Drömjobb eller kärlek

Bukefalos 30 år!

Jag tänker att det helt enkelt betyder att om man vill nånting men försöker övertyga sig själv om att inte göra det och letar anledningar till att låta bli så är det förmodligen någonting man faktiskt vill göra.

Försöker man övertyga sig själv om att göra nånting så vill man kanske inte innerst inne eftersom man då måste leta anledningar och övertyga sig själv om att man vill.

Tycker man ska gå på magkänslan, iallafall lyssna på den om vad som känns rätt. Måste man övertyga sig själv om att stanna kvar på ett så kallat drömjobb så är det kanske dags att gå vidare. Inse att det var ett drömjobb för många årsen men kanske inte längre.

Jag tänker tvärtom, om man letar efter anledningar inte göra nåt så vill man nog egentligen inte göra det.

Jag tänker tvärtom, om man letar efter anledningar inte göra nåt så vill man nog egentligen inte göra det.
Tankevurpa kanske, jag tänker att om man vill någonting men måste leta efter anledningar till att inte göra det så vill man ju egentligen men pga trygghet/bekvämlighet/osäkerheten försöker övertyga sig om att situationen man är i är den rätta.

Det är inte ovanligt att vilja stanna i situationer pga att det helt enkelt är lättare och för att man vet vad man har. Ibland måste man fundera på varför man inte vill gå vidare och varför man har fastnat på ett ställe som faktiskt kanske inte ger en något längre.

Det är ett stort projekt att flytta och byta jobb osv så det är inte konstigt att man då försöker hitta anledningar till att stanna kvar. Vill man verkligen stanna kvar så behöver man ju faktiskt inte leta efter anledningar till att inte flytta.

Tankevurpa kanske, jag tänker att om man vill någonting men måste leta efter anledningar till att inte göra det så vill man ju egentligen men pga trygghet/bekvämlighet/osäkerheten försöker övertyga sig om att situationen man är i är den rätta.

Det är inte ovanligt att vilja stanna i situationer pga att det helt enkelt är lättare och för att man vet vad man har. Ibland måste man fundera på varför man inte vill gå vidare och varför man har fastnat på ett ställe som faktiskt kanske inte ger en något längre.

Det är ett stort projekt att flytta och byta jobb osv så det är inte konstigt att man då försöker hitta anledningar till att stanna kvar. Vill man verkligen stanna kvar så behöver man ju faktiskt inte leta efter anledningar till att inte flytta.
Låter klokt det du säger, hört flera säga detta! Man blir ju tyvärr bekväm och rädd för hur det ska bli annars när man har sin trygga miljö

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka