄ jag Àr sÄ van att fÄ Àndra.
Om det stÄr att de kan göra motsvarande men virgin sÄ Àr det ok! Men i vissa fall sÄ kan det vara svÄrt att fÄ till, och det kan finnas mer spÀnnande/unika alkoholfria varianter
 
Det finns hÀr ocksÄ...
(Med reservation för att jag inte varit ute mycket efter corona) Det förekommer, men inte sjÀlvklart överallt. HÀromdagen var jag pÄ ett event, extremt snÄlt med alkoholhaltiga alternativ, trots att platsen, typen av event + inbjuden krets borde ha signalerat att festligare alkoholfritt skulle efterfrÄgas. Men det hade cateringfirman/den som bestÀllde tydligen inte tÀnkt pÄ. Spec pinsamt mot utlÀndska gÀster ...
 
(Med reservation för att jag inte varit ute mycket efter corona) Det förekommer, men inte sjÀlvklart överallt. HÀromdagen var jag pÄ ett event, extremt snÄlt med alkoholhaltiga alternativ, trots att platsen, typen av event + inbjuden krets borde ha signalerat att festligare alkoholfritt skulle efterfrÄgas. Men det hade cateringfirman/den som bestÀllde tydligen inte tÀnkt pÄ. Spec pinsamt mot utlÀndska gÀster ...

Men dÄ var det ett event. Inte ett utestÀlle/restaurang/bar. Jag har varit pÄ restauranger som har riktigt spÀnnande alkoholfri dryckespaket att bestÀlla till maten. Plus att de allra flesta stÀllen har alkoholfria drinkar pÄ menyn. Jag har nÀmligen varit ute sen pandemin.
 

Liknande trÄdar

Relationer För nÄn nÄgra dagar sen hade sambon lagt in sommar dÀcken i bilen och jag fick uppgiften att Äka till dÀckfirman för att fÄ skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 769
Senast: Sel
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad hÀrifrÄn en mÄnad. Jag förstÄr beslutet men tycker vÀl inte att det har precis hjÀlpt. Inte vad gÀller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 632
Senast: Gunnar
·
L
Relationer Jag skulle vilja frÄga om tips om saker som jag och min pojkvÀn skulle kunna göra. Det Àr kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
800
Mat Jag tÀnkte investera skatteÄterbÀringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt sÄ letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
516
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp